سفارت ایران در کابل شرایط دریافت ویزای رایگان برای زائران افغانستانی اربعین را اعلام کرد سازمان ملل: کودکان افغانستانی قربانیان اصلی مین‌های عمل‌نکرده هستند خلاصه بازی تیم‌های جوانان میهن و ظاهر اسد در لیگ برتر فوتبال افغانستان + فیلم افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط قطار شامل اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود! نگاهی به وضعیت کامیون‌های ایرانی حامل سوخت عراقی در مرز دوغارون توضیحات مقام طالبان درباره زمان توزیع شناسنامه الکترونیکی در تهران + مدارک موردنیاز آخرین اخبار از فصل سوم لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم و عکس جای خالی دختران | نتیجه کنکور پسرانه افغانستان اعلام شد ۲۵۰۰ مغازه فروش قطعات خودرو در آتش‌سوزی قندهار از بین رفت کمک‌های بشردوستانه ایران به سیل‌زدگان ننگرهار رسید پلیس ترکیه متهم به بدرفتاری با مهاجران افغانستانی شد در سال ۲۰۲۴ سیل به ۱۴۵ هزار نفر در افغانستان آسیب زده است کمیته بررسی جنگ آمریکا در افغانستان آغاز به کار کرد سازمان بین‌المللی مهاجرت از بازگشت بیش‌از ۸۵۸ هزار مهاجر به افغانستان خبر داد کشف بمب ۴۰۰کیلوگرمی در سرپل افغانستان (۲۸ تیر ۱۴۰۳) ۳ میلیارد دلار مبادلات سالانه ایران و افغانستان از طریق دوغارون سیل در ننگرهار افغانستان ۱۳۰ کشته و ۴۱۰ زخمی برجای گذاشت طالبان برای مهاجران افغانستانی ساکن ایران شناسنامه الکترونیکی توزیع می‌کند کمبود بودجه؛ کمک‌های برنامه جهانی به نیازمندان افغانستان را کاهش داد
سرخط خبرها

سفارت ایران در کابل شرایط دریافت ویزای رایگان برای زائران افغانستانی اربعین را اعلام کرد

  • کد خبر: ۲۴۰۷۱۵
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
سفارت ایران در کابل شرایط دریافت ویزای رایگان برای زائران افغانستانی اربعین را اعلام کرد
معاون اول سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل از آمادگی سفارت و کلیه نمایندگی‌های سیاسی ایران در افغانستان برای صدور روادید دوبار ورود رایگان به زائران افغانستانی اربعین حسینی برای سفر به عتبات عالیات خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون اول سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت که امسال نیز در بازه زمانی اول تا ۱۷ ماه صفر، از طریق شرکت‌های توریستی و زیارتی برای زائران اربعین حسینی، ویزای رایگان صادر می‌شود.

آقای نجار توضیح داد که پیش شرط اصلی درخواست و دریافت ویزای دوبار ورود رایگان جمهوری اسلامی ایران از سوی کاروان‌های زیارتی افغانستان، دریافت ویزای ورود به عراق از نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی این کشور و پس از آن، ارائه مانیفست کامل مشخصات زائران است.

او تاکید کرد که دریافت روادید دوبار ورود از طریق مرز‌های زمینی ایران، صرفا از طریق شرکت‌ها امکان‌پذیر است و امکان صدور ویزای انفرادی برای ورود زمینی وجود ندارد.

آقای نجار، اما گفت که برای زائرانی که مایل به سفر هوایی باشند، امکان صدور ویزای رایگان به طور انفرادی وجود دارد و اگر زائرانی که از طریق هوایی راهی عتبات عالیات می‌شوند، در ایران نیز توقف داشته باشند، روادید صادره به صورت دوبار ورود خواهد بود.

آقای نجار درباره تضمین بازگشت زائران افغانستانی اربعین هم گفت که شرکت‌های توریستی و زیارتی که لیست کامل زائران مجاز را برای دریافت روادید ارائه کرده‌اند، پس از بازگشت از عراق، مکلف‌اند گذرنامه‌های حاوی مهر ورود و خروج سه کشور را براساس لیست اولیه زائران به نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ارائه کنند تا مشخص شود که تمام افرادی که روادید اربعین دریافت کرده‌اند پس از زیارت عتبات دوباره به افغانستان بازگشته‌اند.

به گفته او در صورت تخلف از این قاعده، پروانه شرکت توریستی متخلف برای دریافت ویزای اربعین در سال آینده، باطل خواهد شد.

معاون اول سفارت ایران در کابل در پاسخ به این پرسش که اگر شرکت‌های توریستی و زیارتی بعد از بازه زمانی اول تا ۱۷ صفر، قادر به دریافت ویزای عراق شدند، تدابیر و تمهیدات جمهوری اسلامی ایران چیست، گفت که در سال گذشته نیز مشکلاتی در این زمینه به وجود آمد و ایران انتظار دارد که با همکاری وزارت کشور عراق و تلاش مضاعف شرکت‌های توریستی و زیارتی افغانستان، امسال شاهد تکرار این مساله نباشیم؛ اما تاکید کرد که امید اندکی برای حل این مشکل وجود دارد.

او تصریح کرد که در حال حاضر، بازه زمانی رسمی تعیین‌شده برای درخواست صدور روادید ایران، اول تا ۱۷ صفر است و درباره تمدید این مهلت با توجه به حجم تقاضا یا ارائه دیرهنگام مانیفست مشخصات زائرانی که ویزای عراق را دیرتر دریافت کرده‌اند، اداره کنسولی وزارت امور خارجه در تهران، تصمیم خواهد گرفت.

غلامرضا نجار؛ معاون اول سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در پایان گفتگو با ایراف، درباره گزارش‌ها و شایعات رسانه‌ای در زمینه احتمال مشکلات در مرز‌های افغانستان برای خروج کاروان‌های زیارتی هم گفت که دستورالعملی رسمی از سوی حکومت سرپرست افغانستان در این زمینه صادر نشده و سفارت جمهوری ایران در کابل، قادر به تایید ممانعت عمدی از سفر زائران اربعین در مرز‌های افغانستان نیست.

او تاکید کرد که سال گذشته حکومت سرپرست افغانستان، همکاری خوبی در این زمینه انجام داد و زمینه سفر جمعی کاروان‌های زیارتی را تسهیل کرد.

گفتنی است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و براساس درخواست دولت عراق، ورود زائران خارجی از ایران به عراق از طریق ورودی مرزی چذابه، صورت می‌گیرد و تمامی آمادگی‌ها برای ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی، امنیتی، بهداشتی و حمل‌ونقل برای زائران خارجی در نظر گرفته شده است.

منبع: ایراف

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->