اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است وزیر کشور: مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری در سلامت کامل برگزار شد | آغاز تبلیغات دور دوم از فردا (۱۰ تیر) سرپرست وزارت خارجه: مسئولیت بحران دیگر در منطقه با حامیان غربی رژیم صهیونیستی است پیام دبیرکل حزب‌الله لبنان به کنفرانس بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد | پیروزی نهایی، آزادی کل منطقه از سلطه دشمن صهیونیستی و آمریکاست
سرخط خبرها

سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است

  • کد خبر: ۲۳۵۶۴۲
  • ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲
سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، تاکید کرد که منطقه عربی شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و خطرات لغزش به سوی تشدید همه جانبه است که در نتیجه ادامه جنایات اشغالگر اسرائیل علیه فلسطینیان است.

به گزارش شهرآرانیوز، قصی الضحاک روز سه شنبه در نشست شورای امنیت ادامه داد: منطقه خاورمیانه با حملات مکرر رژیم صهیونیستی به فلسطین، سوریه و تهدید به تجاوز به لبنان با خطر تشدید تنش مواجه است.

وی خاورمیانه گفت: ایالات متحده و متحدانش به جای تلاش برای مهار تنش‌ها و آرام کردن اوضاع و در پیش گرفتن رویکرد سازنده‌ای که به دستیابی به ثبات در منطقه کمک می‌کند، با حمایت سیاسی، نظامی و مالی از جنایتکاران جنگی اسرائیل، به آنها فرصت داده که به نسل کشی مردم فلسطین و حملات به کشور‌های منطقه ادامه دهند.

الضحاک توضیح داد: جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل و حامیان آن در غزه گستردگی نفاق برخی کشور‌های غربی را آشکار می‌کند، زیرا کسانی که خود را حافظ حقوق بشر می‌دانند کاملا سکوت کرده و هیچ اقدامی برای ایجاد مکانیزم بین المللی برای مستندسازی جنایات اشغالگر نمی‌کنند حتی مدافع مقامات اشغالگر، نسل کشی، جنایات جنگی علیه بشریت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در طول سالیان متمادی، ایالات متحده و متحدانش از شعار‌های حقوق بشر و گسترش دموکراسی برای مداخله در امور داخلی سوریه و بسیاری از کشور‌ها استفاده و امنیت و ثبات این کشور‌ها را تهدید و برای تغییر دولت‌های قانونی تلاش کرده اند.

نماینده سوریه افزود: آمریکا و متحدانش با انتشار گزارش‌های واهی، اتخاذ تصمیمات غیر توافقی، تشکیل کمیته‌های به اصطلاح تحقیقی و استفاده از آژانس‌های سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی برای هدف قرار دادن سوریه استفاده کرده اند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: رنج مردم سوریه در نتیجه اقدامات قهرآمیز یکجانبه غرب ادامه دارد و اثرات مخرب آنها بر تمام ابعاد زندگی روزمره تأثیر گذاشته و آسیب‌های شدیدی به بخش‌های مختلف حیاتی وارد کرده است.

الضحاک از سازمان ملل خواست تا تلاش‌های خود را برای حمایت از مردم سوریه تشدید کند و افزود، کشور‌ها و سازمان‌های کمک کننده از سیاسی کردن فعالیت‌های بشردوستانه و توسعه در سوریه دست بردارند و بودجه مورد نیاز را برای بازسازی و کاهش آلام مردم ما تامین کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل بر لزوم احترام کامل به حاکمیت، و یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه تاکید می‌کند حضور غیرقانونی نیرو‌های اشغالگر ترکیه و آمریکا در بخش‌هایی از خاک کشورمان و اقدامات بی‌ثبات‌کننده آنها ادامه دارد.

منبع: ایرنا


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->