هفتمین جشن همدلی مهاجران افغانستانی در مشهد برگزار شد + فیلم تیم ملی کریکت افغانستان در یک قدمی فینال جام جهانی احمد مسعود بر نقش مردم در آینده افغانستان تاکید کرد شرکت‌های ایرانی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان در برابر استرالیا برای نخستین‌بار نصرت حق‌پرست، ورزشکار افغانستانی، دربرابر حریف آمریکایی خود به پیروزی رسید تمایل کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برای گفت‌وگو با طالبان ابراز نگرانی سازمان ملل درباره وضعیت نیاز‌های بشردوستانه در افغانستان نماینده دائم ایران در سازمان ملل: به توانایی طالبان برای مقابله با تهدیدات تروریستی تردید داریم سازمان ملل: ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند آلمان مذاکرات محرمانه خود را با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجران افغانستانی مجرم آغاز کرد تأکید دبیرکل سازمان ملل بر همبستگی با پناهجویان در روز جهانی «پناهنده» استاندار خراسان‌رضوی خواستار تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های امنیتی به استعلام‌های فرزندان مادرایرانی شد رئیس سازمان ملی مهاجرت: اتباع خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند روسیه از طالبان خواست در رابطه با تشکیل دولت فراگیر متعهد باشد شورای امنیت سازمان ملل وضعیت افغانستان را بررسی می‌کند سازمان ملل متحد: در نشست دوحه، با طالبان به عنوان یک دولت رسمی رفتار نخواهد شد سخنگوی پیشین کاخ سفید برای پاسخ‌گویی درباره خروج از افغانستان به سنا می‌رود پزشکیان: درباره مهاجران باید کار کاشناسی کنیم + فیلم رهبر طالبان: حاضرم برکنار شوم، اما اختلاف نباشد
سرخط خبرها

سخنگوی پیشین کاخ سفید برای پاسخ‌گویی درباره خروج از افغانستان به سنا می‌رود

  • کد خبر: ۲۳۴۲۸۵
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
سخنگوی پیشین کاخ سفید برای پاسخ‌گویی درباره خروج از افغانستان به سنا می‌رود
جن ساکی، سخنگوی پیشین کاخ سفید موافقت کرده است که در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در مورد خروج از افغانستان صحبت کند.

به گزارش شهرآرانیوز، مایکل مک کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که جن ساکی قرار است این هفته در مجلس نمایندگان حاضر و در مورد روند خروج از افغانستان صحبت کند.

به گزارش دِ هیل (the hill) کمیته روابط خارجی ماه‌ها است که به دنبال شهادت جن ساکی در مورد خروج پرزیدنت بایدن از افغانستان بوده است.

این درحالی است که مک کال در اوایل این ماه تهدید کرد که اگر ساکی با کمیته روابط خارجی درباره خروج داوطلبانه نیرو‌ها توسط بایدن صحبت نکند، احضاریه‌ای صادر خواهد شد تا او را وادار به شهادت کند.

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا دیروز، دوشنبه، ۱۷ ژوئن در نامه‌ای به خانم ساکی گفته است که این کمیته تعهد او را برای حضور در مصاحبه «رونویسی شده» می‌پذیرد.

این درحالی است که پیش از این مک کال، در نامه‌ای خانم ساکی را تهدید کرده بود که اگر برای ارائه توضیحات در مورد روند خروج آمریکا از افغانستان به کمیته روابط خارجی حاضر نشود، از هر ابزاری استفاده خواهد کرد.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان افغانستان به ریاست مایکل مک کال مدت‌ها است که تحقیقات در مورد روند خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را در دستورکار قرار داده است.

بر اثر تصمیم جوبایدن نیرو‌های آمریکایی از افغانستان خروج غیرمسئولانه و هرج و مرج گونه‌ای داشتند.

مک کال چندی پیش گفته بود به جو بایدن که گفته بود به وعده‌هایی که می‌دهد، عمل می‌کند، گفت که اظهارات او نادرست و توهین آمیز است.

همچنین در فروردین ماه سال جاری کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با نشر گزارش تازه‌ای اعلام کرد که اظهارات جو بایدن؛ رییس جمهور این کشور درباره خروج آمریکا از افغانستان متناقض است.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده گفته است که شهادت جدید افرادی که از نزدیک گواه «سردرگمی و هرج‌ومرج» خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان بودند با دلایل جو بایدن در تناقض است.

در جریان این تحقیقات، کمیته روابط خارجی تاکنون از چندین مقام ارشد و در دخیل در این جریان مصاحبه و شهادت گرفته است.

به گفته کمیته روابط خارجی کنگره تاکنون ۱۷ مصاحبه رونویسی شده با مقامات کلیدی خروج فاجعه بار دولت بایدن از افغانستان را انجام داده است و همچنین مصاحبه‌های بیشتری قرار است انجام شود.

در همین رابطه، این کمیته با راس ویلسون؛ سفیر پیشین آمریکا در کابل و سام آرنسون؛ دیپلمات دخیل در ارائه خدمات کنسولی در جریان روند خروج، مصاحبه و نسخه کتبی آن را منتشر کرده است.

بربنیاد این گزارش، جو بایدن؛ رییس جمهور آمریکا همواره در سخنرانی‌هایش گفته است که ارتش حکومت پیشین افغانستان بدون حمایت مستقیم نظامی ایالات متحده قادر به دفاع از کشورش بود.

به گفته بایدن، آمریکا به اهداف مأموریت خود در افغانستان که کشتن اسامه بن‌لادن، رهبر پیشین القاعده و از بین بردن این گروه بود، دست یافت.

رییس جمهور ایالات متحده همچنین گفته است که توافقنامه دوحه که میان دولت ترامپ و طالبان امضا شده بود، آمریکا را ناگزیر به خروج از افغانستان کرد.

در همین حال، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده که هیچ یک از دلایل بایدن درباره خروج ایالات متحده از افغانستان، درست نبوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->