رضایی: برای کسب هشتمین مدال طلا به پاریس می‌رویم برگزاری بازی پرسپولیس و تراکتور با VAR قطعی شد مراسم بدرقه کاروان پارالمپیک ایران در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد | ورزشکاران در محضر امام رئوف سوگند یاد کردند گراونبرخ، ستاره غیرمنتظره لیورپول در شروع لیگ محرومیت در انتظار مدافع استقلال | تتوی زشت و جنجالی احتمال غیبت بلانکو در هفته دوم قوت گرفت ویدئو| دبیر: عمل کتف حسن یزدانی ۱۰۰ درصد تکرار می‌شود علیرضا دبیر: به کامران قاسمپور اولتیماتوم دادیم که در وزن حسن یزدانی کشتی بگیرد ویدیو خلاصه بازی النصر و الهلال در سوپرکاپ عربستان درویش این بار رفتنی است؟ اختلاف پنهان نکونام و سمیعی در استقلال علاقه قلی‌زاده برای حضور در پرسپولیس در جلسه گاریدو و درویش چه گذشت؟ عالیشاه دو بازی آینده پرسپولیس را هم از دست داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و جنوا| اولین ناکامی مهدی پخش زنده بازی بارسلونا و والنسیا (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

«جم» قهرمان لیگ دو بسکتبال بانوان کشور

  • کد خبر: ۲۴۵۷۲۴
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
«جم» قهرمان لیگ دو بسکتبال بانوان کشور
نماینده بسکتبال بانوان مشهد با فتح جام طلایی به لیگ دسته‌یک صعود کرد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز، نماینده بسکتبال مشهد ویترین افتخاراتش در این فصل از لیگ دسته‌دوم کشور را تکمیل کرد و علاوه بر صعود به لیگ دسته‌یک کشور، جام قهرمانی را نیز به مشهد آورد. لیگ دسته‌دوم بسکتبال بانوان ایران به ایستگاه پایانی رسید و تنهانماینده مشهد در این دوره، پس از رقابت چندماهه، توانست با بیشترین امتیاز نسبت به رقیبان، بر سکوی نخست کشور بایستد. تیم بسکتبال بانوان مشهد با نام آکادمی جم خراسان‌رضوی در این مسابقات حضور داشت و در فینال نخست لیگ دسته ۲ با نتیجه ۸۱بر۶۵ مقابل تیم خانه بسکتبال کازرون پیروز شد تا تکلیف قهرمان در فینال دوم مشخص شود. دومین دیدار فینال لیگ دسته ۲ بانوان نیز بین این دو تیم برگزار شد که در این دیدار با وجود اینکه خانه بسکتبال کازرون توانست ۹۳بر۷۸ مقابل تیم آکادمی جم به پیروزی برسد، درنهایت تیم آکادمی جم مشهد با تفاضل گل بیشتر قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد و جام قهرمانی را بالای سر برد و به مشهد آورد. تیم‌های پالایش نفت اصفهان و نفت تهرانسر نیز به مقام سوم مشترک دست پیدا کردند.

تلفیق تجربه و جوانی در جم

جمیله نگهبان به‌عنوان سرمربی هدایت این تیم را برعهده داشت و سلماز عظیمیان مربی باتجربه بدن‌سازی تیم جم بود. نگهبان مربی جوان بسکتبال مشهد است که تا همین چند سال پیش خودش کاپیتان نماینده مشهد در لیگ‌های مختلف بود و در رده‌های سنی نیز مربیگری تیم‌های دختران را برعهده داشت، اما سه سال پیش به‌صورت جدی و رسمی هدایت تیم مولتی‌کافه مشهد در لیگ‌یک را برعهده گرفت و نتایج خوبی هم کسب کرد. او چندسالی است که باشگاه تخصصی بسکتبال خود را راه‌اندازی کرده است و امسال با نام همین باشگاه در لیگ دسته ۲ تیم‌داری کرد. تیم آکادمی نیلان جم خراسان‌رضوی یکی از تیم‌های موفق و دانشگاهی لیگ بود که بازیکنانش در مقاطع دانشگاهی تحصیل کرده‌اند و حتی دکترای تربیت‌بدنی هستند. ترکیب تیم تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان از دهه۶۰ تا دهه۸۰ بود که توانستند در کنار یکدیگر معجون خوبی برای قهرمانی در کشور بسازند.

ایدئولوژی جالب دختران جم در لیگ

جمیله نگهبان، سرمربی تیم مشهد، پیش از کسب قهرمانی دیدگاه جالبی داشت. او با وجود اینکه به قهرمانی تیمش ایمان داشت، کسب عنوان قهرمانی سومین هدفش در این فصل بود. نگهبان اولین هدف خود و اعضای تیمش را حفظ شخصیت تیم در طول رقابت‌ها خوانده بود. در رتبه دوم، اخلاق‌مداری جای داشت و هدف سوم قهرمانی تعریف شده بود که درنهایت تیم دختران جم در لیگ ۲ به هرسه هدفشان رسیدند.

مسیر یک قهرمانی شیرین

در مرحله مقدماتی سه بازی در بجنورد و سه بازی در مشهد برگزار شد که شش پیروزی کسب شد. دور دوم با حضور تیم‌های صعودکرده در جدول جدید دنبال شد که مسابقات در اهواز و مشهد پیگیری شد. در آن مرحله نیز همه بازی‌های رفت و برگشت پیروز شدند و درمجموع دوازده برد برای تیم جم ثبت شد.

این تیم با رکورد درخورتوجه و بدون حتی یک شکست جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی لیگ دسته‌دوم را کسب کرد. پلی‌آف و دور سوم این مسابقات با حضور هشت تیم برتر لیگ دسته ۲ برگزار شد. آکادمی جم در گروهش به مصاف حریفان رفت و در نخستین دیدارش ۶۷بر۵۹ تیم عادلی گیلان را شکست داد. در ادامه ۷۲بر۶۴ پالایش اصفهان را از پیش رو برداشت و مقابل مهگل کرج ۷۴بر۴۷ پیروز شد تا به‌عنوان تیم صدرنشین گروه راهی مرحله نیمه‌نهایی شود. رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ دسته ۲ بانوان به میزبانی استان اصفهان برگزار شد. در نیمه‌نهایی اول، آکادمی جم خراسان‌رضوی ۶۴بر۳۸ پالایش اصفهان را شکست داد و نفت تهرانسر مغلوب خانه‌بسکتبال کازرون شد. در نیمه‌نهایی دوم نیز آکادمی جم خراسان‌رضوی دوباره برابر پالایش اصفهان به میدان رفت که این دیدار حساس و نزدیک با نتیجه ۶۴بر۶۳ به سود مشهدی‌ها پایان یافت. خانه‌بسکتبال کازرون هم ۵۳بر۵۲ بر نفت تهرانسر غلبه کرد و بر این اساس، تیم‌های خانه‌بسکتبال کازرون و آکادمی جم خراسان‌رضوی با شکست رقیبانشان به فینال لیگ دسته ۲ بانوان راه یافتند. همچنین تیم دختران مشهد با کازرون به لیگ دسته‌یک کشور صعود کرد.

کارنامه پربار خراسانی‌ها در لیگ‌ها

در فصل۱۴۰۱ نیز همچون سال۱۴۰۰، خراسان‌رضوی در لیگ دسته‌یک بسکتبال بانوان دو نماینده داشت؛ خانه بسکتبال نیشابور و مولتی‌کافه که هردو نماینده استان به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند. نیشابور راهی فینال شد و با کسب نایب‌قهرمانی جواز ورود به لیگ‌برتر را به دست آورد و مولتی‌کافه نیز روی سکوی سومی کشور ایستاد، اما صعود نکرد. هدایت تیم دسته‌یکی مشهد را نیز جمیله نگهبان برعهده داشت. حالا تیم نیشابور با درخشش در اولین سال حضورش در میدان دشوار سوپرلیگ، خود را آماده دومین حضور می‌کند. در همان سال لیگ دسته‌دوم بسکتبال بانوان کشور از زمستان۱۴۰۱ آغاز شد و دو نماینده از مشهد در لیگ۲ به میدان رفتند که فقط روچیکا توانست تا فینال بالا بیاید، اما هیئت‌بسکتبال مشهد پشت در‌های نیمه‌نهایی ماند. نتیجه این لیگ، داشتن یک نماینده جدید در لیگ‌برتر دسته‌یک بانوان شد. تیم روچیکای مشهد در گروه C رقابت‌ها در کنار تیم‌های خانه‌بسکتبال زنجان، کاسپین تهران و میاندرود مازندران حضور داشت. تیم هیئت‌بسکتبال مشهد نیز در گروه D با تیم‌های خانه‌بسکتبال نهاوند، مهرسان تهران، آکادمی آوا و راه‌وشهرسازی بیرجند هم‌گروه بود. پس از این رقابت‌ها دیگر از لیگ دسته‌یک خبری نشد تا شاهد رقابت روچیکا و مولتی‌کافه باشیم و حالا این سؤال وجود دارد که در فصل جدید رقابت‌های لیگ‌یک شاهد حضور سه نماینده از مشهد هستیم یا با انصراف اسپانسر‌ها و سهمیه‌های قبلی، آکادمی جم تنهانماینده استان خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->