برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

قبض برق صادرشده در مشهد معادل میزان مصرف است، نه بیشتر

  • کد خبر: ۲۴۰۷۵
  • ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
قبض برق صادرشده در مشهد معادل میزان مصرف است، نه بیشتر
سخن‌گوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: قبض‌های صادره برق در دوران کرونایی دقیقا معادل میزان مصرف مشترکان است، نه بیشتر.

نجمه سرباز- ۲۰ اسفند سال گذشته بود که شرکت توانیر، به منظور همراهی با مردم در زمان شیوع ویروس کرونا، جزئیات پرداخت قبض برق در‌این‌مدت را اعلام کرد.


شرکت توانیر با ارسال ابلاغیه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق سراسر کشور نکاتی را برای همکاری با مشترکان درزمینه دریافت هزینه برق مصرفی آنان اعلام کرد.


در این ابلاغیه خاطرنشان شده بود: با‌توجه‌به شرایط به‌وجود‌آمده و لزوم ایجاد تسهیلات برای آن‌دسته از متقاضیان و مشترکان محترم برق که درگیر مسائل جانبی مربوط به کرونا هستند، ترتیبی اتخاذ شود تا ضمن آمادگی و پایداری شبکه برق اقدامات زیر را به‌عمل آورند:


۱- شرکت‌ها مکلف‌اند نسبت‌به ارائه خدمات غیرحضوری و فروش و خدمات پس‌ازفروش اقدام و ضمن اطلاع‌رسانی عمومی تسهیلات لازم دراین‌زمینه را دراختیار متقاضیان قرار دهند.


۲- به آن‌دسته از مشترکان خانگی و یا سایر مصارف آمپری که درخواست استمهال هزینه‌های برق مصرفی را دارند تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ مهلت پرداخت داده شود.


۳- هزینه انشعاب درخواستی متقاضیان برق در اقساط سه‌ماهه دریافت شود.

 

مأموران دورکار کنتورخوان برق در مشهد


درهمین‌زمینه، علیرضا کاشی، سخن‌گوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد، در گفتگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه قبض‌های صادره برق دقیقا معادل میزان مصرف مشترکان است گفت: هر قبضی که صادر می‌شود حدودا ۵۴ روز تا دو ماه با قبلی فاصله دارد (در مشهد، هر دو ماه یک‌بار قبض صادر می‌شود).


وی تعداد مشترکان برق در مشهد را نزدیک به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک اعلام کرد و افزود: در دوران کرونایی، طبق مصوبه‌ای که ستاد مقابله با کرونا با دستور رئیس‌جمهوری اعلام کرد قرار شد ۷۰ درصد از کارمندان در محل‌کار باشند و ۳۰ درصد هم دورکار.


براین‌اساس، شرکت برق مشهد برای تمام مشترکان مشهد پیامکی ارسال کرد که شماره‌تلفن مأمور کنتورخوان در آن آمده و از مشترکان خواسته شده بود که در این راه با شرکت برق همراهی کنند و با شماره‌تلفن مربوطه تماس بگیرند و با مأمور هماهنگ باشند تا دیگر نیازی نباشد که مأمور به در منازل مراجعه کند؛ بدین‌ترتیب مشترکان شماره کنتور را برای مأمور می‌خواندند و برهمین‌اساس هم قبض صادر می‌شد.


وی ادامه داد: حال شاید به‌هر‌دلیلی مشترک نتواند تماس بگیرد یا قادر به خواندن کنتور نباشد؛ در این وضع، مأموران ما با مراجعه به در منازل با ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده برای رعایت موازین بهداشتی کنتور را قرائت می‌کنند.


وی ادامه داد: شهروندان همچنین می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت برق مشهد و در اپلیکیشن خدمات مشترکان شرکت برق اطلاعات خود را ثبت کنند یا حتی می‌توانند با شماره‌تلفن ۳۲۱۱۲۱۲۱ مرکز خدمات غیرحضوری برق مشهد تماس بگیرند تا همکاران ما آن‌ها را راهنمایی کنند.


وی با تأکید بر اینکه تأمین برق شهروندان و قرائت کیلووات ساعت کنتور‌های برقی از وظایف شرکت برق است و صنعت برق نیز با این روال می‌چرخد افزود: درهمین‌حال، خوشبختانه شرکت برق توانست دراین‌مدت با تأمین برق بیمارستان‌ها درکنار کادر درمانی سهم کوچکی در سلامت شهروندان داشته باشد.


اوج بار برق مشهد در تابستان است


سخن‌گوی شرکت توزیع برق مشهد ادامه داد: ویروس کرونا تأثیر چندانی بر مصرف برق نداشته است و اوج بار برق مشهد معمولا در تابستان اتفاق می‌افتد. باتوجه‌به میانگینی که دراین‌مدت محاسبه شد، رشد بالایی دراین‌زمینه به‌نظر نرسید.
کاشی افزود: درزمینه تأمین برق شهروندان، فعلا هیچ مشکلی در مشهد وجود ندارد و خوشبختانه شهروندان هم صرفه‌جویی لازم را انجام می‌دهند؛ فقط باتوجه‌به نزدیک‌شدن به ماه‌های گرم سال از مشترکان می‌خواهیم مصرف برق خود را مدیریت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->