سفیر پاکستان برای خرید انبه پاکستانی به خیابان‌های تهران رفت + عکس ناکامی بایدن به ضرر ترامپ تمام شد توضیحات معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره پرونده کرسنت بازداشت ۵۸ نفر در روز انتخابات ریاست‌جمهوری گزینه اصلی جایگزین بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات، چه‌کسی است؟ مجری مناظره‌های مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ کیست؟ آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی به‌دلیل پُرشدن زندان‌های رژیم صهیونیستی + فیلم اژه‌ای: مردم انتظار دارند نامزد‌های انتخابات ملتزم به رعایت قانون باشند باقری‌کنی: نیازمند اقدام قاطع جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی هستیم رئیس عقیدتی‌سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق: مرزبانان، حافظان امنیت و هویت ملی کشور هستند طحان‌نظیف: هیچ شکایت و اعتراضی از سوی نامزد‌ها دریافت نکردیم تشکیل جلسه شورای امنیت در راستای بازسازی غزه ویدئو | روایت مخبر از اولین جلسه با رهبر معظم انقلاب، پس از شنیدن خبر سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور افزایش ۷ درصدی مشارکت مشهدی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری مشهدالرضا (ع)، مهیای آیین چهلم شهید جمهور | فرمانده کل سپاه، سخنران مراسم اربعین شهید رئیسی در مشهد ترازوی انتخابات و تولید قدرت از منظر حاکمیت مردم رهبر معظم انقلاب: آقایان نامزد‌های محترم ریاست جمهوری! به یکدیگر اهانت نکنید + فیلم زمان نخستین مناظره تلویزیونی پزشکیان و جلیلی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + جزئیات جزئیات برنامه‌های نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

گزینه اصلی جایگزین بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات، چه‌کسی است؟

  • کد خبر: ۲۳۶۷۷۰
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
گزینه اصلی جایگزین بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات، چه‌کسی است؟
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که در صورت انصراف رئیس‌جمهور آمریکا از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، معاون وی گزینه اصلی جایگزین اوست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس یک نظرسنجی جدید، در صورت انصراف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، کامالا هریس، معاون وی گزینه و بخت نخست جایگزینی بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات است.

عملکرد ضعیف بایدن در مناظره اخیر با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد انتخابات پیش روی آمریکا، برخی دموکرات‌ها را به فکر جایگزینی او پیش از انتخابات ماه نوامبر انداخته است.

ستاد بایدن اعلام کرده است که او قصد انصراف ندارد. اما در صورتی که انصراف او، هریس احتمالاً در صدر فهرست نامزد‌های دموکرات برای جانشینی او خواهد بود.

نظرسنجی اندیشکده «دیت فور پراگرس» نشان می‌دهد که هریس مطرح‌ترین گزینه برای جایگزینی بایدن است. در این نظرسنجی بیش از یک هزار آمریکایی شامل ۳۸۷ رای‌دهنده حزب دموکرات شرکت کرده‌اند و ضریب خطای آن سه واحد درصد است.

۳۹ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که اگر حزب دموکرات برای جایگزینی بایدن، نشستی را برگزار کند، چه کسی انتخاب خواهد شد، هریس را انتخاب کردند. سِت شوستر، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن پیش‌تر در واکنش به چنین احتمالی گفته بود: جو بایدن انصراف نمی‌دهد.

گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا دومین گزینه محتمل بود و ۱۸ درصد دموکرات‌ها او را به عنوان جایگزین بایدن انتخاب کردند. پیت باتیگیگ، وزیر ترابری دولت بایدن نیز با ۱۰، سناتور کوری بوکر با هفت و گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان با ۶ درصد آراء در رده‌های بعدی قرار گرفتند. بایدن تا پیش از نشست حزب دموکرات در ماه آگوست برای معرفی رسمی نامزد این حزب، می‌تواند انصراف دهد.

کاملا دِوی هریس کیست؟

کاملا دِوی هریس متولد ۲۰ اکتبر ۱۹۶۴ وکیل و سیاست‌مدار آمریکایی است که از سال ۲۰۱۷ به عنوان سناتور تازه‌کار ایالات متحده آمریکا از ایالت کالیفرنیا مشغول به کار می‌باشد. او که از اعضای حزب دموکرات است، دومین زن سیاه‌پوست و نخستین جنوب آسیایی آمریکایی است که به سنا راه یافته‌است.

هریس پیشتر از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ به عنوان ۲۷امین دادستان ناحیه سانفرانسیسکو فعالیت کرده، سپس از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان ۳۲امین دادستان کل ایالت کالیفرنیا فعالیت کرد. در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش برای سنا باراک اوباما و جو بایدن، از وی حمایت کردند.

با توجه به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰، هریس به سمت معاونت رئیس جمهوری آمریکا رسید.  

سوابق سیاسی

در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹ رسماً فعالیت کارزار انتخاباتی خود را برای نمایندگی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد. مدت کوتاهی نامزد پیشتاز این رقابت بود تا این که در ۳ دسامبر ۲۰۱۹ به مبارزات انتخاباتی خود پایان داد.. او توسط جو بایدن کاندیدای حزب دموکرات آمریکا به عنوان معاون‌اول پیشنهادی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ معرفی شد.

زندگی‌نامه کاملا هریس

هریس متولد اوکلند، کالیفرنیا است. مادر او مهاجری از هند و پدر او اهل جامائیکا بودند. وی فارغ‌التحصیل دانشگاه هوارد و دانشگاه کالیفرنیا، کالج حقوق هیستینگز است. در دهه ۹۰، در دفتر دادستان ناحیه‌ای سانفرانسیسکو و دفتر دادستان شهری سانفرانسیسکو مشغول به کار بوده. در سال ۲۰۰۴، به عنوان دادستان ناحیهٔ سانفرانسیسکو انتخاب شد. هریس در انتخابات دادستانی کل ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۱۰ پیروز شد و در سال ۲۰۱۴ با اختلاف زیاد دوباره انتخاب شد. در ۸ نوامبر ۲۰۱۶، در انتخابات ۲۰۱۶ مجلس سنای ایالات متحده آمریکا، لورتا سانچز را شکست داد تا جانشین سناتور بازنشسته، باربارا باکسر شود، تا به عنوان سومین سناتور زن ایالات متحده آمریکا از ایالت کالیفرنیا و اولین سناتور هندی-جامائیکایی‌تبار تبدیل شود.

از زمانی که به عنوان سناتور برگزیده شد، از سیستم خدمات درمانی تک-پرداخت، تغییر در طبقه‌بندی فدرال ماری جوآنا، حفاظت شهری از مهاجران بدون مدرک، لایحه رؤیا و کاهش فشار مالیاتی برای طبقه کارگر و متوسط درعین افزایش مالیات برای شرکت‌ها و قشر ثروتمند آمریکا حمایت کرده‌است.

فعالیت‌ها

هریس از ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۸ به عنوان قائم مقام دادستان ناحیه‌ای در شهرستان آلامدا، کالیفرنیا، فعالیت می‌کرد. او می‌گوید خواهان کار در زمینهٔ اجرای قانون بود چرا که می‌خواست «جایی باشد که تصمیمات گرفته می‌شوند.».

دادستان سان فرانسیسکو

هریس در انتخابات سال ۲۰۰۳ دادستان ناحیه‌ای شهر و شهرستان سان فرانسیسکو را که دو دوره بود در این مقام حضور داشت شکست داد.
در دوره‌ای که هریس دادستان ناحیه‌ای سان فرانسیسکو بود نرخ محکومیت‌ها به خاطر جنایت از ۵۲٪ در سال ۲۰۰۳ به ۶۷٪ در سال ۲۰۰۶ افزایش یافت که بیشترین میزان در طول یک دهه بود، ۸۵نرخ محکومیت‌ها برای قتل ۸۵٪ بود و محکومیت‌ها برای قاچاقچیان مواد مخدر از ۵۶٪ به ۷۴٪ افزایش یافت.
این آمار تنها نشان دهنده محکومیت‌ها در محاکمه هاست در حالی که هریس بسیاری از پرونده‌ها را با توافق از طریق اقرار به جرم مختومه کرد. او پس از در دست گرفتن این منصب علاقه خاصی به کم کردن بار پرونده‌های قتل از دوره قبلی داشت. هریس اعلام کرد که سیاهه‌ها آن دوره چندان مطلوب نبوده‌اند و برای افزایش محکومیت‌ها تا جای ممکن تلاش کرد. از ۷۳ پرونده قتل در انتظار رسیدگی، ۳۲ مورد به جرایم پایین‌تر مانند قتل شبه‌عمد محکوم شدند یا به جرایم دیگری، چون حمله یا دزدی اقرار کردند و اتهامات قتل مختومه شدند.

معاون رئیس جمهور آمریکا

در انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا جو بایدن نامزد دموکرات‌ها وی را به عنوان معاون خود در صورت پیروزی در انتخابات اعلام کرد. با این حساب هریس با توجه به پیروزی بایدن بر ترامپ موفق شد مقام معاونی رئیس جمهور آمریکا بایدن را به دست آورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->