مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها
شرکت پخش فراورده‌های نفتی خراسان‌رضوی خبر داد:

کرونا، بلای جان اپراتورهای جایگاه‌های سوخت / کارکنان جایگاه‌های سوخت به کرونا مبتلا نشده‌اند!

  • کد خبر: ۲۴۰۰۳
  • ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کرونا، بلای جان اپراتورهای جایگاه‌های سوخت / کارکنان جایگاه‌های سوخت به کرونا مبتلا نشده‌اند!
رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی اعلام‌کرد: تاکنون موردی مبنی‌بر ابتلای کارکنان این شرکت و کارگران جایگاه‌های سوخت در این استان گزارش نشده است.
سعیده ساجدی‌نیا - مهدی گودرزی، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با اعلام اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی را، حتی زودتر از ابلاغ‌های کشوری، به جایگاه‌های سوخت در مشهد و دیگر شهرستان‌های زیرپوشش دادیم گفت: براین‌اساس تمام ۲۶۲ جایگاه سوخت، اعم‌از بنزین و سی. ان. جی. مکلف شدند مسائل اعلام شده در پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در‌این‌باره بهداشت، اداره‌کار و شرکت پخش فراورده‌های نفتی نیز بازرسی‌های مشترکی انجام دادند که خوشبختانه گزارش خاصی مبنی‌بر تخلف دراین‌مدت نرسید.

نازل‌ها روزانه ۳ بار ضدعفونی می‌شوند
او بااشاره‌به بستن سرویس‌های بهداشتی جایگاه‎های سوخت به‌عنوان یکی از مراکز خطرِ آلودگی افزود: از ابتدای هفته دوم اسفند، تمام جایگاه‌ها و نازل‌ها روزی دو تا سه‌بار با محلول‌های تعریف‌شده ضدعفونی می‌شوند، ماسک و دستکش دراختیارِ اپراتورهای حاضر در جایگاه‌ها قرار گرفت و علاوه‌براین مقرر شد برای آن‌دسته از مشتریانی که به‌هر‌دلیل خودشان می‌خواهند بنزین بزنند نیز دستکش به‌میزان کافی در جایگاه‌ها باشد تا با استفاده از آن کار سوخت‌گیری را انجام دهند؛ این درحالی بود که برخی مواقع با کمبود دستکش در بازار مواجه می‌شدیم. تأکید کردیم در چنین مواقعی که پلاستیک فریزری جایگزین شود تا دست‌کم حائلی میان دست مشتری و دستگاه نازل سوخت وجود داشته باشد.

هیچ تماس دستی با دستگاه‌ها برقرار نشد
گودرزی با اشاره به نصب بنر در تمام جایگاه‌های سوخت با این مضمون که «سوخت‌گیری فقط ازسوی اپراتور‌ها انجام می‌شود» اظهارکرد: این دستور اغلب مواقع رعایت شد و درباره مشتریانی که اصرار داشتند خودشان سوخت‌گیری را انجام دهند هم تأکید کردیم که به آن‌ها بگویند خودشان با دستکش کارت سوخت را وارد کنند، اما رمز را اپراتور جایگاه بزند و بعد از پایان سوخت‌گیری هم برای پرداخت هزینه آن کارت بانکی را خود مشتری در خودپرداز قرار دهد و دوباره رمز آن را اپراتور بزند تا به‌این‌ترتیب هیچ تماس دستی با دستگاه‌ها برقرار نشود.
رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط‌‌‌زیست شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی همچنین گفت: حذف مبادلات پولی یکی دیگر از مسائلی بود که در ادامه پروتکل‌های بهداشتی کشوری به جایگاه‌های سوخت ابلاغ شد و طبق بازرسی‌های انجام‌شده در رعایت آن توجه جدی صورت گرفته است.


بازی با زندگی ۱۰۰ هزار کارگر جایگاه سوخت
۱۹ اسفند ۹۸ بود که وزیر ارتباطات در توئیتی اعلام کرد با تحلیل اطلاعات مربوط به حمل‌ونقل و پرداخت‌های حضوری سه محل عمده ابتلا به ویروس کرونا مشخص شده است. آذری‌جهرمی بیمارستان ها، پمپ‌های بنزین و سوپرمارکت‌ها را به‌ترتیب به‌عنوان سه مرکز مهم پخش ویروس کرونا در ایران معرفی کرد.
به‌دنبال این حرف‌ها و ابراز نگرانی‌ها بود که ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیماتی جدی گرفت و باتوجه‌به تعطیلات حدودا یک‌ماهه و ممنوعیت سفر‌های بین‌شهری و جلوگیری از تردد‌های غیرضروری فروشِ بنزین با کاهش ۶۶ درصدی همراه شد. حالا درپی آغازبه‌کار اصناف کم‌خطر و رفع ممنوعیت در جاده‌های کشور بار دیگر بارِ ترافیکی در شهر‌ها و جایگاه‌های سوخت افزایش یافته است؛ این درحالی است که آمار‌های غیررسمی از فعالیت ۱۰۰ هزار کارگر در جایگاه‌های سوخت حکایت دارند که حالا زندگی‌شان درمعرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ قرار گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->