جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه
سرخط خبرها

افزایش ۲برابری ظرفیت توقفگاهی ناوگان باری در مشهد

  • کد خبر: ۳۰۹۴۶۹
  • ۱۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
افزایش ۲برابری ظرفیت توقفگاهی ناوگان باری در مشهد
از جمله اهدافی که سازمان حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد دنبال می‌کند، توسعه زیرساخت‌های مرتبط با حمل‌و‌نقل درون‌شهری است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ از جمله اهدافی که سازمان حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد دنبال می‌کند، توسعه زیرساخت‌های مرتبط با حمل‌و‌نقل درون‌شهری است؛ موضوعی که در کنار صدور پروانه‌های مختلف در این حوزه و نظارت و سامان‌دهی بر این ناوگان از اهمیت بسیاری برخوردار است. درهمین‌راستا مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد اعلام کرد که با حمایت مدیریت شهری و اقدامات اجرایی، تنها در سه سال توانستیم ظرفیت توقفگاهی ناوگان باری را به بیش از دو برابر افزایش دهیم و از ۴۰‌هزار مترمربع به بیش از ۹۲ هزار مترمربع برسانیم.

فراهم‌کردن زیرساخت‌ها امری حیاتی است

سیدجعفر شمس در گفت‌و‌گو با شهرآرا با بیان اینکه مشهد به‌عنوان دومین کلان‌شهر ایران دارای نیاز‌های مختلفی در حوزه حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری است، گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار ناوگان باری در زنجیره جابه‌جایی بار و کالا در این شهر فعالیت داشته باشند و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این حوزه، امری حیاتی است؛ به‌همین‌دلیل با راه‌اندازی نهضت ساخت و بهسازی ایستگاه‌های تخلیه بار، تعداد این ایستگاه‌ها که تأثیر چشمگیری در کاهش گره‌های ترافیکی دارد به ۲۸۰‌جایگاه تخلیه و بارگیری در ۴ هزار مترمربع خواهد رسید.

اقدامات در زمینه پروژه رفاهیات رانندگان

وی درباره به سرانجام رسیدن پروژه رفاهیات رانندگان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که با جدیت پیگیر آن هستیم، بحث رفاهیات رانندگان حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری است و تلاش می‌کنیم برنامه‌ای که برای این موضوع تهیه شده است به ثمر برسد و شاهد اولین خروجی در حوزه باشگاه رفاهی رانندگان باشیم. در این باشگاه امکانات خوبی در اختیار راننده‌ها قرار خواهد گرفت.

افزایش درآمد‌های سازمان حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری

شمس با تأکید بر افزایش درخورتوجه درآمد‌های امسال سازمان حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری گفت: سال گذشته ۹۴‌درصد درآمدی که باید محقق می‌کردیم، محقق شد که در ادوار مختلف سازمان صورت نگرفته بود. در این زمینه یکی از موضوعات مهم درآمدی، بارنامه است که در حال برنامه‌ریزی گسترده برای آن هستیم.

وی در ادامه به جزئیات بیشتری درباره پروژه بارنامه اختصاصی شهرداری مشهد پرداخت و بیان کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته تأییدیه وزارت کشور را برای این سامانه دریافت کردیم و از همان تاریخ باربرگ شروع به کار کرد و اکنون سامانه وزارت کشور و سامانه شهرداری مشهد به‌صورت موازی فعال هستند.

از جمله مزیت‌های کار کردن هم‌زمان این دو سامانه این است که نکات مثبت و خطا‌های احتمالی آن مشخص و به‌مرور رفع می‌شوند تا سامانه باربرگ شهرداری مشهد جایگزین سامانه قبلی شود؛ با‌این‌همه، اما در هرماه تعداد کاربران سامانه شهرداری مشهد درحال افزایش است و شاهد دو برابر شدن کاربران در ماه هستیم که این نشان‌دهنده کارکرد درست و خوب سامانه شهرداری مشهد است.

وی تصریح کرد: براساس قانون، درآمد پایدار هر‌شهر باید سامانه بارنامه خودش را طراحی و اجرا کند و این سامانه به‌عنوان یکی از آیتم‌های درآمدی پایدار شهردار‌ها‌ست؛ به‌همین‌دلیل اگر سامانه بارنامه شهرداری مشهد به سرانجام برسد، این سازمان در حوزه درآمدی نقشی جدی خواهد داشت.

چشم‌انداز پیش رو در حوزه اقدامات

مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد با اشاره به تداوم اقدامات این سازمان در زمینه تأمین زیرساخت‌ها برای سامان‌دهی حوزه حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری، گفت: در سال جدید و سال آینده باشگاه رفاهی رانندگان را راه‌اندازی خواهیم کرد که مهم‌ترین تحول در حوزه حمل‌و‌نقل و بار است. توسعه توقفگاه‌های ناوگان باری را هم از نظر توسعه جغرافیایی و پراکندگی حتما پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: سازمان حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری این آمادگی را دارد که اگر بخش خصوصی زمین بیشتر از دو هکتار و قابلیت تبدیل به توقفگاه را دارد با مشارکت در زمینه ساخت آن اقدام شود. علاوه بر این موضوع خط دو مرکز معاینه فنی را راه‌اندازی خواهیم کرد. ایستگاه‌های توقف و تخلیه بار باز هم در شهر مشهد افزایش پیدا خواهد کرد و در سال‌۱۴۰۴ به سمتی خواهیم رفت که استقرار کامل سامانه بارنامه شهرداری مشهد را داشته باشیم و دیگر از سامانه وزارت کشور استفاده نکنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->