شرکت‌های ایرانی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان برای نخستین‌بار در برابر استرالیا نصرت حق‌پرست، ورزشکار افغانستانی، دربرابر حریف آمریکایی خود به پیروزی رسید تمایل کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برای گفت‌وگو با طالبان ابراز نگرانی سازمان ملل درباره وضعیت نیاز‌های بشردوستانه در افغانستان نماینده دائم ایران در سازمان ملل: به توانایی طالبان برای مقابله با تهدیدات تروریستی تردید داریم سازمان ملل: ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند آلمان مذاکرات محرمانه خود را با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجران افغانستانی مجرم آغاز کرد تأکید دبیرکل سازمان ملل بر همبستگی با پناهجویان در روز جهانی «پناهنده» استاندار خراسان‌رضوی خواستار تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های امنیتی به استعلام‌های فرزندان مادرایرانی شد رئیس سازمان ملی مهاجرت: اتباع خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند روسیه از طالبان خواست در رابطه با تشکیل دولت فراگیر متعهد باشد شورای امنیت سازمان ملل وضعیت افغانستان را بررسی می‌کند سازمان ملل متحد: در نشست دوحه، با طالبان به عنوان یک دولت رسمی رفتار نخواهد شد سخنگوی پیشین کاخ سفید برای پاسخ‌گویی درباره خروج از افغانستان به سنا می‌رود پزشکیان: درباره مهاجران باید کار کاشناسی کنیم + فیلم رهبر طالبان: حاضرم برکنار شوم، اما اختلاف نباشد طالبان می‌گویند که در نشست دوحه ۳ شرکت می‌کنند افغانستان ناایمن‌ترین کشور در جنوب آسیا با موافقت AFC قهرمان فوتبال باشگاهی افغانستان به رقابت‌های چلنج لیگ آسیا می‌رود
سرخط خبرها

آلمان مذاکرات محرمانه خود را با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجران افغانستانی مجرم آغاز کرد

  • کد خبر: ۲۳۴۷۹۵
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
آلمان مذاکرات محرمانه خود را با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجران افغانستانی مجرم آغاز کرد
نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان، گفته که این کشور مذاکرات محرمانه‌ای را با کشورهای مختلف در مورد اخراج مهاجران افغانستانی مجرم بدون تعامل مستقیم با طالبان آغاز کرده‌ است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فایزر روز گذشته (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) به روزنامه‌ محلی «نوین اوسنابروکر» گفت: ما مذاکراتی سرّی با کشورهای مختلف داریم تا راه‌هایی را برای ممکن‌ساختن اخراج‌ مهاجران افغانستانی مجرم پیدا کنیم.

او افزوده است که ما شدیداً روی این موضوع کار می‌کنیم تا بتوانیم اخراج اسلام‌گرایان خطرساز و عاملان خشونت را انجام دهیم.

وزیر کشور آلمان گفته هدف این است که مهاجران افغانستانی که مرتکب جرم شده‌اند، بعد از سپری‌شدن مجازاتشان، فوراً اخراج شوند.

هرچند که خانم فایزر مشخص نکرده است که آنان با کدام کشورها برای اخراج مهاجران افغانستان در حال مذاکره هستند، اما پیش از این مجله «اشپیگل» گزارش داده بود که آلمان اخراج مهاجران به افغانستان را از طریق کشور سومی مانند ازبکستان بررسی می‌کند.

بحث اخراج مهاجران افغانستان از آلمان پس از آن مطرح شده است که در اواخر ماه می، یک مهاجر اهل افغانستان به یک تجمع در شهر «مانهایم» این کشور با چاقو حمله و شش نفر، به‌شمول یک افسر پلیس را زخمی کرد. این افسر پلیس بعدا در بیمارستان جان داد.

یک هفته قبل نیز رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که یک مهاجر اهل افغانستان با یک شیء تیز یک هم‌وطن خود را کشته و سپس به تماشاچیان مسابقات جام ملت‌های اروپا میان آلمان و اسکاتلند در یک خانه حمله کرده و سه نفر را زخمی کرده است.

این مهاجم بعدا با شلیک پولیس زخمی شد و در شفاخانه جان باخت.

پس از این حملات، مقام‌های آلمان گفته‌اند که در تلاش هستند تا راه‌هایی را برای اخراج مهاجران مجرم به افغانستان بدون تعامل مستقیم با طالبان پیدا کنند.

شماری از احزاب سیاسی آلمان نیز بر اخراج مهاجران افغانستان که در جرایم دست دارند، تأکید کرده‌اند.

این در حالی است که پیش از این، وزارت امور خارجه طالبان در واکنش به اظهارات مقامات آلمانی راجع به اخراج مهاجرین افغانستانی از این کشور و سپردن آنان به کشور سومی، گفته است که حکومت سرپرست در کشور از آلمان می‌خواهد این‌ موضوع را در روشنایی تعاملات نرمال کنسولی و میکانیزمی‌ معقول و بر اساس توافق دوجانبه حل کند.

منبع: صدای افغان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->