بیانیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پی تجاوز ریلی از سوی کنسرسیوم افغانستان کاهش ساعت کاری ادارات بوشهر امروز شنبه ۲۷مرداد ۱۴۰۳ کاهش ساعت کاری ادارات ایلام در روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ رایزنی تلفنی باقری با همتای قطری پس از پایان مذاکرات آتش‌بس غزه خانم صادق مالواجرد وزیر می‌شود؟ پنج حمله موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی (۲۶ مرداد ۱۴۰۳) تلاش ها و مشوق های آلمان برای پیوستن جوانان به ارتش حمله پهپادی حزب الله به جولان اشغالی و آتش سوزی در منطقه + فیلم هشدار ترامپ درباره فروپاشی اسرائیل حملات حزب الله لبنان به سه پایگاه نظامی اسرائیل (۲۶ مرداد ۱۴۰۳) فضائلی: رهبر انقلاب سخنگو نداشته و ندارند بیانیه مشترک آمریکا، مصر و قطر درباره مذاکرات آتش‌بس حمایت گسترده مردم یمن در راهپیمایی امروز در صنعا + فیلم (۲۶ مرداد ۱۴۰۳) اعضای کمیسیون کشاورزی به اتفاق آرا به «نوری‌قزلجه» رای مثبت دادند روحیه ایثارگری، استقامت و بصیرت آزادگان باید در جامعه نشر داده شود استرالیا و ایالات متحده در پی تولید مشترک موشک‌های مافوق صوت رسانه صهیونیستی: قطر پیشرفت مذاکرات آتش‌بس در غزه را به ایران اطلاع داد آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از فردا شنبه (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) | پزشکیان به مجلس می‌رود آیت‌الله علم‌الهدی: عرصه فرهنگ، میدان مجاهده است | ایران، قدرت تعیین کننده در عرصه بین‌المللی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: رویکرد‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اسناد بالادستی در تضاد است رونمایی حزب‌الله لبنان از پایگاه زیرزمینی خود + فیلم
سرخط خبرها

رایزنی تلفنی باقری با همتای قطری پس از پایان مذاکرات آتش‌بس غزه

  • کد خبر: ۲۴۵۵۶۰
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴
رایزنی تلفنی باقری با همتای قطری پس از پایان مذاکرات آتش‌بس غزه
نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر پس از پایان دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا با سرپرست وزارت خارجه ایران رایزنی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر شامگاه جمعه با «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفتگو کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه قطر، طرفین در این گفتگو تحولات اخیر منطقه به‌ویژه اوضاع غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین و همچنین تلاش‌های میانجی‌گرانه مشترک برای پایان‌دادن به جنگ در غزه را مرور کردند.

دوحه خبر داده آل‌ثانی و باقری بر ضرورت نیاز به بازگشت آرامش و کاهش تنش در منطقه تاکید کردند.

نخست‌وزیر قطر در این تماس تلفنی «بر تعهد دوحه به حمایت از تمام تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به‌منظور حصول امنیت و ثبات در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد».

باقری بامداد جمعه نیز از رایزنی تلفنی با وزیر خارجه قطر خبر داده و نوشته بود: «در پاسخ به تماس تلفنی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در خصوص آخرین تحولات گفت‌گو‌های مربوط به توقف جنایت صهیونیست‌ها در غزه بحث و تبادل‌نظر شد».

او در ادامه نوشت: «بر لزوم تداوم تلاش‌های همه‌جانبه و اقدامات عملی، از جمله فعالیت‌های دیپلماتیک برای توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه تاکید کردم».

دور جدید مذاکرات آتش‌بس در غزه، امروز در دوحه پایان یافت و آمریکا، قطر و مصر در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که «میانجی‌ها در روز‌های آینده به کار بر روی جزئیات اجرای پیشنهاد آتش‌بس در غزه ادامه خواهند داد. تیم‌های فنی در روز‌های آینده به کار بر روی جزئیات اجرای پیشنهاد ارائه شده از سوی واشنگتن ادامه خواهند داد که امکان دستیابی به توافق در مورد غزه را فراهم می‌کند».

سه کشور میانجی مذاکرات آتش‌بس را «جدی و سازنده خواندند که در فضای مثبتی برگزار شد» و اعلام کردند واشنگتن با حمایت مصر و قطر پیشنهادی ارائه کرد که شکاف‌ها را کاهش می‌دهد.

مذاکرات آتی قرار است هفته آینده در قاهره برگزار شود.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->