کار سخت رئال و بارسا در هفته اول لالیگا بالاترین دستمزد باشگاه استقلال در جیب مهرداد محمدی پرسپولیس روی گسل زلزله | بیرانوند و پورعلی گنجی به سیم آخر زدند + عکس بلاتکلیفی نیمکت استقلال سپاهان و خیبر به دنبال جذب وحید امیری ایران‌گردی با فینال جام حذفی | میزبانی خرمشهر از یاد‌ها رفت خداحافظی اسماعیلی فر با هواداران پرسپولیس + عکس ضمانت اجرایی افق ۱۴۱۴ چیست آقای جلالی؟ واکنش میثاقی به صحبت‌های فردوسی پور + فیلم ساعت فینال جام حذفی تغییر کرد تاریخ و ساعت بازی ایران و آمریکا در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ | برای اعاده حیثیت امیری در انتظار انتخاب سرمربی تاریخ و ساعت بازی پرتغال و جمهوری چک در یورو ۲۰۲۴ | لحظه‌شماری برای آغاز آخرین نمایش کریس تراکتور همچنان به دنبال ستاره های پرسپولیس آمادگی رفیعی و امیری برای تمدید قرارداد با پرسپولیس پرسپولیس مجبور شد قید گولسیانی را بزند تردید پرسپولیس درباره توافق با هر گزینه خارجی قرارداد بیرانوند با پرسپولیس در شرایط فسخ! نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فرانسه و اتریش در یورو۲۰۲۴| خروس‌های نه چندان مقتدر نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بلژیک و اسلواکی در یورو۲۰۲۴| شکست دی‌بروینه!
سرخط خبرها

هزینه ۲۵۰ میلیاردتومانی قایدی برای استقلال

  • کد خبر: ۲۳۳۸۱۸
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
هزینه ۲۵۰ میلیاردتومانی قایدی برای استقلال
هزینه بازگرداندن قایدی به استقلال ۲۵۰ میلیارد تومان است و عملا باید این پروژه را در استقلال منتفی دانست. مدیر برنامه قایدی، اما صحبت از شروع مذاکرات جدیدکرده است!

گروه ورزش|شهرآرانیوز، از آن روزکه مهدی قایدی به عنوان یک بازیکن جوان وارد باشگاه استقلال شد تا امروز که در قامت یکی از لژیونر‌های فوتبال ایران فعالیت می‌کند همواره نامی خبرساز برای استقلالی‌ها به شمار رفته است.

قایدی چه به سبب حواشی که گاه با آن دست و پنجه نرم کرد و چه به سبب درخشش در ترکیب استقلال و حتی تیم ملی به یکی از سوژه‌های داغ سال‌های اخیر فوتبال ایران بدل شده است و حالا که دوباره نام او به عنوان گزینه بازگشت به استقلال مطرح شده، نباید این خبر را جریان تازع و غریبی برای استقلالی‌ها محسوب کرد.


به تناوب در یک ماه اخیر بار‌ها و بار‌ها رسانه‌های متعدد نسبت به احتمال حضور قایدی در استقلال خبررسانی کرده‌اند و به تازگی نیز دوباره خبر آمده باشگاه استقلال مذاکرات تازه‌ای را با مهدی قایدی کلید زده است.

اخیرا از قول مدیربرنامه‌های قایدی گفته شده که این بازیکن قرار است رایزنی‌های تازه‌ای را با باشگاه استقلال انجام دهد تا شاید اگر گشایشی شد، باشگاه استقلال و قایدی بار دیگر به توافق برسند.

اما سوال این است که آیا به واقع باشگاه استقلال که یک بار با باشگاه شباب الاهلی در دوران مدیریت آجورلو دچار چالش شد، قابلیت بازگرداندن این بازیکن را تحت عنوان بازیکن قرضی خواهد داشت؟

سوال دیگر این است که آیا اساسا این بازگشت از لحاظ مالی به سود استقلال خواهد بود و به قول معروف مقرون به صرفه است؟!

اگر بخواهیم پاسخ سوال اول را بدهیم باید به تعارف را کنار بگذاریم و به این نکته اشاره کنیم که بدقولی‌های باشگاه استقلال در پرداخت حق انتقال این بازیکن در زمان مدیریت آجورلو تمایل باشگاه اماراتی را برای فتح باب مذاکره جدید کاهش خواهد داد و احتمالا تصمیم گیران باشگاه اماراتی اگر این بار بخواهند رضایتنامه این بازیکن را صادر کنند گارانتی سف و سختی را از باشگاه استقلال طلب خواهند کرد تا مانند گذشته از پرداخت نشدن به موقع حق انتقال قایدی لطمه نبینند.

پاسخ به سوال دوم، اما قدری ساده‌تر است. اگر فرض را براین بگیریم که باشگاه استقلال با باشگاه شباب الاهلی امارات به توافق برسد تا قایدی به طور قرضی دوباره به استقلال برگرددآنگاه مسائل مالی این موضوع برجسته ومهم خواهد شد.

تحقیقات درباره ارقامی که احتمالا باید جا به جا شود نشان می‌دهد که قایدی در مذاکرات غیر رسمی با استقلالی‌ها خود خواستار دریافت یک و نیم میلیون دلار شده است. از طرفی شنیده شد که باشگاه اماراتی نیز خواهان سه میلیون دلار است تا رضایتنامه قایدی را صادر کند؛ بنابراین پرداخت چنین مبلغ هنگفتی که معادل ریالی آن بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان خواهد شد برای باشگاه استقلال مقرون به صرفه نخواهد بود.

اخیرا نیز از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و سازمان لیگ اعلام شد که باشگاه‌ها مجاز به پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان در مجموع پرداختی‌های خود به بازیکنان و مربیان هستند و درواقع سقف قراردادی که اعلام شد دست باشگاه‌ها را برای پرداختی بیشتر خواهد بست. حال سوال این است که چه طور باشگاه استقلال درحالی که کلا مجاز به پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان است، می‌تواند نیمی از این سقف بودجه را فقط هزینه جذب یک بازیکن کند؟!

با یک نگاه گذرا به این ماجرا می‌توان به این نتیجه رسید که اساسا بازگشت قایدی به استقلال غیر ممکن است و با این اعداد و ارقام هرگز قایدی به استقلال باز نخواهد گشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->