قدردانی شهردار تهران از خدمات و پروژه‌های توسعه‌ای در مشهد شهردار مشهد مقدس: وظیفه شهرداری‌ها خدمت به مردم است سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در دوره ششم شورای مشهد شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر
سرخط خبرها

پل دهرود، مسیری برای توسعه شمال مشهد

  • کد خبر: ۲۳۴۵۱۰
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
پل دهرود، مسیری برای توسعه شمال مشهد
با بهره‌برداری از پل دهرود، معضل ۲۰ ساله ترافیک یکی از ورودی‌های شهر برطرف شد.
علیرضا ظهیری
خبرنگار علیرضا ظهیری

به گزارش شهرآرانیوز، بیش از بیست‌سال بود که ساکنان انتهای بولوار رسالت در مجاورت کشف‌رود و همچنین در آن سوی رودخانه کشف، یعنی منطقه قرقی، خواستار ایجاد پل دیگری در کنار پل کنونی دهرود بودند تا بتوانند به‌راحتی و بدون معطلی در ترافیک به داخل یا خارج از شهر رفت‌وآمد کنند. مشکل عرض کم پل دهرود زمانی شدت گرفت که در کنار منطقه قرقی، شهرک مهرگان برای ساخت مسکن مهر نیز تأسیس شد و حجم جمعیتی و به‌تبع آن تردد خودرو‌ها نیز افزایش یافت و همچنین تردد خودرو‌های سنگین کارخانه سیمان معضلی شد تا ترافیک روی پل دهرود به میزان درخورتوجهی سبب اتلاف وقت مردم شود.

با توجه به اینکه پل دهرود خارج از محدوده شهری بود، شهرداری مشهد نمی‌توانست برای رفع این معضل اقدام کند، اما مدیران شهری مشهد برای رفع این مشکل دست روی دست نگذاشتند و با رایزنی‌های مختلف و در راستای خدمت به مردم، در توافقی مهم با دولتی‌ها پروژه تعریض پل دهرود را به دست گرفتند و این پروژه با حضور مسئولان و البته جمع کثیری از مردم منطقه از تاریخ بیست‌ودوم فروردین امسال در اختیار زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار گرفت.

هرچند پل دهرود یک کلان پروژه نبود، اما یک ابر پروژه به منظور رضایتمندی مردم عزیز ساکن درروستا‌های جاده سیمان و محدوده شهری بولوار رسالت واهالی شهرک مهرگان است.
در این‌باره شهردار مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به اینکه موضوع تعریض پل دهرود یکی از مطالبات بیست‌ساله منطقه رسالت، قرقی و مهرگان بود، افزود: ساخت این پل در حیطه وظایف شهرداری مشهد نبود، اما این اقدام را انجام داد.

هفتم مرداد، آغاز تعریض پل

محمدرضا قلندرشریف اظهار کرد: پل دوم دهرود روی رودخانه کشف با هدف ساخت یک دستگاه پل سه‌دهانه با عرشه تیربتنی پیش‌ساخته در تاریخ هفتم مرداد سال ۱۴۰۲ آغاز شد. البته در جریان ساخت این پل به معارض مهمی برخورد کردیم و با رفع این معارض که همان لوله انتقال آب بود، عملیات ساخت پل از بیست‌وچهارم مهرماه پارسال شدت گرفت و خوشبختانه عملیات ساخت آن در فروردین امسال به پایان رسید و بیست‌ودوم فروردین در اختیار زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار گرفت.

وی با اشاره به معضلات ترافیکی چندین‌ساله به‌واسطه عرض کم تنهاپل ساخته‌شده روی کشف‌رود در منطقه دهرود، گفت: ساخت این پل روی رودخانه کشف و مجاور پل قبلی در راستای روان‌شدن ترافیک مسیر رسالت به دهرود، اصلاح هندسی قبل و بعد پل برای کاهش ترافیک مسیر رسالت به دهرود و بدنه‌سازی کشف‌رود انجام شده است.

قلندرشریف در ادامه افزود: پل دوم دهرود با عرشه تیربتنی پیش‌ساخته شامل ۲۶ متر طول در دهانه وسط و دو دهانه ۲۲ متری در دو طرف پل و درمجموع به طول ۷۰ متر ساخته شده است. عرض این پل ۱۲ متر است و مسیر ترافیکی این پل با عرض ۹ متر پیش‌بینی شده است. همچنین فونداسیون این پل به‌صورت شمع‌های عمیق به تعداد ۲۴ عدد، شامل ۱۶ عدد شمع به عمق ۲۰ متر و قطر ۱۲۰ سانتی‌متر واقع در کوله‌های پل و همچنین ۸ عدد شمع به عمق ۳۰ متر و قطر ۱۵۰ سانتی‌متر در دهانه وسط اجرا شده است. همچنین پیش‌دال‌های دوطرف پل دهرود به‌صورت بتن مسلح و به طول ۳ متر به مرحله اجرا رسیده است.

عملیات گسترده عمرانی در دهرود

قلندرشریف در ادامه به احجام فنی این پروژه اشاره کرد و گفت: در جریان ساخت پل دهرود ۲۱ هزار مترمکعب عملیات خاک‌برداری، ۵۷۰ مترطول عملیات حفاری شمع، ۷۴ هزار مترمربع عملیات قالب‌بندی، ۵۶۰۰ مترمکعب عملیات بتن‌ریزی، ۱۳۰۰ مترطول عملیات جدول‌کاری، ۱۶۰ مترطول عملیات هندریل روی پل، ۳۳۰ تن عملیات آرماتوربندی و ۴۷۰۰ تن عملیات آسفالت انجام شده است. شهردار مشهد افزود: خوشبختانه با ساخت این پروژه علاوه بر پاسخی مناسب به درخواست مردم و رفع یکی از گره‌های ترافیکی در ورودی شهر مشهد، بستری مناسب نیز برای توسعه اقتصادی مناطق رسالت، قرقی و مهرگان به‌عنوان مناطق منفصل و حاشیه شهر مشهد ایجاد شده است.

پل دهرود، مسیری برای توسعه شمال مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->