جزییات قتل طلبه اهل سنت از زبان فرماندار راسک آشنایی کامل با هتل اسکالیون استانبول صدور حکم قصاص پرونده قتل مرحومه «شلیر رسولی» ۷۲ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد رمزگشایی شد (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) رهایی دختربچه ۷ ساله مشهدی از چنگال آدم ربایان پیش‌فروش عجیب بلیت‌های قطار برای زائران اربعین | هیچ بلیتی در دسترس نیست! قطع برق، عامل قطعی سامانه خدمات الکترونیک قضایی (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) فرمانده مرزبانی خراسان رضوی: از ابتدای امسال تاکنون ۲ تُن مواد مخدر کشف شده است | انسداد دیوار مرزی با افغانستان درحال اجرا است آتش سوزی دوغارون آسیبی به امکانات میزبانی از زائران اربعین نرسانده است لباس، بهترین مانع در برابر نور خورشید است اهمیت حفظ بقای شهر‌ها با ایجاد برند شهری پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۳) | آغاز روند کاهش دما از جمعه جزئیات شرایط سفر اربعین برای اتباع خارجی مقیم ایران دستاورد‌های ایران در مقابله با مسئله موادمخدر، انکارنشدنی است برای کاهش فشار خون چه بخوریم؟ موادغذایی معجزه‌گر برای تنظیم و کاهش فشار خون پرواز‌های اربعین با حضور بیش از ۲۴ ایرلاین داخلی و خارجی انجام می‌شود سازمان بهداشت عمومی یونان درباره ویروس «نیل غربی» هشدار داد راه‌اندازی دانشکده پزشکی قانونی با موافقت وزارت بهداشت هشدار وزارت بهداشت در خصوص دارو‌های سقط جنین موجود در بازار آیا نصف‌کردن قرص عوارض دارد؟ مصرف شیر مادر می‌تواند تا ۲۳ درصد، میزان مرگ و میر نوزادان زیر ۶ ماه را کاهش دهد تمدید مهلت زمانی مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی
سرخط خبرها

هشدار وزارت بهداشت در خصوص دارو‌های سقط جنین موجود در بازار

  • کد خبر: ۲۴۳۵۰۸
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
هشدار وزارت بهداشت در خصوص دارو‌های سقط جنین موجود در بازار
رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت هشدار داد: عمده دارو‌های سقط جنین که در دسترس افراد سالم در بازار آزاد قرار می‌گیرند، دارو‌های قاچاقی هستند که به صورت چمدانی از خارج، وارد کشور می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، صابر جباری با بیان اینکه عللی فرهنگی نظیر عدم تمایل به داشتن فرزندان بیشتر، بدموقع‌بودن بارداری و مسائل اقتصادی سه دلیل اصلی سقط جنین در ایران محسوب می‌شوند، اظهار کرد: در عین حال می‌توان دسترسی آسان به دارو‌های سقط جنین را نیز از علل سقط عمدی شمرد. کل فرایند تولید، توزیع و مصرف دارو‌های سقط جنین باید در سامانه «تی‌تک» سازمان غذا و دارو ثبت شود و بنابراین احتمال نشت این دارو‌ها از داخل شبکه بیمارستانی تقریباً نزدیک به صفر است؛ زیرا این دارو‌ها با دستور پزشک برای بیماران تجویز می‌شود. بنابراین عمده دارو‌های سقط جنین که در دسترس افراد در بازار آزاد قرار می‌گیرند، دارو‌های قاچاقی هستند که به صورت چمدانی از خارج، وارد کشور می‌شوند.

عوارض مرگ‌بار سقط جنین برای زنان

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت هشدار داد: سقط جنین در تمام دنیا عوارض جسمی و روان‌شناختی ثابت‌شده‌ای دارد؛ عوارض جسمانی ناشی از سقط جنین از عفونت و خونریزی تا مرگ را شامل می‌شود و عوارض روانی برای مادران نیز شامل اضطراب، استرس و پشیمانی است و حتی در دنیا موارد بسیار زیادی از ثبت خودکشی را در بین مادران دارای سابقه سقط جنین وجود داشته است.

خطرات دارو‌های سقط جنین بازار سیاه

جباری تأکید کرد: توصیه می‌کنیم زوجین به هیچ عنوان اقدام به سقط عمدی فرزند خود نکنند. اگر دارو‌های سقط جنین از انواع قاچاقی باشد نیز احتمال اینکه دارو عوارض شدید داشته یا اصل نباشد، بسیار زیاد است؛ بنابراین باید نگاه به سقط جنین اصلاح شود تا مردم از انجام این اقدام منصرف شوند.

نجات فرزندان از سقط در کشور

وی با اشاره به فعالیت مراکز نجات فرزندان سقط (نفس) در کشور بیان کرد: برخی تصور می‌کنند کشتن جنین زیر چهار ماه اشکالی ندارد و به همین دلیل اقدام به سقط جنین می‌کنند. در این راستا مراکز نفس راه‌اندازی شده تا به این زوجین، مشاوره‌های پزشکی و روان‌شناختی برای جلوگیری از سقط جنین ارائه شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->