۹ ساعت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری| قالیباف و جلیلی هنوز به اجماع نرسیده اند! مشارکت رهبر معظم انقلاب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ارتش یمن از دو عملیات نظامی منحصر به فرد خبر داد پخش زنده اولین مناظره ترامپ و بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا + تاریخ و ساعت چند نفر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ واجد شرایط رای دادن هستند؟+فیلم مناظره ترامپ و بایدن چگونه و با چه قوانینی برگزار می‌شود؟ اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور | ساعت شروع اخذ رای اعلام شد حمله به یک کشتی در نزدیکی الحدیده یمن (۷ تیر ۱۴۰۳) حملات سنگین راکتی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی (۷ تیر ۱۴۰۳) سیدحسن نصرالله: نظام جمهوری اسلامی دژ مستحکم مقابل ظالمان است اشراف قوی بر کشور و اراده برای تصمیم گیری، دو رمز موفقیت دولت آینده دعوت خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نخعی‌راد: متاسفانه چشم‌انداز خوبی از اجماع کاندیدا‌های جبهه انقلاب وجود ندارد | جبهه انقلاب همانند سال ۸۴ پیروز خواهد شد پژمانفر: جلیلی کنار نمی‌کشد | در مورد سرنوشت جبهه انقلاب در انتخابات علم غیب ندارم! آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) ظهوریان: نفس حضور دیدگاه‌ها و نگرش‌های مختلف در انتخابات موجب افزایش مشارکت خواهد شد تاریخ و ساعت اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نخعی‌راد: مردم با بصیرت کامل در انتخابات شرکت کنند اخلاقی‌امیری: قهر انتخاباتی دغدغه‌ها را بر طرف نمی‌کند اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور | اسامی نهایی ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

طائب در مشهد: انتخابات، نفرت‌پراکنی نیست؛ با نفرت در رقابت، نمی‌توان کشور را اداره کرد+ فیلم

  • کد خبر: ۲۳۵۳۰۱
  • ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
طائب در مشهد: انتخابات، نفرت‌پراکنی نیست؛ با نفرت در رقابت، نمی‌توان کشور را اداره کرد+ فیلم
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما نباید نفرت تولید کنیم. نفرت ملت ما باید به سمت نفرت از آمریکا و اسرائیل سوق پیدا کند. با نفرت بین‌گفتمانی یا درون‌گفتمانی در رقابت، نمی‌توان کشور را اداره کرد. انتخابات، نفرت‌پراکنی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، در نخستین جلسه شورای بسیج اداری استان خراسان‌رضوی که ظهر امروز در استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بزرگداشت خاطره رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی گفت: شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، یک ملت و دوستداران انقلاب اسلامی را مصیبت‌زده کرد.

وی با اشاره به آیات قرآن افزود: کسانی که مصیبتی بر آن‌ها وارد می‌شود، اگر صبوری نشان دهند، خداوند ۳ پاداش درود و صلوات و رحمت خود را نصیب آن‌ها کرده و هدایت خود را مشمول آن‌ها می‌کند.

طائب خاطرنشان کرد: مردم ایران، صبوری خود را در حماسه تشییع نشان دادند و در ادامه راه، در حماسه انتخابات نیز پیش خواهند رفت. خداوند متعال نیز درود و مفغرت و هدایت خود را به این ملت نازل خواهد کرد.

تحلیل شرایط کشور در دهه گذشته

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، به تحلیل وضعیت کشور در دهه گذشته پرداخت و گفت: حدود سال ۱۳۹۱، ما حدود ۴ میلیون بشکه تولید نفت‌خام داشتیم. دموکرات‌ها در آمریکا سخت‌گیری خود را به ایران آغاز کردند و گفتند با قدرت هوشمند به ایران فشار می‌آوریم تا دوگانگی‌ها داخل ایران شکل بگیرد و ایران تن به مذاکره دهد و در نهایت، ایران امتیاز بدهد؛ لذا تحریم‌ها علیه ایران افزایش پیدا کرد. این دولت با چنین وضعیتی به دولت بعدی تحویل داده شد.

وی افزود: در این دولت، تغییر گفتمانی شکل گرفت و مبنای گفتمانی این شد که با مذاکره با آمریکا و حل مسئله با آن، مسائل ما با اروپا و سایر کشور‌ها نیز حل می‌شود و در حوزه اقتصادی گشایش ایجاد می‌شود. اما نکته‌ای که از آن غفلت کردند، تولید قدرت درون بود. در نتیجه، تولید نفت به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرد و صادرات نیز به‌تبع آن کاهش یافت.

طائب خاطرنشان کرد: در دولت بعدی، آیت‌الله رئیسی با راهبرد تولید قدرت درون‌زا و تعامل با همسایگان و قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی کار را پیش برد که عضویت در بریکس و شانگهای و توسعه روابط با همسایگان ازجمله تاثیرات آن بود. ضمن اینکه در مذاکره با ۱+۴ هم فعالانه برخورد کردیم و هیچگاه ما از ۱+۴ خارج نشدیم. اگر خروجی از میز مذاکره بود، از سوی آن‌ها بود و دوباره به میز مذاکره هم بازگشتند. در نتیجه، تولید نفت به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرد و علاوه بر افزایش صادرات نفت، در سایر عناصر قدرت هم پیشرفت کردیم. در نتیجه، شهید جمهور از دل مردم برآمد.

دولت شهید رئیسی به امور زیرساختی پرداخت

مشاور فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود، به برخی دیگر از پیشرفت‌های صورت‌گرفته در حوزه‌های زیرساختی کشور در دوره ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی مانند انحصارشکنی در حوزه نفت و کاهش هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری برای ساخت نیروگاه و پالایشگاه و... اشاره کرد و گفت: این دولت می‌توانست به جای پرداختن به امور زیرساختی، رشد فعالیت‌های خود را مانند دولت‌های گذشته در بخش بازار و مردم بروز دهد.

وی تاکید کرد: تولید قدرت داخلی هرچند در سفره مردم دیده نشده، اما موجب افزایش اقتدار ایران شده است. در عملیات وعده صادق، مردم ایران با هر گرایش سیاسی، این کار را تحسین کردند و ملت پذیرفته بود که برای مقاومت، ابزار می‌خواهد.

طائب خاطرنشان کرد: اگر اقتدار داشته باشیم، دشمن عقب می‌نشیند. حق مردم را باید گرفت و این هم از مسیر افزایش اقتدار است.

نباید نفرت تولید کنیم

مشاور فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود، اول بر حماسه حضور تاکید کردند و ۳ ملاک ایشان برای انتخاب اصلح، اعتقاد به مبانی انقلاب، شناخت ظرفیت و نقاط قوت و ضعف کشور و فعالیت و پرکاربودن بر مبنای شناخت از این وضعیت است.

وی افزود: هر شخصی که مورد انتخاب مردم قرار بگیرد، باید در حوزه تولید مسیر دولت گذشته را ادامه دهد و به آن شتاب دهد. نقش ما نیز این است که در حوزه مسئولیت خود، درد مردم را بیشتر بفهمیم و ارتباط خود را با جامعه مخاطب افزایش دهیم. به خصوص تلاش کنیم سخنان افرادی را که انگیزه ندارند یا سست شده‌اند یا گله دارند، بشنویم.

طائب تاکید کرد: ما نباید نفرت تولید کنیم. نفرت ملت ما باید به سمت نفرت از آمریکا و اسرائیل سوق پیدا کند. با نفرت بین‌گفتمانی یا درون‌گفتمانی در رقابت، نمی‌توان کشور را اداره کرد. انتخابات، نفرت‌پراکنی نیست. انتخابات، رقابت بین این است که چه‌کسی می‌تواند بیشتر به مردم خدمت کند.

وی افزود: انتخابات نباید منجر به انشقاق سیاسی و انشقاق اجتماعی شود و به یک حادثه امنیتی منجر شود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: راهبرد دشمن در انتخابات پیش رو، ایجاد ناامنی ذهنی و عینی و برگزاری انتخابات با حضور حداقلی مردم است که باید این موضوع مورد توجه ما قرار داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->