گزارش لحظه به لحظه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در تهران (۸ تیر ۱۴۰۳) گزارش لحظه به لحظه از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس ۹ ساعت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری| قالیباف و جلیلی هنوز به اجماع نرسیده اند! مشارکت رهبر معظم انقلاب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ارتش یمن از دو عملیات نظامی منحصر به فرد خبر داد پخش زنده اولین مناظره ترامپ و بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا + تاریخ و ساعت چند نفر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ واجد شرایط رای دادن هستند؟+فیلم مناظره ترامپ و بایدن چگونه و با چه قوانینی برگزار می‌شود؟ اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور | ساعت شروع اخذ رای اعلام شد حمله به یک کشتی در نزدیکی الحدیده یمن (۷ تیر ۱۴۰۳) حملات سنگین راکتی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی (۷ تیر ۱۴۰۳) سیدحسن نصرالله: نظام جمهوری اسلامی دژ مستحکم مقابل ظالمان است اشراف قوی بر کشور و اراده برای تصمیم گیری، دو رمز موفقیت دولت آینده دعوت خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نخعی‌راد: متاسفانه چشم‌انداز خوبی از اجماع کاندیدا‌های جبهه انقلاب وجود ندارد | جبهه انقلاب همانند سال ۸۴ پیروز خواهد شد پژمانفر: جلیلی کنار نمی‌کشد | در مورد سرنوشت جبهه انقلاب در انتخابات علم غیب ندارم! آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) ظهوریان: نفس حضور دیدگاه‌ها و نگرش‌های مختلف در انتخابات موجب افزایش مشارکت خواهد شد تاریخ و ساعت اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
سرخط خبرها

مناظره قوچانی و احدیان با موضوع «اولویت‌های رئیس‌جمهور آینده»

  • کد خبر: ۲۳۵۳۳۶
  • ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵
مناظره قوچانی و احدیان با موضوع «اولویت‌های رئیس‌جمهور آینده»
قوچانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و احدیان مشاور محمدباقر قالیباف با یکدیگر مناظره کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، مناظره محمد قوچانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و محمدسعید احدیان مشاور محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری یکشنبه سوم خرداد ۱۴۰۳ در با حضور در شبکه خبر در مناظره‌ای با عنوان «اولویت‌های رئیس‌جمهور آینده» شرکت کردند.

محمدسعید احدیان در ابتدای این مناظره با بیان اینکه مهمترین اولویت رئیس‌جمهوری باید موضوع اقتصاد باشد، اظهار کرد: باید برای حل مسائل اقتصادی مردم برنامه و هدف داشت و از راه‌حل صحبت کرد. آگاهی و اشراف آقای قالیباف در این زمینه مشخص است و برنامه‌های معینی هم در نظر گرفته شده است، اما در طرف مقابل یعنی آقای دکتر پزشکیان چنین چیزی نمی‌بینیم و به گونه‌ای عمل می‌شود که صدای مردم این میان گم می‌شود و مشاوران ایشان هم با تنش‌آفرینی رفتار می‌کنند.

محمد قوچانی در ادامه با بیان اینکه مهمترین مشکل کشور این است که مشارکت در انتخابات به ۵۰ درصد نرسیده است، گفت: جمهوری اسلامی تمایزی با رژیم گذشته داشت که همان جمهوریت نظام است که اکنون در خطر قرار دارد. درباره تنش‌آفرینی هم باید گفت شما و دوستانتان به سفارت عربستان حمله کردید و برای کشور تنش ایجاد کردید و اکنون هم همان افراد در ستاد‌های آقای قالیباف هستند. اینکه در یک میزگرد تنشی ایجاد شود کشور بهم نمی‌ریزد، اما حمله به سفارت عربستان برای کشور تنش‌آفرین شد.

قوچانی: رقیب ما آرای خاموشی است که نمی‌خواهند در انتخابات مشارکت کنند

وی افزود: آقای قالیباف از روزی که نامزد شده است چندبار از مردم رأی نگرفته است. چرا مجدداً شانس خود را امتحان می‌کند؟ ما نه با آقای قالیباف، نه جلیلی و نه دیگری رقابت نداریم، رقیب ما آرای خاموشی است که نمی‌خواهند در انتخابات مشارکت کنند.

احدیان نیز در ادامه تاکید کرد: با سخنان آقای قوچانی مشخص شد که دغدغه کسی که طرفدار آقای پزشکیان است اقتصاد نیست بلکه مشارکت است. موضوعی که در طول همه این سال‌ها بار‌ها مطرح شده و بار‌ها هم پاسخ گرفته است.

وی یادآور شد: بسیاری افراد در ستاد آقای پزشکیان هستند که شاید بتوان به آنان هم چنین ایراداتی گرفت؛ مگر قرار است آقای پزشکیان پاسخگوی این امر باشد؟

قوچانی هم در بخش دیگری از این مناظره اظهار کرد: من نگفتم اقتصاد مسئله مردم نیست. گفتم مسئله اقتصادی را با راه‌حل اقتصادی برطرف نمی‌کنند بلکه با راه‌حل اجتماعی این امر حل می‌شود.

قوچانی: مگر در کشور قحط الرجال است؟

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: چرا آقای قالیباف که رئیس مجلس است دوباره برای انتخابات کاندیدا شده است؟ مگر در کشور قحط الرجال است؟ مگر ریاست مجلس چیز کمی است؟

احدیان: شما نمی‌خواهید مسئله مردم را حل کنید

احدیان هم در بخش دیگری از این نشست تأکید کرد: آقای پزشکیان که از او حمایت می‌کنید تمام ستادش از دولت آقای روحانی پر شده است. شما مسئله مردم را نمی‌خواهید حل کنید و این اول کارتان است که وقتی دولت را تشکیل دادید چهار سال بعد بیاید و بگویید نگذاشتند کار کنیم و نشد!

احدیان تاکید کرد: اینکه بر انصراف آقای قالیباف تاکید دارید به چه دلیل است؟ جز اینکه نمی‌توانید با او رقابت کنید و به همین دلیل دنبال انصراف او هستید. جبهه انقلاب منسجم است و جایی که لازم باشد وحدت و ائتلاف هم خواهد داشت.

قوچانی در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر اینکه کاندیدا‌های پوششی کاملاً مشخص هستند، اظهار کرد: من که اینجا نشستم آنقدر شجاعت دارم که بگویم آقای جهانگیری اشتباه کرد که کاندیدا شد.

وی افزود: ما به دولت‌های روحانی و خاتمی و هاشمی هم نقد داریم و آن دولت‌ها را تقدیس نمی‌کنیم. به خود شهید رئیسی هم احترام می‌گذاریم، اما به دولت او نقد داریم.

احدیان در بخش پایانی این مناظره تاکید کرد: اگر از آقای قالیباف نمی‌ترسید چرا می‌گویید رأی ندارد. شما با دوقطبی‌سازی کاذب تلاش دارید که تنش‌آفرینی کنید. اما بدانید که مردم دیگر این مسائل را نمی‌پذیرند و مراقبت بیشتری دارند و به چنین اقدامات و حرف‌هایی رأی نمی‌دهند.

احدیان: پوششی‌بازی برای جریان شماست

وی تاکید کرد: پوششی‌بازی برای جریان شماست. جبهه انقلاب بر اساس مصلحت و بدون جانبداری شرایط را در نظر می‌گیرد و عمل می‌کند و آقای قالیباف هم به همین روند باور دارد.

قوچانی نیز در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: شما فکر می‌کنید مردم به پول‌پاشی و طلا و گوشت دم در خانه تحویل دادن به کسی رأی می‌دهند. ما از آقای قالیباف نمی‌ترسیم و ایشان هم اگر رئیس‌جمهور شود یک رئیس‌جمهور متوسط‌الحال است و بهتر از دوره شهرداری او نخواهد شد.

قوچانی: راه‌حل برای تغییرات فقط صندوق انتخابات است

وی یادآور شد: ما فقط به انتخابات می‌آییم تا نشان دهیم می‌خواهیم نظم سیاسی اصلاح شود و بگوییم که راه‌حل برای تغییرات فقط صندوق انتخابات است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->