سهم ۳۷ درصدی صنایع کشور در مصرف برق | معاون وزارت صمت: با وزارت نیرو برای کاهش خسارت‌ها تفاهم شده است واکنش بازار خودرو مشهد به خبر تصویب آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست‌دوم چه بود؟ | یک کارشناس: بازار در رکود کامل است شهرستان مشهد؛ حائز رتبه اول تولید گندم در خراسان‌رضوی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | صعود دلار به کانال ۵۸ هزار تومان آغاز هفته‌ای گرم در کشور | خراسانی‌‎ها مصرف برق خود را کاهش دهند بررسی قیمت خودرو‌های خارجی در مشهد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: صنایع نباید در اولویت قطع برق باشند ایران، رتبه ششم صادرات به تاجیکستان را دارد خودرو‌های داخلی در مشهد چند؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی افزایش یافت + جزئیات قیمت قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | سیب زمینی کمی گران شد + جدول برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت مبلمان و معماری داخلی در مشهد از سه‌شنبه (۲ مرداد ۱۴۰۳) پژمانفر: ام‌المسائل کشور از بانک‌ها شروع می‌شود + فیلم استاندار خراسان‌رضوی: در دولت شهید رئیسی، استان ما ۱۳۹ دستاورد شاخص داشته است پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | حمایت ۲.۱ میلیونی شاخص کل از دست می‌رود؟ آیا با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، عدالت مزدی برقرار می‌شود؟ حراج جدید شمش طلا فردا (۳۱ تیر) برگزار می‌شود + جزئیات ابلاغیه جدید امور مالیاتی درباره نحوه محاسبه مالیات بر ارث سهامداران بورس تمام آنچه باید راجع به واردات خودرو‌های کارکرده بدانیم | هزینه واردات خودروی دست دوم چقدر است؟ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی: تلاش‌های ارزنده خیرین مسکن‌ساز برای استحکام بنیان خانواده قابل‌تقدیر است بازدید میدانی استاندار خراسان‌رضوی از فاز توسعه شهرک صنعتی خادم‌الرضا(ع) + تصاویر (۳۰ تیر ۱۴۰۳) ویدئو| مهم‌ترین شروط واردات خودرو دست دوم از خارج کشور برگزاری جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی خراسان رضوی در مشهد | بیکاری ۸۰هزار نفر درصورت قطع آب و برق شهرک‌های صنعتی استان اعلام جزئیات تعرفه ورودی خودرو در سال ۱۴۰۳ + جدول آب مشهد در پیک گرمای تابستان ۱۴۰۳ جیره‌بندی می‌شود؟ پلمب ۳۴ واحد عرضه، تولید و نگهداری فراورده‌های خام دامی در خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: صنایع نباید در اولویت قطع برق باشند

  • کد خبر: ۲۴۰۱۴۸
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: صنایع نباید در اولویت قطع برق باشند
قطع برق و گاز، چند سالی است که مهمان دائمی تابستان و زمستان صنایع شده است. اگرچه در دهه ۹۰ و در جریان تصویب قانون بهبود محیط کسب‌وکار، ماده ۲۵ این قانون برای حل این معضل صنایع و با هدف متوقف کردن قطع برق و گاز صنایع یا دست‌کم جبران خسارت‌های صنایع در صورت قطع این خدمات به تصویب رسید، اما این ماده قانونی هیچ‌وقت اجرا نشد.

سرورهادیان | شهرآرانیوز؛ دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره تأثیر ناترازی انرژی بر صنعت به شهرآرا گفت: در ماده۲۵ قانون بهبود فضای کسب و کار به‌صراحت اعلام شده که در زمان‌هایی که کمبود انرژی وجود داشته باشد، شرکت‌های خدمات‌رسان حق ندارند گزینه اولشان قطع انرژی واحد‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی باشد، مگر آنکه سلامت جامعه به خطر بیفتد که در آن‌زمان می‌توانند با دستور شورای تأمین همان منطقه به مدت دو روز قطع برق داشته باشند.

احد خوشرو با اشاره به اینکه در این قانون به طور صریح مطرح شده است که قطع انرژی برای واحد‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی اولویت اول نیست، بیان کرد:، اما در عمل می‌بینیم که خط اول قطع برق، واحد‌های تولیدی و کشاورزی هستند. حتی در فصول سرد که کمبود گاز داریم، شهرک‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی، اولین جایی هستند که گازشان قطع می‌شود. همچنین در فصول گرم سال که با کمبود برق روبه‌روییم، دوباره اولین جایی که برق قطع می‌شود واحد‌های تولیدی‌صنعتی هستند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به قانون بهبود فضای کسب و کار گفت: براساس این قانون هرگاه دولت به دلیل کمبود‌های مقطعی به شرکت‌های عرضه‌کننده برق یا گاز یا مخابرات دستور دهد موقتا جریان برق یا گاز یا خدمات مخابراتی واحد‌های تولیدی متعلق به شرکت‌های خصوصی و تعاونی را قطع کنند، موظف است نحوه جبران خسارت‌های وارده به این شرکت‌ها ناشی از تصمیم فوق را نیز تعیین و اعلام کند، اما در عمل این قانون تا به حال اجرایی نشده است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: قطع برق خسارت زیادی به ماشین‌آلات واحد‌های صنعتی وارد می‌کند و از طرفی واحد‌های صادرت‌محور نیز از انجام تعهدات خود باز می‌مانند. این مسئله سبب می‌شود تا بازار‌های صادراتی خودمان را از دست بدهیم.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: دولت باید طی سال‌های متمادی با پیش‌بینی زیرساخت‌ها، بستر‌های تأمین انرژی را فراهم می‌کرد، اما زیرساخت‌ها را تأمین نکردیم و دیدگاهمان نیز دیدگاه توسعه‌ای در حوزه زیرساخت‌های انرژی نبوده است، از این رو به جایی رسیده‌ایم که ناترازی برق داریم. دولت‌های گذشته برای تأمین انرژی به میزان مطلوبی سرمایه‌گذاری نکرده‌اند و منتظر بوده‌اند که بخش خصوصی وارد این موضوع شود.

خوشرو افزود: اکنون درحال تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق هستند، اما مطمئن باشیم که همچنان بازار تولید انرژی برای بخش خصوصی آن‌قدر جذاب نیست، یعنی در زمینه ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موفق عمل نکرده‌ایم. درواقع تا زمانی که سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی را جذاب نکنیم، نباید انتظار ورود بخش خصوصی به این حوزه را داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->