آیا جشنواره ونیز هم به سرنوشت جشنواره کن دچار می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۴۴۶۵
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
آیا جشنواره ونیز هم به سرنوشت جشنواره کن دچار می‌شود؟
برگزارکنندگان جشنواره فیلم ونیز که باید چهار ماه و نیم دیگر برگزار شود امیدوارند بتوانند طبق روال معمول کار خود را انجام دهند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جشنواره فیلم ونیز که قرار است از ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور) برگزار شود، بزرگ‌ترین رویداد پس از جشنواره فیلم کن در تقویم سینمایی سال محسوب می‌شود.

با وجود اینکه چهارماه و نیم تا زمان برگزاری جشنواره فیلم ونیز باقی مانده اما هنوز درباره اینکه می‌توان این رویداد را برگزار کرد یا نه، قطعیتی وجود ندارد.

از ۱۷ آوریل ایتالیا درگیر ویروس کرونا بوده و بیش از ۲۲ هزار نفر در این کشور کشته  شده اند و ۱۶۹ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. با این حال امید می‌رود که روند بهبود این اوضاع شروع شده باشد.

قرنطینه کامل ایتالیا تا ۳ ماه می (۱۴ اردیبهشت) ادامه دارد اما برخی بر این باورند که سینماها و دیگر مراکز اجتماعی مانند کنسرت‌ها همان زمان یا پیش از شروع تابستان کار خود را از سر می‌گیرند.

برخی از افراد از جمله فرانچسکو روتلی، رئیس انجمن ملی تهیه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان ایتالیا، نیز پیشنهاد داده است که کشور به مقیاس وسیع به سینماهای درایو-این (با اتومبیل) توجه کند اما این گزینه‌ای برای ونیز نیست.

   درباره سینماهای درایو-این بیشتر بخوانید: بازگشت به دوران طلایی سینما‌های روباز

گفته شده تیم بررسی جشنواره فیلم ونیز در حال بررسی فیلم‌هایی هستند که تا پیش از قرنطینه تکمیل شده بودند تا بتوانند حاضران جشنواره امسال را انتخاب کنند. این بررسی‌ها از طریق ویدئو کنفرانس‌ با سازندگان فیلم‌ها در سراسر جهان صورت می‌گیرد.

آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره ونیز، پیشتر امکان برگزاری آنلاین جشنواره فیلم ونیز را رد کرده بود. وی با تیری فرمو، مدیر جشنواره کن، رابطه نزدیکی دارد و این دو در این روزها بیش از هر زمان دیگری در ارتباط هستند.

انتظار می‌رود تصمیم نهایی درباره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز توسط یک هیأت‌مدیره جدید به ریاست روبرتو سیکوتو در فاصله اواخر ماه می و اوایل ژوئن اتخاذ شود. از وقتی مسئولان کن اعلام کردند که این جشنواره نمی‌تواند در ماه جولای برگزار شود، احتمال برگزار نشدن ونیز نیز قوت گرفته است.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->