نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها
در صورت پایان لیگ برتر فوتبال بانوان و قهرمانی تیم شهرداری بم

سمانه چهکندی، فوتبالیست مشهدی که تاریخ‌ساز می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۴۰۱
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
سمانه چهکندی، فوتبالیست مشهدی که تاریخ‌ساز می‌شود
مژده رنگیان/شهرآرانیوز - زمزمه‌های پایان لیگ برتر فوتبال زنان بدون برگزاری هفته‌های باقی‌مانده این‌روز‌ها جدی‌تر شده است و با اعلام تیم قهرمان، شهرداری بم به‌همراه ملی‌پوش مشهدی خود برای هفتمین‌بار قهرمانی لیگ برتر را جشن خواهد گرفت. مثل هر رشته ورزشی دیگر، ویروس ناخوانده کرونا، برنامه‌های دختران فوتبالیست را نیز برهم زده و مسابقات لیگ با شیوع این ویروس، به حالت تعلیق درآمده است. لیگ برتر فوتبال دختران در فاصله ۴ هفته مانده تا پایان لیگ تعطیل شده و با توجه به وضعیت موجود، هنوز مشخص نیست لیگ بانوان از سر گرفته خواهد شد یا اتفاقی دیگر رقم خواهد خورد. تیم فوتبال شهرداری بم، مدعی عنوان قهرمانی در جدول رده‌بندی، با اختلاف شش‌امتیازی نسبت به وچان کردستان در صدر قرار دارد و به احتمال زیاد همانند سال گذشته بمی‌ها کاپ قهرمانی را به خانه خواهند برد.

بم، قهرمان مقتدر زنان
جدول لیگ برتر فوتبال زنان جذابیت‌های ویژه خود را دارد. درحالی‌که همه‌چیز مهیای برگزاری هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر بانوان در روز‌های نخست اسفندماه بود، ترس از شیوع بیشتر ویروس خطرناک کرونا باعث شد تا لیگ برتر بانوان نیز مانند آقایان به تعویق بیفتد و تمام آماروارقام در هفته هجدهم لیگ ثابت بماند. تیم شهرداری بم، با آماری که نشان از اقتدار و یکه‌تازی این تیم در لیگ دارد در صدر جدول قرار دارد. شهرداری بم با هدایت جعفری از ۱۸ بازی گذشته تمام دیدار‌ها را با پیروزی پشت‌سر گذاشته است، هر‌چند در ۲ دیدار تیم‌های ضعیف جدول ترجیح دادند مقابل تیم قهرمان حاضر نشوند و به همان باخت ۳ بر ۰ رضایت دهند. آن‌ها ۸۳ گل به ثمر رسانده‌اند و تنها ۶ توپ از خط دروازه آن‌ها عبور کرده و تبدیل به گل شده است و درنهایت با ۵۴ امتیاز بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده‌اند. بعد از این تیم وچان کردستان در رده دوم قرار دارد، اما هیچ‌گاه نمی‌تواند خیال قهرمانی را هم داشته باشد؛ زیرا بمی‌ها جای مانور برای تیم مدعی دیگر فراهم نکرده‌اند و حتی در صورت کسب ۲ شکست، تفاضل گل‌های بهتر، آن‌ها را قهرمان می‌کند.

ارمغان هفتمین طلا از معدن بم برای چهکندی
سمانه چهکندی، ملی‌پوش مشهدی فوتبال، یکی از بازیکنان قدیمی تیم شهرداری بم است که تابه‌حال ۶ قهرمانی را با پیراهن تیم شهرداری بم تجربه کرده است؛ البته یک نایب‌قهرمانی و یک سومی نیز با همین تیم در لیگ برترکسب کرده است که در این سال‌ها او را به بازیکن باارزش لیگ تبدیل کرد. او در سال‌های قبل یک قهرمانی با بال‌گستر ساری و قهرمانی با شن‌سا ساوه را نیز در لیگ برتر فوتبال تجربه کرده بود و حالا با قهرمانی بم در این فصل، این بازیکن مشهدی نهمین مدال طلایی‌رنگ لیگ را به گنجینه مدال‌های خود اضافه خواهد کرد.

فوتبالیست مشهدی در جمع مهندسان لیگ
چهکندی امسال در جدول بازیکنان با بیشترین پاس گل نیز رقابت داشت و نقش پررنگی در گل‌های زده تیمش ایفا کرد. در این جدول او با ۱۹ پاس گل و ۳ گل زده در رده سوم بهترین پاس‌گل‌دهندگان جای دارد. مریم دهیده با ۲۰ پاس گل صدرنشین است و الهام فرهمند نیز با ۱۹ پاس گل و ۵ گل زده در رده دوم جای دارد. شاید اگر لیگ ادامه پیدا کند، چهکندی بتواند خود را به صدر این جدول برساند؛ البته ۲ هم‌تیمی او در شهرداری بم یعنی طاهرخانی و قنبری هر کدام با ۲۱ گل زده در رده‌های سوم و چهارم برترین گل‌زنان لیگ امسال قرار دارند.

همه راضی به پایان لیگ هستند
هنوز فدراسیون درباره لیگ‌های فوتبال و فوتسال زنان تصمیم‌گیری نکرده است، اما سرمربی تیم مدعی قهرمانی لیگ می‌گوید: با توجه به اختلافی که ما با تیم دوم جدول داریم، بیشتر مربیان موافق هستند لیگ در همین‌جا به پایان برسد. مرضیه جعفری درباره اینکه برنامه فدراسیون چیست و آیا ممکن است لیگ در همین‌جا به پایان برسد، اظهار می‌کند: سازمان لیگ فعلا به ما چیزی نگفته است، اما صحبت‌هایی که با مربیان داشتم، آن‌ها موافق بودند برگزاری مسابقات تا همین‌جا کافی است. اما فدراسیون منتظر تصمیم‌گیری درباره فوتبال مردان است تا بعد ببینیم برنامه برای بانوان چیست. توجه به اینکه در بخش بانوان، مسابقات جام باشگاه‌ها نداریم، به‌همین‌دلیل اگر فدراسیون بخواهد با بهبودی اوضاع، لیگ را دوباره برگزار کند، مشکلی وجود ندارد؛ اما این به‌شرطی است که سلامتی ورزشکاران به خطر نیفتد. درصورتی‌که اوضاع بهتر شود، فدراسیون می‌تواند یک ماه فرصت دهد. مثلا اگر تا پایان خرداد شرایط بهتر شود، می‌توان تیرماه ادامه لیگ را برگزار کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->