ویدئو| مهم‌ترین شروط واردات خودرو دست دوم از خارج کشور برگزاری جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی خراسان رضوی در مشهد | بیکاری ۸۰هزار نفر درصورت قطع آب و برق شهرک‌های صنعتی استان اعلام جزئیات تعرفه ورودی خودرو در سال ۱۴۰۳ + جدول آب مشهد در پیک گرمای تابستان ۱۴۰۳ جیره‌بندی می‌شود؟ پلمب ۳۴ واحد عرضه، تولید و نگهداری فراورده‌های خام دامی در خراسان‌رضوی میزان و چگونگی اعطای معافیت‌های مالیاتی موضوع تبصره ماده ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳ وزیر صمت: برای خودروسازان محدودیت‌های ارزی قائل می‌شویم | آیا سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی حذف می‌شود؟ آخرین وضعیت بازار سرمایه | ریزش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل در اولین روز هفته (۳۰ تیر ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ تیر ۱۴۰۳) فردا (۳۱ تیر ۱۴۰۳)، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تشدید نظارت بر بازار عرضه محصولات کشاورزی در مشهد نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی فردا (۳۱ تیر ۱۴۰۳) اعلام می‌شود توزیع بیش از ۹۰۰ تُن اقلام تنظیم‌بازار بین هیئات مذهبی مشهد در ماه محرم ۱۴۰۳ تدوین ۵ برنامه برای رشد امنیت غذایی و تأمین سفره مردم | خرید گندم از کشاورزان از مرز ۸.۲ میلیون تُن گذشت مصرف برق ایران معادل ۶۰ درصد مصرف ۲۷ کشور اتحادیه اروپاست قیمت انواع موبایل در مشهد (۳۰ تیر ۱۴۰۳) قیمت خودرو‌های وارداتی چقدر است و با چه قیمتی به ایران می‌رسند؟ چراغ سبز به بازار خودرو | شهرآرانیوز تأثیر آزادسازی واردات خودرو‌های کارکرده بر بازار را بررسی می‌کند نحوه ثبت‌نام وام مستأجری سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت کوین (۳۰ تیر ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد در کانال ۵۷ هزار تومان وزیر نیرو: دستور قطع برق ادارات پرمصرف صادر شد قیمت امروز خودرو‌های صفر خارجی (۳۰ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های صفر داخلی (۳۰ تیر ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افزایش یافت یارانه تیرماه ۱۴۰۳ ویژه دهک‌های چهارم تا نهم چه زمانی واریز می‌شود؟ + جدول واریز یارانه نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۳ درصد افزایش یافت + جدول (۳۰ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برگزاری جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی خراسان رضوی در مشهد | بیکاری ۸۰هزار نفر درصورت قطع آب و برق شهرک‌های صنعتی استان

  • کد خبر: ۲۴۰۰۵۲
  • ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
برگزاری جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی خراسان رضوی در مشهد | بیکاری ۸۰هزار نفر درصورت قطع آب و برق شهرک‌های صنعتی استان
جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی استان با حضور فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر رییس کمیسیون اصل ٩٠ امروز ٣٠ تیرماه در هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این نشست فعالان اقتصادی استان مشکلات خود را ارائه کردند تا مورد بررسی قرار گیرد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر رییس کمیسیون اصل ٩٠، اظهار کرد: در خراسان هماهنگی و همدلی در بخش‌های مختلف و شهرک‌های صنعتی و حوزه اصناف وجود دارد و ما نیز تلاش می‌کنیم به این مجموعه‌ها کمک کنیم.

وی افزود: در گذشته اشتیاق افراد برای حضور در شهرک‌های صنعتی بیشتر بود، اما امروز با وجود مشکلات این حضور کمتر و کمرنگ شده و این زنگ خطر است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم این شهرک‌های صنعتی را کنار هم جمع کنیم و اقتصاد را توسعه و تولید و خدمات اقتصادی داشته باشند. ما نیز باید در کنار آنها باشیم و راهکار‌ها و چراغ سبز‌هایی با توجه قوانین به آنها نشان دهیم. در واحد‌های صنفی نیز به همین تربیت باید عمل کنیم.

وی تاکید کرد: امروزه ما در تلاش هستیم که بتوانیم به این مجموعه‌ها کمک کنیم و اگر امروزه به گرداوری واحد‌های صنعتی برای تولید رقابتی نپردازیم، محدودیت‌های جانبی باعث کاهش تولید خواهد شد.

٨٠ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اشتغال دارند

همچنین در این نشست جعفر فرشچی طوسی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: درخراسان رضوی ۲۵ هیئت اندیشه‌ورز وجود دارد و هر صنعتی که در استان وجود دارد، دارای یک هیئت اندیشه‌ورز است که در آن مشکلات هیئت‌ها و صنعت‌ها بیان می‌شود و تاکنون نتایج خوبی را به ارمغان آورده است. 

وی با اشاره به این موضوع که همچنین ۱۶ کمیسیون مجمع قضایی درخراسان رضوی وجود دارد، ادامه داد: در ۵٣ شهرک مصوبی که در استان وجود دارد، ۴۳ شهرک دارای زمین واگذاری هستند و بیش از ۵۴۰۰ قرارداد منعقد شده است و ۲۸۴۰ پروانه بهره‌برداری صادر شده است. 

فرشچی طوسی با بیان اینکه ٨ شهرک غیردولتی در استان وجود دارد که پنج شهرک از آنها جواز تاسیس را دریافت کرده‌اند، بیان کرد: به صورت کلی ٨٠ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اشتغال دارند. 

وی گفت: یکی از مزیت شهرک‌های صنعتی استفاده کم از منابع طبیعی است، زیرا تنها ٣ درصد مصرف گاز استان و ٢ درصد مصرف آب مختص شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی است و اگر این منابع که در مقایسه با مصرف استان بسیار کم است؛ قطع شود حدود هشتاد هزارنفر بیکار می‌شوند و نباید این سلسله شهرک‌های صنعتی که یکی از مزیت‌های استان است را نابود سازیم.

هیچ کارگری با این پرداخت حقوق حاضر به کار کردن نیست

یکی از فعالان این حوزه با اشاره به این موضوع که چرا به دلیل قطعی آب و برق باید همکاران بنده تعطیل شوند، گفت: این تعطیلی سبب خسارت می‌شود، چه کسی خسارت آنها را پرداخت می‌کند. در این نشست‌ها به هیچ چیز مثبتی دست نیافتیم. معضل بعدی ما نیروی انسانی است دیگر هیچ کارگری با این پرداخت حقوق حاضر به کار کردن نیست.

در ادامه حسن نوری زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ٢٠٠ میگابایت انرژی بادی تولید می‌شود و انرژی خورشید ١٠ مگابایت انرژی تولید می‌شود و اولین نیروگاه در کاشمر ایجاد شده است. نیروگاه‌های جدید انرژی خورشیدی در حدود ١٠٠ مگابایت و ٧٠ مگابایت به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: نا ترازی انرژی چندین علت دارد در حوزه برق باید انرژی هسته‌ای تامین کنیم و یک نیروگاه هسته در حال فعالیت است. در سال گذشته در یزید و کرمان تعطیلی به ۵٠ روز رسید، اما در خراسان رضوی تعطیلی به علت کمبود گاز کمتر از ١٠ روز بود.

نوری زاده ادامه داد: ما می‌دانیم واحد‌های تولیدی اگر خاموش شود چندین هزار میلیارد خسارت می‌بینید لذا در تلاش هستیم زیر ساخت‌های آب، برق و گاز تامین شود و اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است. چهار واحد نیروگاه تولید برق در خراسان رضوی افتتاح شد و تراز انرژی در این استان مثبت ٩٠٠ است، اما، چون شبکه یکپارچه است مشکلات شامل حال ما نیز شده است، اما تلاش داریم بتوانیم مشکلات را رفع کنیم. 

سهم انرژی تجدید پذیر ما به نیم درصد هم نمی‌رسد

همچنین در این نشست دکتر هاشم اورعی اظهار کرد: سهم انرژی تجدید پذیر ما به نیم درصد هم نمی‌رسد. برای سرمایه گذاری انرژی هسته‌ای به اعتبار زیادی نیاز است، چون این انرژی بسیار گران است. باید بدانید ما با شرایط مطلوب بسیار فاصله داریم و هر ساله وضعیت برق ما بدتر می‌شود. به سمت سرازیری پیش می‌رویم و باید جلوی این روند را گرفت. 

فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در دستور کار ١۴٠٣، ٢٠ درصد مشوق پیش بینی شده است. شش ماه تنفس و ۴٨ ماه باز پرداخت اقتصاد و برای هیچ واگذاری چنین دستور العملی نداشته ایم و این صرفا برای واگذاری اراضی بزرگ مقیاس برای تولید انرژی پاک و خورشیدی است.

این خبر در حال تکمیل است...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->