دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغاز به‌کار قرارگاه دانش‌آموزی ۱۴ صِفر ۳ در استان + فیلم خدمت‌رسانی به ۵۲۷ هزار نفر در مراسم روز عرفه و عید سعید قربان در مشهد اعمال‌قانون ۲۰۳۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) فیلیپین: به دنبال جنگ با چین نیستیم پل دهرود، مسیری برای توسعه شمال مشهد ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد، خیابان امام‌خمینی(ره) و بزرگراه شهید چراغچی مشهد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای ۷ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: کاهش دوره شوراها به ۳ سال، نقش شوراها را کمرنگ می‌کند | قانون انتخابات آتی شوراها نیازمند اصلاح است آغاز به کار بیست و پنجمین نمایشگاه صنعت ساختمان، تاسیسات و صنایع سرمایشی و گرمایشی در مشهد + فیلم استاندار خراسان‌رضوی به مناطق زلزله‌زده شهرستان کاشمر رفت (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) مروری بر تاریخ اولین حضور تلفن‌های خودکار در منزل مشهدی‌ها شهردار مشهد از اجرای عملیات روکش آسفالت بزرگراه آزادی این شهر خبر داد برگزاری رویداد تابستانه گل های اطلسی در مشهد مشهد در جشن دهه ولایت گلباران می‌شود احداث شبکه معابر بوستان «جهانشهر» در دست اقدام است آخرین فرصت بهره‌مندی از تخفیفات ویژه عوارض ساخت‌وساز در مشهد؛ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ نورافشانی ۵٠ نقطه شهر مشهد در شب عید غدیرخم پایه‌گذاری سومین مجتمع رفاهی شهرداری مشهد ترافیک روان در دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی مشهد طراحی سامانه صدور بارنامه توسط شهرداری مشهد + فیلم
سرخط خبرها

پل دهرود، مسیری برای توسعه شمال مشهد

  • کد خبر: ۲۳۴۵۱۰
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
پل دهرود، مسیری برای توسعه شمال مشهد
با بهره‌برداری از پل دهرود، معضل ۲۰ ساله ترافیک یکی از ورودی‌های شهر برطرف شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بیش از بیست‌سال بود که ساکنان انتهای بولوار رسالت در مجاورت کشف‌رود و همچنین در آن سوی رودخانه کشف، یعنی منطقه قرقی، خواستار ایجاد پل دیگری در کنار پل کنونی دهرود بودند تا بتوانند به‌راحتی و بدون معطلی در ترافیک به داخل یا خارج از شهر رفت‌وآمد کنند. مشکل عرض کم پل دهرود زمانی شدت گرفت که در کنار منطقه قرقی، شهرک مهرگان برای ساخت مسکن مهر نیز تأسیس شد و حجم جمعیتی و به‌تبع آن تردد خودرو‌ها نیز افزایش یافت و همچنین تردد خودرو‌های سنگین کارخانه سیمان معضلی شد تا ترافیک روی پل دهرود به میزان درخورتوجهی سبب اتلاف وقت مردم شود.

با توجه به اینکه پل دهرود خارج از محدوده شهری بود، شهرداری مشهد نمی‌توانست برای رفع این معضل اقدام کند، اما مدیران شهری مشهد برای رفع این مشکل دست روی دست نگذاشتند و با رایزنی‌های مختلف و در راستای خدمت به مردم، در توافقی مهم با دولتی‌ها پروژه تعریض پل دهرود را به دست گرفتند و این پروژه با حضور مسئولان و البته جمع کثیری از مردم منطقه از تاریخ بیست‌ودوم فروردین امسال در اختیار زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار گرفت.

هرچند پل دهرود یک کلان پروژه نبود، اما یک ابر پروژه به منظور رضایتمندی مردم عزیز ساکن درروستا‌های جاده سیمان و محدوده شهری بولوار رسالت واهالی شهرک مهرگان است.
در این‌باره شهردار مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به اینکه موضوع تعریض پل دهرود یکی از مطالبات بیست‌ساله منطقه رسالت، قرقی و مهرگان بود، افزود: ساخت این پل در حیطه وظایف شهرداری مشهد نبود، اما این اقدام را انجام داد.

هفتم مرداد، آغاز تعریض پل

محمدرضا قلندرشریف اظهار کرد: پل دوم دهرود روی رودخانه کشف با هدف ساخت یک دستگاه پل سه‌دهانه با عرشه تیربتنی پیش‌ساخته در تاریخ هفتم مرداد سال ۱۴۰۲ آغاز شد. البته در جریان ساخت این پل به معارض مهمی برخورد کردیم و با رفع این معارض که همان لوله انتقال آب بود، عملیات ساخت پل از بیست‌وچهارم مهرماه پارسال شدت گرفت و خوشبختانه عملیات ساخت آن در فروردین امسال به پایان رسید و بیست‌ودوم فروردین در اختیار زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار گرفت.

وی با اشاره به معضلات ترافیکی چندین‌ساله به‌واسطه عرض کم تنهاپل ساخته‌شده روی کشف‌رود در منطقه دهرود، گفت: ساخت این پل روی رودخانه کشف و مجاور پل قبلی در راستای روان‌شدن ترافیک مسیر رسالت به دهرود، اصلاح هندسی قبل و بعد پل برای کاهش ترافیک مسیر رسالت به دهرود و بدنه‌سازی کشف‌رود انجام شده است.

قلندرشریف در ادامه افزود: پل دوم دهرود با عرشه تیربتنی پیش‌ساخته شامل ۲۶ متر طول در دهانه وسط و دو دهانه ۲۲ متری در دو طرف پل و درمجموع به طول ۷۰ متر ساخته شده است. عرض این پل ۱۲ متر است و مسیر ترافیکی این پل با عرض ۹ متر پیش‌بینی شده است. همچنین فونداسیون این پل به‌صورت شمع‌های عمیق به تعداد ۲۴ عدد، شامل ۱۶ عدد شمع به عمق ۲۰ متر و قطر ۱۲۰ سانتی‌متر واقع در کوله‌های پل و همچنین ۸ عدد شمع به عمق ۳۰ متر و قطر ۱۵۰ سانتی‌متر در دهانه وسط اجرا شده است. همچنین پیش‌دال‌های دوطرف پل دهرود به‌صورت بتن مسلح و به طول ۳ متر به مرحله اجرا رسیده است.

عملیات گسترده عمرانی در دهرود

قلندرشریف در ادامه به احجام فنی این پروژه اشاره کرد و گفت: در جریان ساخت پل دهرود ۲۱ هزار مترمکعب عملیات خاک‌برداری، ۵۷۰ مترطول عملیات حفاری شمع، ۷۴ هزار مترمربع عملیات قالب‌بندی، ۵۶۰۰ مترمکعب عملیات بتن‌ریزی، ۱۳۰۰ مترطول عملیات جدول‌کاری، ۱۶۰ مترطول عملیات هندریل روی پل، ۳۳۰ تن عملیات آرماتوربندی و ۴۷۰۰ تن عملیات آسفالت انجام شده است. شهردار مشهد افزود: خوشبختانه با ساخت این پروژه علاوه بر پاسخی مناسب به درخواست مردم و رفع یکی از گره‌های ترافیکی در ورودی شهر مشهد، بستری مناسب نیز برای توسعه اقتصادی مناطق رسالت، قرقی و مهرگان به‌عنوان مناطق منفصل و حاشیه شهر مشهد ایجاد شده است.

پل دهرود، مسیری برای توسعه شمال مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->