ترافیک سنگین در محدوده مجموعه شهید بهشتی، میدان جانباز و تقاطع خیام مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران قالیباف در مشهد محدودیت ترافیکی ایجاد کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) زمین‌های رهاشده رباط طرق مشهد پارکینگ می‌شود ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) بزرگراه‌های مشهد در مسیر اصلاح هندسی شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم
سرخط خبرها

طراحی سامانه صدور بارنامه توسط شهرداری مشهد + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۴۲۸۱
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
طراحی سامانه صدور بارنامه توسط شهرداری مشهد + فیلم
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد از طراحی سامانه صدور بارنامه توسط شهرداری مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدجعفر شمس، امروز ٢٩ خرداد ۱۴۰۳، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهرداری مشهد تنهاشهرداری کشور است که سامانه صدور بارنامه شهری را خودش طراحی کرده است. نتیجه راه‌اندازی سامانه جامع بارنامه جمع‌آوری یک‌سری اطلاعات هفت‌گانه است که به حوزه‌های مدیریتی، امنیتی، نظارتی و کنترل ترافیک و روان‌سازی ترافیک شهر کمک می‌کند.

وی افزود: سامانه هوشمند بارنامه درون‌شهری در حوزه تخصیص سوخت به این ناوگان یکی از ابزار‌های دولت برای اشراف به میزان فعالیت این ناوگان است تا فعالیت‌ها شفاف ارائه شود.

شمس تأکید کرد: در سال ٩۶، طبق آمار انتشار سیاهه، ١١ درصد آلودگی هوا از منابع متحرک است و از آن سال به‌بعد هیچ آمار رسمی میزان آلودگی را منتشر نکرده است.

وی با اشاره به این موضوع که یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری و سایر دستگاه‌های ذیربط، تخلفات خودرو‌های حمل پسماند و فاضلاب است که مستقیماً در سلامت شهروندان دخیل هستند و تبعات زیست‌محیطی بسیاری به همراه دارند، ادامه داد: هوشمندسازی نظارت‌ها در کنار نظارت انسان محور بهترین راه‌حل این معضل است که در همین راستا طرح تجهیز ناوگان حمل سپتاژ و فاضلاب شهر مشهد به سامانه پایش و رصد هوشمند مجهز شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد افزود: از ١٢۵ دستگاه سپتاژ، ٩٣ دستگاه مجهز به ردیاب الکترونیکی شده است و تردد به صورت مستمر و براساس میزان توقف تخلیه مجاز کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوعات در حوزه زیرساخت، توسعه توقفگاه‌های حوزه حمل‌ونقل بار بوده که این موضوع بزرگ‌ترین دغدغه ماست. همچنین پارک خودرو‌های سنگین جلوی درب منازل معضل دیگر است. برهمین اساس تعداد توقفگاه‌ها در حوزه شهری را افزایش دادیم.

شمس اظهار داشت: مجموع توقفگاه‌ها تا سال ١۴٠١، ٣٩ هزار متر‌مکعب بود. در یک سال اخیر، با همت همکاران این میزان را در حدود ٩.٩ هکتار افزایش دادیم.

وی گفت: دو توقفگاه در شهر وجود دارد؛ یکی، توقفگاه میدان نمایشگاه با رویکرد سامان‌دهی خودرو‌های جرثقیل که در حوزه ما فعالیت می‌کند و با مساحت ١.۶ هکتار در حال فعالیت است. دومین توقفگاه در میدان میامه، مفتح شرقی، با مساحت ۴.٢ هکتار است که مرکز مناسب برای ارائه خدمات خواهد بود.

شمس ادامه داد: خوشبختانه استقبال رانندگان حوزه حمل‌و‌نقل بار از توقفگاه بالا بوده است و سطح اشغال توقفگاه در سال گذشته ۱۰۳ درصد بوده است. 

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد افزود: خوب است که ورودی مشهد به نیشابور نیز  توقفگاهی به مساحت چهار هکتار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت ایستگاه‌های تخلیه بار در شهر مشهد به چهار مجوز نیاز است، گفت: مجموع ایستگاه‌ها در شهر مشهد در سال ٩۵ حدود ١٨ ایستگاه، سال ٩۶ حدود ١٠ ایستگاه، در سال ٩٧ حدود ٢۴ ایستگاه و در سال ٩٨ حدود ٢٧ ایستگاه و در سال ٩٩ حدود ١٣ ایستگاه بوده است. امسال ساخت ٧٠ ایستگاه تخلیه بار در دستور‌کار است.

شمس تأکید کرد: این سازمان در حوزه درآمدی خود توانسته است ٩۶ درصد درآمد‌های سازمان را محقق کند. همچنین اهداف در صدور پروانه‌ها محقق شده است. در حوزه انضباط مالی و نظارت و بازرسی، شفافیت ارائه صورت‌های مالی عملکرد بالایی داشته است.

او با اشاره به نحوه ارائه موتور‌های برقی گفت: این پروژه از سال ١۴٠١ آغاز شده است و امسال شرایط ویژه‌تر و فوق‌العاده‌ای برای آن در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری با اشاره به موضوع اهمیت ایجاد زیرساخت‌های لازم در کنارگذر شمالی مشهد گفت: مدیریت این موضوع با اداره کل راهداری است و ما نیز به عنوان بخشی از این موضوع به صورت مستمر اتفاقات را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خودرو‌های قانون گریز توسط بازرسین سازمان در سطح شهر شناسایی می‌شوند خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۶۵۲ خودروی سنگین به دلیل استفاده نکردن از کنارگذر شمالی و ورود به محدوده غیرمجاز جهت تردد، اعمال قانون شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری با تاکید بر اینکه موضوع ماشین‌های سپتاژ از زخم‌های کهنه شهر بوده است، گفت: از سال گذشته یک طرحی را به نام انضباط خودرو‌های سپتاژ با همکاری فرمانداری آغاز کردیم تا بتوانیم بر ۱۲۵ دستگاه خودروی سپتاژ در سطح شهر نظارت ویژه‌ای داشته باشیم.

وی گفت: در حال حاضر تعداد ۹۳ خودرو به ردیاب الکترونیکی مجهز شده اند تا تردد، توقف، بارگیری و تخلیه آنها به صورت کامل مورد رصد و بررسی قرار بگیرد و دیگر شاهد تخلیه غیرمجاز انواع فاضلاب در اطراف شهر نباشیم.

شمس با بیان اینکه علاوه بر شهرداری سایر ارگان‌ها نیز در این حوزه مسئولیت‌هایی دارند گفت: در حال حاضر تصفیه خانه سپتاژ نیاز به بهبود فضا برای استاندارد‌تر شدن نحوه تخلیه فاضلاب‌ها در آن مکان دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری خاطرنشان کرد: موضوع تخلیه غیرمجاز برخی از خودرو‌ها با اطلاعاتی که توسط اداره کل آب و فاضلاب در اختیار ما قرار می‌دهد به صورت دقیق به دستگاه قضایی ارسال می‌شود تا برخورد‌های لازم با متخلفین در این حوزه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون ۳۲ دستگاه خودرو سپتاژ در سطح شهر از نصب ردیاب الکترونیک خودداری کرده اند که اسامی و مشخصات آنها در شورای سلامت مطرح شده و انتظار می‌رود با آنها برخورد قاطع صورت بگیرد.

شمس افزود: شهرداری مشهد درخواست صریح دارد تا مراجع مسئول به این موضوع ورود جدی داشته و با متخلفین در این حوزه برخورد کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری گفت: تعداد خودرو‌های سپتاژ در سال ۱۳۹۸ حدود ۵۰۰ دستگاه بود که با توسعه سیستم فاضلاب در مناطق مختلف شهر میزان تقاضا برای استفاده‌ای این خدمات به شدت کاهش یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->