سرخط خبرها

خبرنگار؛ یاور مسئولان و صدای شهروندان

  • کد خبر: ۲۴۳۶۸۵
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
خبرنگار؛ یاور مسئولان و صدای شهروندان
هفدهم مرداد، سالروز شهادت خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، شهید محمود صارمی، در تقویم به‌عنوان «روز خبرنگار» نا‌م‌گذاری شده و فرصت مغتنمی را برای پاسداشت کوشش‌های خالصانه خبرنگاران محترم و اصحاب رسانه فراهم آورده است.

هفدهم مرداد، سالروز شهادت خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، شهید محمود صارمی، در تقویم به‌عنوان «روز خبرنگار» نا‌م‌گذاری شده و فرصت مغتنمی را برای پاسداشت کوشش‌های خالصانه خبرنگاران محترم و اصحاب رسانه فراهم آورده است. از زحمات عزیزان خبرنگار که با تحمل سختی‌های فراوان، همواره در مسیر حق‌جویی و حق‌گویی گام برمی‌دارند، صمیمانه تقدیر و سپاسگزاری می‌کنم و از خداوند متعال برای آنها، ثبات قدم در انتشار حقایق مسئلت می‌کنم. در ادامه، به مناسبت روز خبرنگار، به چند نکته اشاره می‌کنم.

۱. خبرنگاران پرتلاش، پل ارتباطی میان مسئولان و مردم هستند. از‌یک‌سو، با دقت و صداقت، خدمات و فعالیت‌های مسئولان و کارگزاران سطوح مختلف را اطلاع‌رسانی می‌کنند و هنرمندانه و هوشمندانه، به روایت پیشرفت‌ها و دستاورد‌های بخش‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران می‌پردازند و از‌سوی‌دیگر، چشمان تیزبین جامعه در رصد عملکرد سازمان‌ها و نهاد‌های گوناگون هستند و مشکلات، دغدغه‌ها و مطالبات مردم را منعکس و پیگیری می‌کنند. 

به‌علاوه، با تذکر ضعف‌ها و کاستی‌ها و بیان نقد‌های منصفانه، درراستای اصلاح امور و کاهش معضلات جامعه گام برمی‌دارند. در واقع، خبرنگاران، یاوران صدیق و دلسوز مسئولان و صدای شهروندان هستند. در شورای اسلامی شهر مشهد، چنین‌نگاهی حاکم است. در یک سال باقی‌مانده از عمر شورای ششم، به‌دنبال تعمیق ارتباط با اهالی رسانه هستیم و همچنان از فعالیت خبرنگاران متعهد و روند اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف با جدیت حمایت می‌کنیم؛

۲. در دنیای امروز، باوجود ابزار‌های ارتباطی پیشرفته و شبکه‌های اجتماعی گوناگون در فضای مجازی، اخبار متعدد و مختلفی دردسترس مردم قرار دارد که برخی از آنها جعلی و گمراه‌کننده هستند. با‌وجود چنین شرایطی، نشر اطلاعات موثق و قابل‌اطمینان، مسئله‌ای ضروری و حیاتی به شمار می‌رود؛ به‌ویژه درمورد کشور ما که درگیر یک جنگ ترکیبی و پیچیده است و هجمه گسترده رسانه‌ای، یکی از ابعاد مهم این جنگ محسوب می‌شود، اطلاع‌رسانی دقیق و روایت صادقانه رویداد‌ها اهمیتی مضاعف دارد. ازاین‌رو، «جهاد تبیین» مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد. یکی از گروه‌هایی که می‌تواند در امر جهاد تبیین نقش پررنگی ایفا کند، خبرنگاران عزیز هستند؛

۳. این‌روز‌ها با ایام اسارت اهل‌بیت امام‌حسین (ع) مقارن است. امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)، اسارت را به عرصه روشنگری تبدیل کردند؛ به تبیین قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای ایشان پرداختند؛ دستگاه تبلیغاتی امویان را رسوا و حقیقت واقعه عاشورا را به شایستگی آشکار کردند و اجازه ندادند دشمنان، آن را برای مردم وارونه جلوه دهند. همه ما، به‌ویژه خبرنگاران متعهد، باید با تأسی به امام‌سجاد (ع) و حضرت زینب (س)، به مقابله با عملیات روانی و تبلیغاتی دشمنان بپردازیم و در مسیر جبهه حق، فعالانه و حق‌طلبانه روشنگری کنیم؛

۴. از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، به‌شهادت‌رساندن خبرنگاران، خبری بوده که بار‌ها تکرار شده است. خبرنگارانی که می‌خواستند به رسالت اطلاع‌رسانی خود عمل کنند و صدای مظلومیت غزه و ساکنانش باشند، صدایشان خاموش شده است. هدف‌قرار‌دادن خبرنگاران، نشان از تلاش باند تبهکار و جنایتکار صهیونیستی، برای جلوگیری از انتشار واقعیات صحنه نبرد است. 

باوجود این جنایت‌ها، اعتراضات گسترده شکل‌گرفته در نقاط مختلف دنیا، نشان می‌دهد افکار عمومی جهانیان حساس شده و وجدان‌های خفته در حال بیدار‌شدن است. موضوع مهم دیگری که لازم است مورد توجه و پیگیری خبرنگاران و آزادی‌خواهان سراسر جهان قرار بگیرد، جنایت اخیر گروه‌های سلفی تکفیری در منطقه پاراچنار پاکستان و به‌شهادت‌رساندن جمعی از شیعیان مظلوم است. 

امیدواریم با اطلاع‌رسانی و فعالیت رسانه‌ای گسترده، سکوت خبری موجود درخصوص شرایط منطقه پاراچنار هر‌چه‌زودتر شکسته شود و دولت پاکستان مقابله قاطع با جریان‌های تکفیری و تروریستی را در دستور‌کار قرار دهد. درود خداوند بر خبرنگاران جبهه حق و روشنگران حقیقت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->