اتحادیه عرب: اقدام ارمنستان در به رسمیت شناختن کشور فلسطین، «شجاعانه» است کاهش میزان پیوستن صهیونیست‌ها به نیروهای ذخیره ارتش اشغالگران آمادگی بایدن و ترامپ برای نخستین مناظره انتخاباتی آیت الله علم الهدی: باید همه مردم استان بر سفره کرامت امیرالمومنین (ع) مهمان شوند سهامداران عدالت تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند (۲ تیر ۱۴۰۳) حملات جدید آمریکا و انگلیس به یمن (۲ تیر ۱۴۰۳) زمان حضور محمدباقر قالیباف در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد طالبان: ۶۰ شهروند خارجی در افغانستان زندانی هستند زنگ خطر سازمان پزشکان بدون مرز در غزه به صدا درآمد حاجی‌زاده: اسرائیل بعد از حمله به سفارت به التما‌س افتاد کدام نامزد‌های انتخاباتی قرار است ۶ تیر ماه به مشهد بیایند؟ لاوروف: افغانستان هنوز هم سرچشمه تهدیدات تروریستی است وزیر کشور خطاب به نامزدها: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند زمان حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد رهبر معظم انقلاب خطاب به نامزدها: جایز نیست حرف‌هایی صادر بشود که کشور را دشمن‌شاد کند + فیلم استقرار ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در خراسان‌رضوی | اخذ رأی فقط با شناسنامه یا کارت‌ملی انجام می‌شود + فیلم ارتش یمن از شهپاد «طوفان ۱» رونمایی کرد + جزئیات معاون دادستان خراسان‌رضوی: نشر اکاذیب از جرائم غیرقابل‌گذشت در حوزه انتخابات است در انتخابات، جدال ممنوع، مناظره کنید! انتقاد نمایندگان از روند پرداخت تسهیلات بانکی خرد و اشتغال
سرخط خبرها

نامه سفیر ایران به شورای امنیت سازمان ملل درمورد اتهامات بی اساس آمریکا درباره یمن

  • کد خبر: ۲۳۴۷۱۸
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷
نامه سفیر ایران به شورای امنیت سازمان ملل درمورد اتهامات بی اساس آمریکا درباره یمن
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل مسالمت‌آمیز بحران یمن از طریق کانال‌های دیپلماتیک تاکید کرده و تعهد خود را به امنیت دریایی و آزادی کشتیرانی ابراز داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، در نامه امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل به رئیس دوره‌ای شورای امنیت و نیز دبیرکل سازمان ملل آمده است: پیرو مکاتبات قبلی ما شامل نامه‌های مورخ ۱۵ ژانویه، ۱۹ فوریه، ۱۸ مارس، و ۱۵ مه ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۶۴- S/۲۰۲۴/۱۷۵- S/۲۰۲۴/۲۴۴- S/۲۰۲۴/۳۸۹)، مایلم به یکی دیگر از ادعا‌های مطرح شده توسط نماینده ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در خلال نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت یمن که در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۴ تحت موضوع دستور کار وضعیت در خاورمیانه (S/۲۰۲۴/۹۶۵۴) برگزار شد، پاسخ دهم.

ایروانی تصریح کرد: متاسفانه، نماینده ایالات متحده، در راستای رویکرد همیشگی این کشور، از تریبون شورای امنیت برای متهم کردن دیگر کشور‌های مستقل سوءاستفاده کرده است.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک افزود: جمهوری اسلامی ایران به‌طور قاطع این اتهامات بی‌اساس را رد می‌کند. جمهوری اسلامی ایران در موارد متعدد اعلام کرده که به قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت درباره وضعیت یمن متعهد است و در فعالیت‌هایی که ناقض این قطعنامه‌ها باشد، مشارکت نداشته است.

ایروانی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل مسالمت‌آمیز بحران یمن از طریق کانال‌های دیپلماتیک تاکید کرده و تعهد خود را به امنیت دریایی و آزادی کشتیرانی ابراز داشته است.

او گفت: ایالات متحده و شرکای ائتلافی‌اش اعمال تجاوزکارانه‌ای علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن مرتکب شده و همچنان مرتکب می‌شوند که به‌طور فاحش قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت را نقض می‌کند. این نقض‌های آشکار صلح و ثبات منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد و تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز در یمن را مسدود می‌کند و بحران انسانی وخیمی که کشور را فراگرفته است، تشدید می‌کند.

سفیر ایران در سازمان ملل ادامه داد: ایالات متحده کاملاً مسئول این نقض‌های فاحش است و نمی‌تواند مسئولیت خود را انکار کند. بنابراین، استفاده از تاکتیک‌های شکست‌خورده، دروغ‌پردازی و کمپین پمپاژ اطلاعات غلط درباره وضعیت یمن نمی‌تواند تجاوز ایالات متحده علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن را توجیه یا مشروعیت بخشد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پایان این نامه از رئیس شورای امنیت خواسته است این نامه را به عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->