بازهم حمله آمریکا و انگلیس به یمن | «الحدیده» تاوان مبارزه با صهیونیست‌ها را می‌دهد منابع خبری از بازداشت وزیر خارجه پیشین تاجیکستان خبردادند استاندار خراسان رضوی بر ضرورت همراهی اصحاب رسانه برای برگزاری باشکوه انتخابات تاکید کرد تعداد شهدای جنگ در غزه به ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر رسید جوادی‌حصار: نظام جمهوری اسلامی پزشکیان را به خوبی می‌شناسد | مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که برای همه به میدان بیاید سرپرست وزارت خارجه ایران: اسرائیل هرچه بیشتر تهدید کند، بیشتر در باتلاق جنایت‌هایش گرفتار می‌شود مخبر: شهید رئیسی ارتباط ما با کشور‌های منطقه را تقویت کرد روسیه از آمادگی غرب برای برکناری زلنسکی خبر داد دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغازبه‌کار قرارگاه دانش‌آموزی «۱۴صفر۳» در خراسان‌رضوی پوتین در ویتنام تقویت روابط راهبردی با این کشور را از اولویت‌های روسیه دانست وزارت خارجه حق ایران برای پاسخ به اقدام خصمانه کانادا را محفوظ می‌داند تشکیل ۶۰ درصد شعبه‌های اخذ رأی مشهد در مراکز آموزشی اخلاق انتخاباتی برای نامزد‌ها و حامیان دومین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) سفر محمدجواد ظریف به مشهد لغو شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) نامه سفیر ایران به شورای امنیت سازمان ملل درمورد اتهامات بی اساس آمریکا درباره یمن تظاهرات گسترده خانواده اسرا در مقابل کنست تل آویو چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل مخالفت آلمان تصویب نشد انصارالله حمله به کشتی تیوتر را تأیید کرد
سرخط خبرها

وزیر کشور: امکان برگزاری انتخابات الکترونیک در تمام شهرها وجود ندارد

  • کد خبر: ۲۳۴۵۶۶
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
وزیر کشور: امکان برگزاری انتخابات الکترونیک در تمام شهرها وجود ندارد
وزیر کشور درباره عدم برگزاری انتخابات الکترونیکی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ما می‌توانستیم زیرساخت‌ها را برای تعدادی از کلانشهر‌ها فراهم کنیم ولی این امکان برای همه شهر‌ها وجود نداشت.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره تامین امنیت حوزه‌های انتخابیه اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری انشالله امنیت بسیار خوبی خواهیم داشت همانطور که در انتخابات مجلس همین اتفاق افتاد.

وی افزود: دو عنصر برای ما بسیار مهم است یکی امنیت و دیگری سلامت؛ درباره امنیت همه پیش‌بینی‌های لازم انجام گرفته است و با محوریت فراجا و با کمک بسیج این کار صورت خواهد گرفت.

وزیر کشور بیان کرد: نزدیک ۱۷۰- ۱۸۰ هزار نفر امنیت انتخابات را تامین می‌کنند عدد بالایی است طبیعتاً ما به امنیت بسیار اهمیت می‌دهیم و از این جهت مشکلی نخواهیم داشت پیش بینی‌ها توسط دستگاه‌ها به خوبی انجام شده است.

وی درباره سلامت انتخابات گفت: ما روی بحث سلامت بسیار حساس هستیم در دوره قبل در مجلس نصاب بسیار خوبی از سلامت در انتخابات ارائه شد. البته شنیده شده که برخی حرف‌هایی بیان می‌کنند که باید دقت کنند و گمانه‌زنی‌های غیرصحیح انجام ندهند.

وزیر کشور ادامه داد: فضای بسیار خوبی که اکنون در انتخابات حاکم است را نباید ولو چند نفر اظهاراتی انجام دهند که انسان نسبت به برخی از نیات قدری مشکوک شود که بیان این حرف‌ها به چه دلیل و چرا بیان می‌شود.

وحیدی بیان کرد: همه داوطلبان می‌توانند در شعب اخذ رای و در هیات‌های مختلف اجرایی نماینده داشته باشند و این نماینده‌ها می‌توانند هم سر صندوق رای و هم موقع شمارش آرا از داوطلبین حضور داشته باشند ضمن اینکه دستگاه نظارت، بازرسی و خود هیات‌ها هم حضور دارند.

وی با بیان اینکه در مورد سلامت انتخاب هیچ‌گونه نگرانی نداریم، اظهار کرد: از مجریان و ناظران خواسته شده و به آنها گفته شده به هیچ عنوان نباید سوگیری داشته باشند و از هیچ نامزدی طرفداری نکنند و امانتی که را دارند صادقانه انجام دهند این کار تا الان به خوبی جلو رفته و جلو خواهد رفت.

وزیر کشور درباره استدلال شورای نگهبان درباره عدم برگزاری انتخابات الکترونیکی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: قانون مجوز داده و از ما خواسته که با هماهنگی شورای نگهبان انتخابات را برگزار کنیم.

وحیدی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان برای این کار دلایلی داشتند. با توجه به اینکه در انتخابات مجلس تعداد زیاد بود، اما در انتخابات ریاست جمهوری تعداد کم است و شلوغی که در مجلس وجود داشت در انتخابات ریاست جمهوری نیست، ترجیح دادند که انتخابات الکترونیک برگزار نشود.

وی گفت: البته ما می‌توانستیم زیرساخت‌ها را برای تعدادی از کلانشهر‌ها فراهم کنیم ولی این امکان برای همه شهر‌ها وجود نداشت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->