تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری متحدان اوکراین، چین را متهم به تولید پهپاد‌های انتحاری برای روسیه کردند وزیر دفاع آمریکا از کمک ۲.۳ میلیارد دلاری به اوکراین خبرداد اطلاعیه پایگاه اطلاع‌رسانی امام‌جمعه مشهدمقدس درباره برخی نقل‌قول‌های غیرمستند واکنش فرمانداری مشهد به برخی ادعا‌ها درباره نرسیدن صندوق‌های رأی به شهرک‌های صنعتی وزیر ارتباطات خبر داد: اختصاص ۱۰ گیگ اینترنت هدیه برای مرحله دوم انتخابات اولین مرکز رشد شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه دفاعی در مشهد افتتاح شد | «نصیر»؛ چشم‌انداز پیوند صنایع دفاعی با مراکز فناور امروز نطق زنده پزشکیان و جلیلی از تلویزیون پخش می‌شود (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: رشد سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم مثبت ۶.۴ درصد بود وزیر نفت خبر داد: اختصاص پاداش ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی برای ۱۷ میلیون مشترک گاز وزیر کشور با تأکید بر حق‌الناس‌بودن رأی مردم، از آمادگی برای برگزاری انتخابات خبر داد فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: انتخابات نماد اتحاد ملی است ایران ۱۱ شخص آمریکایی را تحریم کرد اخذ رأی با کارت‌های ملی قدیمی امکان‌پذیر نیست اعتراف رسانه عبری: اسرائیل بدون مبادله اسرا هم جنگ را متوقف می‌کند هشدار اردوغان: جنگ غزه متوقف نشود، همه در معرض خطر خواهند بود آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برگزار شد + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) باقری: ۱۲ تیر در تقویم ایران روز افشای حقوق بشر آمریکایی است صهیونیست‌ها حتی به چاه‌های آب غزه هم رحم نکردند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

وزیر اقتصاد: رشد سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم مثبت ۶.۴ درصد بود

  • کد خبر: ۲۳۷۱۵۶
  • ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
وزیر اقتصاد: رشد سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم مثبت ۶.۴ درصد بود
وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه هیأت دولت، بیان کرد: رشد سرمایه‌گذاری در دولت یازدهم و دوازدهم منفی ۴.۳ و منفی ۴.۱ درصد بود ولی در دولت شهید رئیسی مثبت ۶.۴ درصد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: سه خبر در حوزه وزارت اقتصاد و دارایی عرض می‌کنم در هفته جاری هیات وزیران اصلاحیه قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را که بعد از ۱۶ سال نیازمند اصلاح جدی در فقره‌های مهمی در موضوع مربوط به شرکت‌داری دستگاه‌های دولتی، واگذاری و اصلاح برخی از فرایند‌های خصوصی‌سازی در کشور و تمام مراحل مربوط به نظارت، اهلیت سنجی خریداران و امثال آن بود را مصوب کرد و انشالله در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: نکته دوم اینکه اتفاق مهمی در موضوع مالیاتی رخ داده است هیات وزیران با نشاندار کردن بخشی از وصولی‌های مالیات کشور به نفع اجرای پروژه‌های عمرانی همان استان موافقت کرد و از یک ماه آینده این امکان در اختیار مودیان مالیاتی بخش‌های مختلف کشور قرار خواهد گرفت که می‌توانند انتخاب کنند که بخشی از مالیات پرداختی آنها صرف تکمیل کدام پروژه نیمه تمام استان خودشان شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: امیدواریم یک پیام بسیار سازنده در جهت‌دهی درآمد‌های مالیاتی به سمت پروژه‌های عمرانی استان‌ها داشته باشد و درجه تمکین مالیاتی را با انگیزه‌های بیشتری افزایش دهد.

رشد سرمایه‌گذاری در دولت شهید رئیسی مثبت ۶.۴ درصد بود

خاندوزی تصریح کرد: مصوبه سوم هیأت دولت هم در هفته جاری مربوط به افزایش حداقل سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای است که بعد از چندین سال صورت گرفت به نحوی که مجموع سرمایه پایه‌ای که برای شرکت‌های بیمه‌ای در حوزه بیمه اشخاص هست به ۹۰۰ میلیارد تومان در شرکت‌های بیمه‌ای حوزه اموال و مسئولیت به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و شرکت‌هایی که به شکل مختلف هم اشخاص و هم اموال و مسئولیت را انجام می‌دهد هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و شرکت‌های بیمه اتکایی حداقل سرمایه آنها باید هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی، بیان کرد: اگر دوره‌های طولانی ۲۵ ساله رشد نقدینگی را درنظر بگیریم به طور متوسط رشد ۲۸ درصد داشتیم. در طول ۶۲ سال نیز به طور متوسط شاهد رشد نقدینگی ۲۵.۷ درصد بوده‌ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در نقطه فروردین ۱۴۰۳ و اسفند ۱۴۰۲ در پایین‌ترین رقم رشد نقدینگی ۶۲ ساله قرار داشتیم. یکی از بهترین رشد‌های تولید ناخالص داخلی کشور سال ۱۳۹۰ بوده است با اینحال سال ۱۴۰۲ پس از ۱۱ سال نرخ جی. دی. پی سرانه به آن سال رسیده است. امیدواریم واقعیت‌هایی که مرکز آمار، بانک مرکزی و بانک جهانی ارائه شده است توجه شود و در روز‌های انتخابات تحریف واقعیت‌ها انجام نشود.

خاندوزی در مورد رشد تولید ناخالص داخلی بدون نفت، گفت: رشد تولید ناخالص داخلی بدون نفت در دولت یازدهم ۱.۳ درصد در دولت دوازدهم ۱.۷ درصد و کل دهه نود ۱.۲ درصد و در ۲۰ ساله ۸۱ تا ۹۹ متوسط ۳.۵ درصد و دور دولت سیزدهم ۴ درصد بوده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره رشد سرمایه‌گذاری نیز اظهار کرد: متوسط رشد سرمایه گذاری در دولت یازدهم منفی ۴.۳ درصد، در دولت دوازدهم منفی ۴.۱ درصد، در کل دهه ۹۰ منفی ۷ درصد و در دور ۲۰ ساله از سال ۸۱ تا ۹۹ متوسط منفی ۰.۳ درصد و در دولت شهید رئیسی مثبت ۶.۴ درصد بوده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->