ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم
سرخط خبرها

نماینده دادستان مشهد: نگران مشکلات مراقبت پس از خروج مددجویان از کمپ‌های ترک اعتیاد هستیم

  • کد خبر: ۱۴۳۰۴۴
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
نماینده دادستان مشهد: نگران مشکلات مراقبت پس از خروج مددجویان از کمپ‌های ترک اعتیاد هستیم
احمد یساقی گفت: نگران مشکلات مراقبت پس از خروج مددجویان از کمپ‌های ترک اعتیاد هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد یساقی، نماینده دادستان مشهد در امور معتادان متجاهر، در حاشیه بازدید و تور خبری از سه مرکز بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم‌جواری با دو کشور تولیدکننده مواد مخدر و معضلات معیشتی، دو عامل اصلی بروز اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه قانون در گام نخست به اعتیاد شخصی وارد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اگر فرد معتاد رفتار مبتنی بر اعتیادش سبب بروز آسیب اجتماعی شود، قانون وی را مجرم می‌شناسد و براساس ماده ۱۶ قانون اعتیاد، او را به کمپ‌های ترک اجباری معرفی می‌کند.

نماینده دادستان مشهد در امور معتادان متجاهر ادامه داد: ما وظیفه داریم فرد مددجو را بین ۳ تا ۶ ماه در کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری درمان و زمینه‌های بازگشت او به جامعه را فراهم کنیم.

یساقی تصریح کرد: متأسفانه موارد مراقبت پس از خروج فرد درمان‌یافته را به‌درستی انجام نمی‌دهیم و همین کاستی سبب بازگشت فرد به اعتیاد می‌شود. 

وی افزود: قرارگاه توانمندسازی و مراقبت پس از خروج معتادان خراسان رضوی با محوریت بهزیستی تشکیل شده است تا این نقص برطرف شود.

نماینده دادستان مشهد در امور معتادان متجاهر با تأیید موضوع بازار سیاه داروی متادون گفت: برای جلوگیری از این مسئله، نظارت‌ها را تشدید کرده‌ایم. توزیع متادون با دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و فقط یک‌سوم کلینیک‌های سرپایی ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی هستند. در دو سال گذشته، حدود ۵۰ مرکز ترک اعتیاد متخلف را که اقدام به فروش غیرقانونی متادون کرده بودند، پلمب کرده‌ایم. بهزیستی نیز موظف است هر سه ماه یک‌بار از مراکز ترک اعتیاد تحت نظارت خود بازدید کند.

یساقی با اشاره به اینکه اکنون حدود ۲درصد از معتادان متجاهر را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، ادامه داد: ورود غیرمجاز اتباع خارجی، به یک معضل جدی برای خراسان رضوی تبدیل شده و سیاست‌های طالبان نیز به این مهاجرت‌ها دامن زده است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->