نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرژانتین و اوکراین در فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس | آلبی سلسلته برد و صعود کرد امیری در جناح چپ پرسپولیس جواب داد؟ چالش های تمام نشدنی یحیی گل‌محمدی در اهواز چرا گاریدو مهاجم خارجی را به عبدی ترجیح می دهد؟ تداوم جولان تبریزی‌ها در نقل و انتقالات | غلامی شاگرد اسکوچیچ می‌شود؟ جانشین بیرو از آمریکا می‌آید؟ تیپ جدید سیمئونه در مادرید نتیجه و ویدئو خلاصه بازی اسپانیا و مصر در فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس | ماتادور‌ها صدرنشینی را واگذار کردند پخش زنده بازی دوستانه منچسترسیتی و بارسلونا (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تست پزشکی استقلال تکلیف کاکوتای پرآوازه را روشن می‌کند مهسا جاور عذرخواهی کرد | لباس‌های کاروان ایران در شأن ما نبود + ویدئو جباری: وی‌ای آر باشد، خیال استقلال راحت است فوتسالیست مشهدی زیر تیغ جراحان نتیجه فینال والیبال آسیا ۲۰۲۴ بین ایران و کره جنوبی | یوز‌های جوان ایرانی بر بام والیبال آسیا برنامه روز پنجم ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس (چهاشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) | رقابت ۶ ورزشکار در ۴ رشته نتایج روز چهارم ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس (سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳) | روز بد کاروان ایران بیرانوند هم از المپیک حذف شد | جوان‌ترین ورزشکار ایران بیست و چهارم شد مجلل به انتقادات واکنش نشان داد | مگر امکانات من مانند آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بود؟ آرنولد به رئال مادرید نزدیک شد سعید صادقی در راه فولاد؟
سرخط خبرها
علیرضا جهانبخش:

ویلموتس نتوانست گروه را مدیریت کند

  • کد خبر: ۲۳۵۵۹
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
ویلموتس نتوانست گروه را مدیریت کند
هافبک ایرانی برایتون می‌گوید: همه باید از اسکوچیچ حمایت کنند تا به جام‌جهانی صعود کنیم.
علیرضا جهانبخش، هافبک ایرانی برایتون، که بعد از رهایی از مصدومیت عملکرد قابل‌قبولی در تیمش به جای گذاشته بود، این‌روز‌ها در خانه تمرینات شخصی‌اش را پیگیری می‌کند. این بازیکن که در ایام قرنطینه ازسوی صفحات مجازی به چالش کشیده شده بود، درباره آخرین وضعیت خودش، تیم ملی و حال‌وهوای فوتبال اروپا صحبت کرد.

به نظر شما چرا بازیکنان کمی از ایران در فوتبال اروپا لژیونر می‌شوند؟
من هفت‌هشت سال است که در فوتبال اروپا حضور دارم و خیلی به این موضوع فکر کردم. ما قبلا لژیونر‌های زیادی در بوندس‌لیگا داشتیم، اما الان وضعیت متفاوت شده است. فکر می‌کنم یکی از مسائل، بحث سربازی باشد یا مسائل سیاسی که دراین‌باره دخیل بوده است. خوشبختانه من، سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی در سنین کم خودمان را نشان دادیم و به اروپا آمدیم.

۸ سال حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی انتظارات را بالا برد، ولی اکنون تیم ملی ایران وضعیت خوبی ندارد. آیا فکر می‌کنید ما به جام‌جهانی صعود کنیم؟
پیش‌بینی آن سخت است، چون همه کشور‌ها پیشرفت کرده‌اند. کار آسانی نداریم و باید سخت تلاش کنیم. ما تیم بااستعدادی داریم و به‌همین‌خاطر فکر می‌کنم قادر به صعود به جام‌جهانی هستیم.

دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده است. خیلی‌ها از این انتخاب شگفت‌زده شدند و گفتند که کارنامه او ضعیف است. نظر شما چیست؟
در ایران ما به سورپرایز‌کردن عادت داریم. البته منظور بدی ندارم. ما فکر می‌کردیم سرمربی تیم ملی شخص دیگری می‌شود، چون از آن فرد سخن زیاد گفته می‌شد. باید بگویم که فرایند تصمیم‌گیری، عجیب، خنده‌دار، باورنکردنی و غیرحرفه‌ای بود. ما تیم اول آسیا بودیم، ولی از نظر ساختاری حتی بین ۵ کشور برتر نیستیم. آقای اسکوچیچ سال‌ها در فوتبال ایران بوده است و فرهنگ ما را می‌شناسد و تجربه خوبی دارد و به نظرم همه باید از او حمایت کنیم. همه فوتبالیست‌ها و هواداران به تیم ملی آمده و به ما کمک می‌کنند. الان وقت حمایت‌کردن است، همچنین شنیده‌ام کریم باقری به تیم اضافه شده که خبر بسیار خوبی است. من با اسکوچیچ قبلا ملاقات کردم و صحبت‌های خوبی بین ما ردوبدل شد. او قصد داشت برای دیدن من به انگلیس بیاید، ولی شرایط آب‌وهوایی اجازه نداد.

نظرتان درباره مارک ویلموتس چیست؟ او یک‌بار شما را به تیم ملی دعوت نکرد.
من همیشه به تصمیم‌های مربیان ازجمله ویلموتس احترام می‌گذارم. او سرمربی تیم ملی بود و رابطه خیلی خوبی با هم داشتیم. من سعی کردم تاجایی‌که می‌توانم، به او کمک کنم. من در یک اردو به‌خاطر مصدومیت دعوت نشدم در یک اردو هم او تصمیم گرفت من را دعوت نکند که به تصمیم او احترام می‌گذارم. برای آقای کی‌روش این‌طور بود که بازیکنان شاغل در اروپا را حتی اگر مصدوم هم باشند، به تیم ملی دعوت کند تا نزدیک به سایر بازیکنان تیم ملی باشند. ویلموتس مربی خوبی بود. البته با او خیلی کار نکردم، شاید اگر بیشتر زمان می‌داشت، بهتر عمل می‌کرد؛
 
ولی با مقایسه او با مربی‌های دیگر ازجمله کارلوس کی‌روش باید بگویم که او نتوانست گروه را به‌خوبی مدیریت کند. بعد از ۸ سال حضور کی‌روش، ما بازیکن‌ها به یک روش بازی عادت کرده بودیم و ما داخل و خارج از زمین مسابقه انتظارات دیگری از سرمربی داشتیم، به‌همین‌خاطر حضور او در تیم ملی مثبت نبود. او تلاش کرد از نظر تاکتیکی تیم را تغییر دهد. در بازی برابر کره‌جنوبی و سوریه جواب داد، ولی در مسابقه‌های حساس برابر عراق و بحرین فکر می‌کنم اگر کی‌روش بود، اوضاع فرق می‌کرد. برای کی‌روش تغییرات طولانی‌مدت بود و تغییرات سریعی لحاظ نمی‌کرد. متأسفانه ویلموتس موفق نبود که ایده‌هایش را در تیم ملی عملی کند. باید تأکید کنم که چیز‌های زیادی از کارلوس کی‌روش یاد گرفتم. ما او را زمان زیادی در اختیار داشتیم و امیدوار بودم بیشتر کی‌روش در تیم ملی بماند، ولی متأسفانه او از تیم جدا شد.

آیا از پیوستن به لیگ جزیره و تیم برایتون پشیمان هستید؟
خیر، به‌هیچ‌وجه. برای جاافتادن در لیگ برتر نسبت به تیم‌های دیگر زمان زیادی نیاز است. برای من و سایر نفرات که از روسیه، بلژیک و حتی آلمان به انگلیس می‌آیند، شرایط همین‌گونه است؛ چون سرعت بازی در لیگ برتر بسیار بالاست و بازیکن باید در زمان کم، خودش را عادت دهد و البته باید مراقب باشد که مصدوم نشود. نمی‌دانم آینده چطور خواهد بود و شرایطم در برایتون چگونه می‌شود. ۳ سال از قرارداد من باقی مانده است و من کارم را پیش می‌برم. به‌هرحال همه‌چیز به باشگاه بستگی دارد. باوجود اینکه زیاد بازی نکردم، پیشنهاد‌های نسبتا خوبی دارم، ولی از حضور در برایتون خوش‌حالم و تلاش می‌کنم بتوانم با تمرین و ممارست بیشتر خودم را در ترکیب اصلی جا بیندازم و نظر سرمربی تیم را به خود جلب کنم. فوتبال همیشه فرازونشیب دارد. من خودم به‌خاطر جام ملت‌های آسیا چند ماه را از دست دادم و بعد از آن خیلی سخت بود که به ترکیب اصلی برسم. خوشبختانه موفق شدم به ترکیب برسم و برای تیم گل‌زنی هم بکنم.

چطور برایتون را انتخاب کردید و به لیگ برتر انگلیس رفتید؟
من به دلایل مختلف، برایتون را انتخاب کردم. از لسترسیتی هم پیشنهاد داشتم، ولی رئیس تیم برایتون شخصا به هلند آمد و با من مذاکره کرد و سرمربی برایتون شدیدا به‌دنبال من بود. از کی‌روش، مهدوی‌کیا، پدرم و هاشمی‌مقدم مشورت گرفتم. کی‌روش به من گفت که در برایتون می‌توانم ستاره باشم و در لسترسیتی یک بازیکن معمولی. به‌همین‌خاطر من برایتون را انتخاب کردم.

در اوقات فراغت چه کار می‌کنید؟
با دوستانم بیرون می‌روم. به خریدکردن و غذاخوردن در رستوران علاقه دارم. در لندن هم دوستانی دارم که به آنجا می‌روم. زندگی در برایتون خیلی خوب است و همیشه به دوستانم گفتم که برایتون چه شهر مهمی است و خوش‌حالم اینجا هستم. ما دریا داریم، هوا هم خوب است و مردم بسیار مهمان‌نواز هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->