حماس: اسرائیل تمایلی برای توافق صلح ندارد جزئیات ۵ بار استعفای ظریف در سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ افشاگری یک رسانه اسرائیلی: آزار جنسی علیه زندانیان فلسطینی فراتر از این است آیا ظریف از دولت رفت؟ | اولین واکنش ظریف به لیست وزرای پیشنهادی ابلاغ دو قانون توسط رئیس‌مجلس به رئیس‌جمهور (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) اجرای قانون همسان‌سازی در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شد (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) ۸۰۰ نفر در اعتراضات انگلیس دستگیر شدند (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) تجلیل پزشکیان از قهرمانان و مدال‌آواران کشور در مسابقات المپیک درگیری لفظی نتانیاهو با فرماندهان ارشد ارتش بالا گرفت امارت اسلامی وابستگی فرد فتنه‌گر به طالبان را رد کرد نگرانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از پاسخ تلافی‌جویانه ایران و حزب‌الله پزشکیان: استاندارد‌های دوگانه آمریکا موجب گستاخی بیشتر رژیم صهیونیستی شده است دو درصد جمعیت غزه به شهادت رسیده‌اند کنعانی: افزایش درّندگی رژیم صهیونیستی نشانه‌ وحشت این رژیم از خطر فروپاشی و اضمحلال است حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک موتورسیکلت در جنوب لبنان بایدن: ترامپ یک خطر واقعی برای امنیت آمریکاست حملات ترکیبی حزب‌الله به پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) برج ایفل در آستانه مراسم اختتامیه المپیک پاریس تخلیه شد آیت‌الله علم‌الهدی: فضیلت کاروان خدام الحسین (ع) زیارت توام با خدمت است | خادمان اعزامی، نوکران برگزیده سیدالشهدا (ع) هستند ۸ وزیر پیشنهادی فردا دوشنبه (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) به کمیسیون امنیت ملی می‌روند عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن یا یک کشته (۲۱ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزئیات ۵ بار استعفای ظریف در سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۲۴۴۵۹۸
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
جزئیات ۵ بار استعفای ظریف در سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰
ساعتی پیش محمدجواد ظریف از معاونت راهبردی دولت مسعود پزشکیان استعفا داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدجواد ظریف در بخشی از کتاب خاطراتش با عنوان پایاب شکیبایی جزییات ۵ بار استعفای خود در سال‌ها ۹۲ تا ۱۴۰۰ را روایت کرده است! این بخش از کتاب را در ادامه می‌خوانید:

نخستین‌بار که تا مرز کناره‌گیری پیش رفتم، در سفر نخست آقای رئیس‌جمهور به نیویورک در سال ۱۳۹۲ بود. برخی مشاورین آقای رئیس‌جمهور بدون هماهنگی تلاش کرده بودند نشست وزرای خارجۀ پنج به اضافه یک و ایران را به نشست سران تبدیل کنند.

دومین بار طرحی پیرامون کمیته نیاز‌های هسته‌ای کشور بدون هماهنگی با وزارت امور خارجه برای زمامداران کشور فرستاده شده بود، که گفتگو‌ها را پیشاپیش محکوم به شکست می‌کرد.  

سومین نوبت به دنبال شکایت از بی توجهی سایر وزارتخانه‌ها به بایسته‌های بنیادین سیاست خارجی و به ویژه در ارتباط با ناهماهنگی در پیوند‌های با روسیه بود که انجام وظیفۀ وزیر امور خارجه را برهم ریخته بود. ناگفته نماند که وزارت امور خارجه برای دفاع از پیوند‌ها با روسیه وارد شده بود.

نوبت دیگر، بر سر ِ سفر بشار اسد در اسفندماه ۱۳۹۷ بود.

کناره‌گیری بعدی مربوط به فعالیت‌های دیپلماتیک ما برای شکست دادن تلاش آمریکا برای بازگرداندن قطعنامه‌های شورای امنیت در برابر ایران در تابستان و پاییز ۱۳۹۹ بود. آقای پوتین یک پیشنهاد مطرح کرده بود که به نظر وزارت امور خارجه می‌بایست با روش دیپلماتیک با آن برخورد می‌شد.  

در شورای عالی امنیت ملی و در دولت با لحنی تند مخالفت کردند، که توهین به وزارت و وزیر امور خارجه بود. پس از آن تقاضا کردم از حضور در هیأت دولت معاف شوم، که موافقت نشد.

ظریف دقایقی قبل هم اعلام کرد که از معاونت راهبردی دولت اقای پزشکیان استعفا داده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->