نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل نشست قریب الوقوع سوریه و ترکیه در عراق قاهره ورود نیرو‌های مصری به نوار غزه را رد کرد اعتراض ایران در خصوص حواشی انتخابات در انگلیس ۷۲ درصد آمریکایی‌ها بایدن را دارایی توانایی شناختی نمی‌دانند آماده باش پایگاه‌های آمریکا در اروپا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد انصراف بایدن در انتخابات به تصمیم همسرش بستگی دارد ترکیه از ارائه سوخت به هواپیمای رژیم صهیونیستی خودداری کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نشست قریب الوقوع سوریه و ترکیه در عراق

  • کد خبر: ۲۳۶۶۲۹
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
نشست قریب الوقوع سوریه و ترکیه در عراق
منابع رسانه‌ای از احتمال برگزاری نشست قریب‌الوقوع میان مقامات ترکیه و سوریه در عراق خبر می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از روزنامه‌های سوری از نشست قریب‌الوقوع میان مقامات ترکیه و سوریه در عراق خبر داد.

بر این اساس روزنامه سوری الوطن به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داد که گام‌هایی جدی برای نشستن طرف‌های سوری و ترکی بر سر میز مذاکرات برداشته شده است.

بر اساس گزارش الوطن، بغداد پایتخت عراق به زودی شاهد نشست مقامات سوریه و ترکیه به عنوان نخستین گام گفتگو‌های طولانی خواهد بود که می‌تواند توافق‌های سیاسی و میدانی را در پی داشته باشد.

این روزنامه سوری تصریح کرد که ترکیه از روسیه و عراق خواسته به دور از هیاهوی رسانه‌ای و بدون حضور هرگونه طرف سومی، بر سر میز مذاکره با سوریه بنشیند تا از این طریق به رایزنی در خصوص جزئیاتی که می‌تواند روابط ۲ طرف را به وضعیت گذشته بازگرداند گفتگو کند.

گفتنی است ششم تیرماه «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند و اسد در این دیدار بر استقبال سوریه از ابتکارات مرتبط با روابط میان دمشق و آنکارا بر پایه احترام به حق حاکمیت کامل سوریه بر تمامی اراضی خود و مبارزه با تمامی انواع تروریسم و سازمان‌های تروریستی تاکید کرد.

رئیس جمهور سوریه همچنین اعلام کرد که این ابتکار‌ها اراده کشور‌های مربوطه را در خصوص برقراری ثبات در سوریه و منطقه منعکس می‌کند.

اسد افزود: سوریه همواره با تمامی ابتکار‌های مربوطه برخوردی مثبت و سازنده داشته است. موفقیت و ثمردهی هرگونه ابتکار به احترام‌نهادن به حق حاکمیت کشور‌ها و ثبات آنها بستگی دارد.

«الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار بر حمایت کشور متبوعش از تمامی ابتکار‌های مرتبط با روابط میان سوریه و ترکیه از سوی کشور‌هایی که به اصلاح آن اهتمام دارند تاکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد شرایط کنونی بیش‌تر از هر زمانی برای موفقیت میانجی‌گری‌ها مناسب است.

لاورنتیف ادامه داد: روسیه برای سوق‌دادن گفتگو‌ها به جلو آماده است. هدف، موفقیت در برقراری مجدد روابط میان سوریه و ترکیه است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->