۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی: ۱۰ هزار معتاد متجاهر، تهدیدی برای حاشیه شهر/ ۲۵۰۰ کارتن خواب در مشهد رها هستند

  • کد خبر: ۲۴۴۴۹
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی: ۱۰ هزار معتاد متجاهر، تهدیدی برای حاشیه شهر/ ۲۵۰۰ کارتن خواب در مشهد رها هستند
مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: ۱۰ هزار معتاد متجاهر در حاشیه شهر مشهد داریم که آمار بسیار زیادی است.
علی صمدی جوان_ به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حمیدرضا پوریوسف، در بازدید از پاتوق معتادان متجاهر و کارتن‌خواب اسماعیل‌آباد مشهد اظهار کرد: واقعا تأسف‌بار است که در حاشیه شهر مشهد شاهد وضعیت نابهنجار افراد کارتن‌خوابی باشیم که سرپناه ندارند و در معرض آسیب هستند. این افراد هم خود در معرض آسیب هستند و هم شهروندان را دچار آسیب می‌کنند. بیشتر آن‌ها از سوی خانواده و جامعه طرد شده‌اند و این بسیار دردناک است.

وی افزود: هرسال، از اسفند تا فروردین‌، طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر را اجرا می‌کردیم، اما امسال به‌دلیل بیماری کرونا و برای پیشگیری از شیوع این ویروس، طرح اجرا نشد. البته این مسئله طبق مصوبه وزارتبهداشت بود.

پوریوسف تصریح کرد: فروردین‌ سال گذشته ۳۰۰۰ معتاد کارتن‌خواب و متجاهر را از مشهد جمع کردیم که تا تیر سال ۹۸ در مراکز بهزیستی نگهداری شدند. اما امسال به‌دلیل شیوع کرونا و جلوگیری از تجمع در کمپ‌های بهزیستی ۷۰۰ نفر بیشتر پذیرش نشده‌اند که این افراد مربوط به قبل از شیوع ویروس کرونا بوده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که ۲۵۰۰ کارتن‌خواب در شهر رها هستند که جمع آوری نشده‌اند. فعالان اجتماعی به ما اعتراض می‌کنند که چرا این افراد را که در معرض کرونا هستند، جمع نمی‌کنید. البته بهزیستی هم امکان جمع‌آوری دارد و هم بودجه این کار در اختیارمان بود، اما از نظر پروتکل‌های بهداشتی ایجاد تجمع باعث نشر ویروس می‌شود و یکی از تجربه‌های کشور ایتالیا نیز همین موضوع بود که از یکی از مراکز تجمعی خود غفلت کردند و سبب شد کل منطقه آلوده شود.

وی افزود: بنابراین اگر به جمع کردن این افراد اقدام می‌کردیم، نه‌تنها باعث آلودگی خود آن‌ها می‌شدیم، بلکه فضای شهری نیز تحت تأثیر قرار می‌گرفت. البته واقف هستیم که جمع‌نکردن این افراد برای حاشیه شهر مشهد چه آسیب‌هایی همراه دارد.

پوریوسف اظهار کرد: اکنون طبق ابلاغی که هفته گذشته شد و در جلسه هماهنگی استان مطرح می‌شود، قرار است موضوع جمع‌آوری دوباره اجرایی شود. البته با شرایط خاصی که دستگاه‌های دیگر مانند شهرداری و دانشگاه علوم‌پزشکی هم پای کار بیایند و بحث غربالگری و کنترل‌ها انجام شود، بنابراین ۲ هفته در مرکز ویژه‌ای قرنطینه می‌شوند و پس از کنترل و اینکه از بیمارنبودن آن‌ها مطمئن شدیم، وارد مراکز ماده ۱۶ بهزیستی می‌شوند. این طرح قرار است در اردیبهشت‌ماه آغاز شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان این مطلب که در شهر مشهد ۹ تا ۱۰ هزار معتاد متجاهر داریم، گفت: آمار بسیار زیادی است و درمان این افراد بسیار سخت است، زیرا بیشتر آن‌ها انگیزه‌ای برای درمان ندارند و باید بیشتر با روش‌های حمایتی و درمانی این کار انجام شود. در شهر مشهد ۱۰ مرکز DIC داریم که ۱۰۰۰ نفر را پوشش می‌دهند، همچنین مراکز شبانه نیز ۲۰۰ نفر را پوشش می‌دهند. یکی از روش‌ها و ظرفیت‌های این امر سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسساتی هستند که در این حوزه کار می‌کنند و ظرفیت‌های خوبی ایجاد می‌کنند. در نتیجه کارتن‌خواب‌ها بیشتر جذب این افراد می‌شوند و با حمایت، پشتیبانی و هم‌افزایی می‌توان به نتیجه بهتری رسید.

لازم به یادآوری است، در این بازدید تنهاطلب، معاون امور توسعه پیشگیری استان، و اسلامی، مدیر روابط عمومی بهزیستی، نیز حضور داشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->