بلینکن مدعی تلاش آمریکا برای آتش بس فوری در غزه شد ۱۴ شهید و زخمی در حمله پهپادی اسرائیل به نابلس (۶ مرداد ۱۴۰۳) حضور قطعی ۷۰ هیات و مقام خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تشکیل ستاد تحلیف رئیس جمهور با حضور قالیباف انتقال ۱۹ زندانی ایرانی از اقلیم کردستان عراق به کشور (۶ مرداد ۱۴۰۳) سه نظامی صهیونیست در حمله حزب الله زخمی شدند (۶ مرداد ۱۴۰۳) «هریس» رسما نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد بلینکن و وانگ یی در لائوس دیدار کردند واکنش ترامپ به دیدار هریس با نتانیاهو بیش از ۳۰۰ مهمان خارجی به مراسم تحلیف «پزشکیان» می‌آیند جزئیاتی از مراسم تحلیف مسعود پزشکیان؛ نهمین رئیس‌جمهور ایران قالیباف از عزم مجلس شورای اسلامی برای حداکثر تعامل با دولت چهاردهم خبر داد اعلام آمادگی مخبر برای حمایت از دولت چهاردهم میزان حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳ مشخص شد | کدام سربازان ۱۸ میلیون تومان حقوق می‌گیرند؟ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب ارتش بر اهمیت پدافند هوایی تاکید کرد یک کارشناس سیاسی: سیاست آمریکا در مواجهه با فلسطین تغییری نمی‌کند | رویکرد ضدفلسطینی در دنیا به چالش کشیده شده است | نتانیاهو نگران سقوط خودش است رفاقت برای ایران، برای انقلاب! رژیم صهیونیستی می‌گوید یک پهپاد را بر فراز میدان گازی «کاریش» رهگیری کرده است آخرین جزئیات پرونده فساد در فوتبال | ۱۸ نفر تحت تعقیب قضائی هستند ترامپ دوباره انتقاد کرد | آمریکا مضحکه عام و خاص شده است بایدن و پادشاه اردن درباره آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کردند
سرخط خبرها

واکنش ترامپ به دیدار هریس با نتانیاهو

  • کد خبر: ۲۴۱۴۴۵
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
واکنش ترامپ به دیدار هریس با نتانیاهو
ترامپ امروز (شنبه) حملات خود به کامالا هریس بر سر رژیم صهیونیستی را تشدید کرده و او را به دلیل «ملاقات توهین‌آمیز» با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مقصر دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، مساله رژیم صهیونیستی و غزه، به سرعت به‌عنوان یکی از موضوعات اساسی و اصلی در رقابت مورد انتظار ریاست جمهوری آمریکا بین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات‌ها ظاهر می‌شود.

با سفر اخیر نتانیاهو به ایالات متحده به منظور سخنرانی در کنگره و دیدار با سران این کشور، این سوال پیش آمده که آیا هریس مسیر جدیدی در سیاست خارجی آمریکا در مقایسه با «جو بایدن» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا ارائه می‌کند یا خیر.

نتانیاهو در شرایطی به آمریکا سفر کرد که جنگ غزه با گذشت ۱۰ ماه همچنان ادامه دارد و تنش‌های داخلی در واشنگتن بر سر کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی و احتمال جایگزین شدن هریس با او به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها بالاست. بسیاری از سیاستمداران دموکرات آمریکا در جلسه سخنرانی نتانیاهو که مجموعه‌ای از لفاظی‌ها را به نمایش گذاشت، حاضر نبودند و صندلی‌های خالی، جلوه ویژه‌ای داشت.

در همین رابطه ترامپ از معاون بایدن و رقیب احتمالی خودش در انتخابات، به دلیل عدم شرکت در جلسه سخنرانی نتانیاهو در نشست مشترک کنگره انتقاد کرده است. این در حالیست که سناتور «جیمز دیوید ونس» نامزد معاونت ترامپ هم به دلیل اختلال در برنامه‌هایش در جلسه حضور نداشت.

 ترامپ امروز با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی تروث سوشال انتقادهایش را دوچندان کرد و گفت: نشست هریس و نتانیاهو که آخر هفته پیش انجام شد، اهانت‌آمیز بود.

به گزارش وب‌سایت هیل، دونالد ترامپ نوشت: «نتانیاهو نشست وحشتناک و توهین‌آمیزی در واشنگتن با کامالا هریس داشت که حاضر نشد ریاست جلسه کنگره را حین سخنرانی او بر عهده بگیرد، کاری که وظیفه یک معاون رئیس‌جمهور است.» 

معاونان رئیس‌جمهور اغلب سخنرانی‌های جلسات مشترک کنگره آمریکا را ریاست می‌کنند، اما هیچ الزامی برای انجام این کار وجود ندارد.

ترامپ استدلال کرد که «ناتوانی» هریس باعث به تعویق افتادن آزادی اسیران صهیونیست نزد حماس می‌شود و این جنگ غزه را طولانی‌تر می‌کند. او سپس از هریس به خاطر رفتار دولت بایدن در مورد افغانستان انتقاد کرد. ترامپ همچنین گفت: «هر یهودی که به کامالا یا دموکرات‌ها رأی می‌دهد، باید فورا از ناحیه سر مورد بررسی قرار گیرد.»

هریس روز پنجشنبه با نتانیاهو دیدار کرد و از او خواست تا به توافقی دست یابد که به جنگ غزه که ده‌ها هزار کشته برجای گذاشته پایان دهد. او همچنین تصریح کرد که رژیم صهیونیستی باید اقداماتی را برای کاهش آسیب به غیرنظامیان فلسطینی انجام دهد.

معاون بایدن گفت: «آنچه در ۹ ماه گذشته در غزه رخ داده، ویرانگر است. تصاویر کودکان مرده و مردم گرسنه ناامید که برای امنیت فرار می‌کنند و گاهی اوقات برای بار دوم، سوم یا چهارم آواره می‌شوند. ما نمی‌توانیم در مواجهه با این فجایع بی‌تفاوت باشیم. ما نمی‌توانیم به خود اجازه دهیم که در برابر رنج منفعل شویم و من ساکت نخواهم بود.»

وب‌سایت آکسیوس روز جمعه به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتانیاهو از اظهارات هریس در مقابل دوربین پس از دیدار آنها ناراحت است. به گزارش آکسیوس، دو مقام صهیونیست مطلع مدعی شدند، در حالی که دیدار آن ۲ مقام پرتنش یا دشوار نبود، لحن بیانیه هریس پس از ترک جلسه سخت‌تر شده بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->