شرکت‌های ایرانی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان برای نخستین‌بار در برابر استرالیا نصرت حق‌پرست، ورزشکار افغانستانی، دربرابر حریف آمریکایی خود به پیروزی رسید تمایل کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برای گفت‌وگو با طالبان ابراز نگرانی سازمان ملل درباره وضعیت نیاز‌های بشردوستانه در افغانستان نماینده دائم ایران در سازمان ملل: به توانایی طالبان برای مقابله با تهدیدات تروریستی تردید داریم سازمان ملل: ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند آلمان مذاکرات محرمانه خود را با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجران افغانستانی مجرم آغاز کرد تأکید دبیرکل سازمان ملل بر همبستگی با پناهجویان در روز جهانی «پناهنده» استاندار خراسان‌رضوی خواستار تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های امنیتی به استعلام‌های فرزندان مادرایرانی شد رئیس سازمان ملی مهاجرت: اتباع خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند روسیه از طالبان خواست در رابطه با تشکیل دولت فراگیر متعهد باشد شورای امنیت سازمان ملل وضعیت افغانستان را بررسی می‌کند سازمان ملل متحد: در نشست دوحه، با طالبان به عنوان یک دولت رسمی رفتار نخواهد شد سخنگوی پیشین کاخ سفید برای پاسخ‌گویی درباره خروج از افغانستان به سنا می‌رود پزشکیان: درباره مهاجران باید کار کاشناسی کنیم + فیلم رهبر طالبان: حاضرم برکنار شوم، اما اختلاف نباشد طالبان می‌گویند که در نشست دوحه ۳ شرکت می‌کنند افغانستان ناایمن‌ترین کشور در جنوب آسیا با موافقت AFC قهرمان فوتبال باشگاهی افغانستان به رقابت‌های چلنج لیگ آسیا می‌رود
سرخط خبرها

سازمان ملل: ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند

  • کد خبر: ۲۳۴۸۳۴
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
سازمان ملل: ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند
دفتر مبارزه با قاچاق انسان سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی پناهنده اعلام کرد که ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، دفتر مبارزه با قاچاق انسان سازمان ملل متحد در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که پناهندگان در طول سفر خود در معرض خطراتی از سمت قاچاقچیان موادمخدر و انسان قرار می‌گیرند و ما باید از آن‌ها محافظت کنیم.

این دفتر افزوده است که در حال حاضر، حدود ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند.

دولت‌ها روند اسکان مجدد افغان‌های آسیب‌پذیر را تسریع کنند

گزارشگر ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد از کشور‌های جهان خواست که با میزبانی از افغان‌های آسیب‌پذیر از آن‌ها حمایت کنند.

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان در روز جهانی پناهندگان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به میلیون‌ها افغانستانی که خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، ادای احترام می‌کنم. باوجود تاب‌آوری، بسیاری از آن‌ها در شرایط آسیب‌پذیری قرار دارند. دولت‌ها باید تلاش‌های خود را جهت حمایت از میزبانی افغان‌هایی که نیاز به محافظت دارند، مضاعف کنند و روند اسکان مجدد را تسریع بخشند.

پناهجویان نیازمند همبستگی ما هستند

در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در پیامی به مناسبت روز جهانی پناهنده بر نیاز فوری به همبستگی جهانی برای حمایت از پناهندگان تاکید کرد.

او همچنین بر اهمیت امنیت و توانایی بازسازی زندگی باعزت برای پناهجویان تاکید کرد.

گوترش گفت: پناهندگان اکنون بیش از هر زمان دیگری به همبستگی ما نیاز دارند. همبستگی به معنای بازنگه‌داشتن در‌های ما، تجلیل از نقاط قوت و دستاورد‌های آن‌ها و تأمل در چالش‌هایی است که با آن روبه‌رو هستند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: در روز جهانی پناهندگان، بیایید مسئولیت جمعی جهان در کمک و استقبال از پناهندگان، حمایت از حقوق انسانی آن‌ها از جمله حق پناهندگی، و در نهایت حل‌و‌فصل منازعات را تایید کنیم تا کسانی که مجبور به ترک جوامع خود هستند، بتوانند به خانه بازگردند.

۷۵۰ هزار دانش آموز افغانستانی در مدارس ایران تحصیل می‌کنند

این درحالی است که چندی پیش حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل، در نشست خبری گروه تماس منطقه‌ای که روز ۱۶ خرداد در تهران برگزار شد، اظهارداشت: کشور‌های همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران که بار سنگینی از مشکلات افغانستان را به دوش می‌کشد، حدود ۶ میلیون از اتباع این کشور را که مهاجر شده‌اند در خود جای داده که مسئله مهمی است. دغدغه‌هایی که در حوزه امنیتی، مواد مخدر و تروریسم که از ناحیه وجود دارد برای همسایگان دیگر هم یک موضوع است. امروز ۷۵۰ هزار دانش آموز افغانستانی در مدارس ایران درس می‌خوانند؛ لذا یک امر طبیعی است که دغدغه کشور‌های همسایه افغانستان بر این باشد که در یک ابتکار جمعی، تعامل با کابل را در مسیر ثبات‌سازی و سازندگی پیش ببرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->