گفت‌وگوی وزیر خارجه طالبان و رئیس دفتر سیاسی حماس درباره غزه نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: دولت مقتدر از دل کابینه منسجم بیرون خواهد آمد تماس رئیس قوه قضاییه با رئیس یک بانک برای پیگیری حکم یک متهم + فیلم انتقاد رئیس قوه قضائیه به حکم سنگین یک قاضی درباره مهریه + فیلم مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا، محور گفت‌وگوی سفیر چین در ایران با مقامات وزارت امور خارجه «مرکز اسلامی هامبورگ» از سوی دولت آلمان تعطیل شد دستگیری ۲ نفر از رهبران گروه‌های داعشی و تکفیری توسط وزارت اطلاعات انهدام چهار باند قمار اینترنتی با گردش مالی ۱۸۰۰ میلیارد ریال موافقت اداره کل راهداری خراسان رضوی با حذف عوارض در مرز دوغارون رئیس جمهور منتخب: رفع نیازهای مردم، با همدلی و همگرایی محقق خواهد شد حقوق بازنشستگان نیرو‌های مسلح دوبرابر شد | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به‌زودی اجرا می‌شود نامه محمود عباس به ترامپ پیش از دیدار او با نتانیاهو منتشر شد سردار نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران شد معاون وزیر امورخارجه روسیه: هیچ‌کس نمی‌تواند میان تهران و مسکو شکاف ایجاد کند واکنش وزارت خارجه به انتشار گزارش کذب جاوید رحمان علیه ایران گمانه‌زنی‌ها از احتمال حضور نخست‌وزیر پاکستان در مراسم تحلیف پزشکیان دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شد فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد: مرز‌های جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین مرز‌های دنیا هستند | تعهد سه‌ساله برای انسداد مرز شرقی کشور + فیلم ادعای جدید آمریکا: ۳ سکوی پرتاب موشک ارتش یمن را هدف قرار دادیم رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد
سرخط خبرها

نامه محمود عباس به ترامپ پیش از دیدار او با نتانیاهو منتشر شد

  • کد خبر: ۲۴۰۸۶۲
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
نامه محمود عباس به ترامپ پیش از دیدار او با نتانیاهو منتشر شد
رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از اعلام قرار ملاقات خود با نخست وزیر رژیم صهیونیستی نامه رئیس تشکیلات خودگردان را منتشر کرد و وعده داد برای برقراری صلح در منطقه تلاش خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تازگی نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ نوشت که نشانه‌ای مبنی بر این است که عباس می‌خواهد فصل جدیدی را با دونالد ترامپ آغاز کند. ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا را در دسامبر ۲۰۱۷ به این شهر منتقل کرد.

به نوشته پایگاه خبری-تحلیلی آکسیوس، این همچنین نشان می‌دهد که نامزد حزب جمهوری خواه از آرزوی خود برای دستیابی به یک توافق تاریخی بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها دست برنداشته است.

محمود عباس این نامه را در ۱۴ ژوئیه برای ترامپ ارسال کرد، اما تا زمانی که او آن را در حساب کاربری خود در شبکه Truth Social منتشر نکرد، علنی نشده بود.

او در نامه خود به ترامپ نوشت که فیلم سوء‌قصد علیه رئیس جمهور سابق را در اوایل ماه جاری تماشا کرده و به شدت نگران است. عباس خاطرنشان کرد: اقدامات خشونت‌آمیز نباید جایی در دنیای قانون و نظم داشته باشند.

ترامپ نامه را با پیامی دست نویس به محمود عباس پس فرستاد و در آن نوشت: محمود، خیلی خوب. متشکرم. همه چیز درست خواهد شد، با آرزوی بهترین‌ها. دونالد ترامپ.

او همچنین در متن زیر پست مربوط به انتشار نامه محمود عباس نوشت، مشتاقانه در انتظار دیدار نتانیاهو در روز جمعه و حتی بیشتر از آن، «دستیابی به صلح در خاورمیانه است.»

محمود عباس و ترامپ از دسامبر ۲۰۱۷ با یکدیگر صحبت نکرده و نامه‌ای رد و بدل نکرده بودند. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در طول این سال‌ها به شدت علیه ترامپ به دلیل تصمیم او برای «به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل» صحبت کرد.

آکسیوس در ادامه گزارش داد:، اما در آوریل ۲۰۲۱ ترامپ گفت که نتیجه چهار سال کارش بر روی روند صلح اسرائیل و فلسطین این بود که عباس خواهان صلح است، اما نتانیاهو نه.

محمود عباس در سه سال گذشته نیز از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل کوتاهی در حل مناقشه فلسطین انتقاد کرد و گفت که برخلاف ترامپ، حزب دموکرات هرگز طرح صلح خود را برای راه‌حل دو کشور ارائه نکرده است.

دونالد ترامپ در ژانویه ۲۰۲۰، طرح صلحی را برای راه‌حل دو دولتی ارائه کرد که شامل ایجاد یک کشور فلسطینی با پایتختی در بیت‌المقدس شرقی بود. عباس که هنوز از ترامپ عصبانی بود، حاضر به مشارکت در آن نشد.

یکی از مقامات سابق دولت ترامپ، اقدامات او در حمایت از «اسرائیل» و یهودیان را بی نظیر توصیف کرد. دونالد ترامپ علاوه بر انتقال سفارت واشنگتن به بیت‌المقدس کمک‌های مالی به آنروا، آژانس پناهندگان فلسطینی را متوقف کرد، به توافق هسته‌ای با ایران پایان داد، بر سر توافق ابراهیم (عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی) مذاکره کرد، بلندی‌های جولان را به‌عنوان بخشی از سرزمین‌های اشغالی به رسمیت شناخت و فرمان اجرایی مبارزه با یهودستیزی در دانشگاه‌ها را امضا کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->