سرخط خبرها

فرمانده کل سپاه: خبرنگاران با نشر اکاذیب رسانه های دشمن مقابله کنند

  • کد خبر: ۲۴۳۲۱۱
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
فرمانده کل سپاه: خبرنگاران با نشر اکاذیب رسانه های دشمن مقابله کنند
فرمانده کل سپاه گفت: خبرنگاران باید برای مقابله با اکاذیب، سنار‌یوهای رسانه‌ای ایجاد کنند. بخش مهمی از تلاشها در عالم اطلاع رسانی در دنیا برای تولید همین اکاذیبی است که در دنیای واقعی وجود ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار طی سخنانی ضمن عرض تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: امروز جهان غلبه حوادث بر راهبرد‌ها است و این موضوع در حال گسترش و فراوانی است.

وی افزود: امروز شاهد هستیم حوادثی رخ می‌دهد و قدرت‌ها مجبور به اتخاذ راهبرد‌هایی برای مهار حوادث هستند. در جهانی به سر می‌بریم که حادثه‌ها آشوب آفرین هستند.

سردار سلامی تصریح کرد: اینکه گاه می‌گوییم جهان، جهان نبرد رسانه‌ها و روایت‌ها است به دلیل آن است که در جهان امروز واژه‌ها دارای قدرت هستند و این قرن، قرن مرگ فاصله‌ها است.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: میدان جنگ از جغرافیای سرزمینی تغییر موقعیت داده است و ذهن‌ها مورد هدف قرار گفته‌اند. انسان‌ها موضوع اصلی نبرد امروزی است و نگرش‌ها و آرا اجتماعی اساس شکل دهی به زندگی امروز بشریت است و هرکس بتواند تصویر بسازد او موفق است.

وی عنوان کرد: مادامی که ما با تکرار واقعیت زندگی می‌کنیم قادر به تشخیص دوست از دشمن هستیم لذا شما خبرنگاران باید برای مقابله با اکاذیب، سنار‌یو‌های رسانه‌ای ایجاد کنید. بخش مهمی از تلاش‌ها در عالم اطلاع رسانی در دنیا برای تولید همین اکاذیبی است که در دنیای واقعی وجود ندارند.

سردار سلامی با بیان اینکه در دنیای غرب بین مفاهیم و مصادیق انطباقی وجود ندارد، گفت: ساخت ذهن بزرگترین عنصر یک جامعه است. تخریب شخصیت ذهنی یک جامعه خطرناکترین تهدیدی است که یک جامعه با آن روبرو است. دشمن سعی می‌کند ما را نسبت به باور‌های خودمان دچار تردید کند و این یک آیین جنگی جدید است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه رسالت خبرنگاری ایجاد قدرت تفکیک حقایق از دروغ‌ها در جامعه است، گفت: نابینایی سیاسی و اجتماعی یکی از خطراتی است که جامعه را تهدید می‌کند. یک جامعه قوی جامعه‌ای با قدرت تشخیص و فهم سیاسی و دارای جریاناتی است که قادر باشند حقیقت را بنگارند.

وی تصریح کرد: ۱۳ فروردین با یک پدیده غیرقابل پیش بینی یعنی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ما و شهادت فرماندهانمان مواجه بودیم. خبرنگاری می‌تواند یک پدیده در مقیاس تاکتیکی را به موضوعی با آثار راهبردی تبدیل کند.

سردار سلامی ادامه داد: شهادت شهید زاهدی ما را به وعده صادق هدایت کرد؛ همین حادثه می‌توانست به تصاعد درگیری‌ها منجر شود. از ماجرای وعده صادق که جدا شدیم در فضای شهادت رییس جمهور قرار گرفتیم و به انتخابات رسیدیم و پس از آن به ماجرای شهادت اسماعیل هنیه رسیدیم.

فرمانده کل سپاه گفت: شما می‌توانید این حوادث را به یکدیگر متصل کرده و منطق سیاسی دشمن را استخراج کنید. کسی که می‌تواند این کار را انجام داده و بینایی سیاسی را به جامعه بدهد خبرنگاران هستند.



ادامه دارد...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->