برتری ترامپ در ۲ ایالت کلیدی آمریکا از دست رفت نمایندگان مخالف و موافق وزیر پیشنهادی نفت چه گفتند؟ امیدواری پزشکیان به رای آوردن همه وزرای پیشنهادی ارتقای همکاری دولت و مجلس، محور گفت و گوهای پزشکیان و قالیباف موکب‌های ارتش در مرز مهران پذیرای زائران اربعین وزیر پیشنهادی کشور: توجه به توانمندی‌ داخلی وزارت کشور از برنامه‌های من است پزشکیان: به دنبال حل مسائل کشور هستیم هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز شد بلینکن و رئیس‌جمهور مصر درباره تحولات منطقه رایزنی کردند ویدئو | مسجدالاقصی؛ نماد عزت مسلمانان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی برنامه‌های خود را در صحن علنی مجلس ارائه داد جذب نیرو‌های امریه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چه گفتند؟ کمیسیون فرهنگی مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت چهاردهم را تأیید نکرد مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کشور در جلسه بررسی صلاحیت او چه گفتند؟ دو کمیسیون مجلس با وزیر پیشنهادی کشور دولت پزشکیان موافقت کردند جزئیات جدید و مهم از پرونده فولاد مبارکه | آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده چای دبش رئیس‌جمهور: مکمل رویکرد دولت «وفاق ملی» رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی است وزیر پیشنهادی فرهنگ: نوع و مسیر محصولات فرهنگی تغییراتی پیدا کرده است کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی فرهنگ موافقت کرد وزیر پیشنهادی علوم: گفتمان آموزش عالی در دوره جدید، مسئولیت اجتماعی خواهد بود
سرخط خبرها

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کشور در جلسه بررسی صلاحیت او چه گفتند؟

  • کد خبر: ۲۴۶۳۰۲
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کشور در جلسه بررسی صلاحیت او چه گفتند؟
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چهارمین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت اسکندر مومنی، وزیر کشور پرداختند که جزییات آن را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ صبح روز سه‌شنبه نمایندگان مجلس در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی وزیر پیشنهادی کشور را زیر ذره‌بین بردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت صبح امروز سه شنبه-۳۰ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور پرداختند.

رییس‌جمهور بهترین گزینه را برای وزارت کشور معرفی کرد

موافق | محمد میرزایی (نماینده مردم شاهین‌دژ - تکاب) 

محمد میرزایی با بیان اینکه بررسی شخصیت و برنامه‌های دکتر مومنی بیانگر آن است که رئیس جمهور محترم بهترین گزینه را برای وزارت کشور انتخاب کرده‌اند، تصریح کرد: وظیفه نمایندگان محترم است که با رای بسیار بالا از این انتخاب حمایت کنند تا ان‌شاءالله ایشان با قدرت مسئول مدیریت و رهبری امور سیاست داخلی کشور شود. تلفیق رویکرد‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی و عمرانی تجربه و شخصیت دکتر مؤمنی بر اساس کار ویژه‌های وزارت کشور که به بحث‌ها و موضوعات سیاسی اجتماعی امنیتی به عنوان می‌پردازد بیانگر تلفیق نگاه سیاسی و عمرانی و امنیتی با رویکرد اجتماعی است.

برخی از استانداران فعلی به خاطر چهار تا شربت دادن و ستاد زدن توانستند استاندار شوند

مخالف | مصطفی پوردهقان اردکان (نماینده اردکان)

مصطفی پوردهقان از وزیر پیشنهادی کشور خواست که در حوزه‌های اجتماعی و در مواجهه با تنش‌ها و ناهنجاری‌ها با استفاده از رویکرد‌های فرهنگی و اجتماعی برخورد کرده و همچنین به مسائل معیشتی کارکنان وزارت کشور توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات معیشتی در وزارت کشور و در بین فرمانداران و بخشداران گفت: با عینک سیاسی به استان‌ها نگاه نکنید. استانداران و فرمانداران را براساس دانش‌شان انتخاب کنید.

اینجا ببینید:

 
 آقای مومنی! بنده به عنوان مخالف ثبت‌نام کردم اما مطمئن باشید به عنوان موافق به شما رای خواهم داد
 
مخالف | حمید رضا گودرزی (نماینده الیگودرز)

وزارت کشور یک وزارت بسیار گسترده بوده و تمام نظم و انضباط داخلی کشور به وزارت کشور برخواهد گشت.

آقای مومنی شما در انتخاب استانداران بسیار باید دقت کنید در انتخاب فرمانداران بخشداران و دهیاران که حوزه مسئولیت جنابعالی است.

در سازمان شهرداری کشور که خوشبختانه نمایندگان نگاه بسیار مثبتی به سازمان شهرداری و دهیاری کشور دارند انتظار داریم که دقت فراوانی بفرمایید.

اینجا ببینید:

اکثر نمایندگان موافق مومنی هستند

موافق | عباس صوفی (نماینده مردم همدان)

از ۲۴۰ نفر ۲۱۱ نفر برای نطق موافقت با وزیر پیشنهادی کشور ثبت‌نام کردند به همین خاطر از هم‌اکنون به ایشان تبریک می‌گویم.

آقای مؤمنی در تمام مسئولیت‌ها موفق عمل کرده است.

از نقاط قوت دکتر مومنی، عدم علاقه ایشان به پذیرش این سمت بوده.

اینجا ببینید:

مشی صریح امام و رهبری این است که از افراد نظامی در سیاست استفاده نشود

مخالف | محمد باقری (نماینده مردم بناب)

آقای مؤمنی تجربه و علم این مسئولیت را دارند. نباید کسی که تجربه و علم این کار را ندارد متصدیِ وزارتخانه‌ای کنیم که باید مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... را درک کند.

وزارت کشور در ۴۳ سال گذشته این همه معاونت داشته؛ چرا هیچ‌کدام از آن‌ها برای وزارت کشور معرفی نشده است؟! این توهین به کارمندان وزارت کشور است.

آقای مؤمنی تجربه و علم این مسئولیت را دارند. نباید کسی که تجربه و علم این کار را ندارد متصدیِ وزارتخانه‌ای کنیم که باید مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... را درک کند.

مردم با امید در انتخابات شرکت کردند و وزارت آقای مؤمنی باعث ناامیدیِ مردم می‌شود.

برای اینکه دولت وفاق ملی شکل بگیرد، نمایندگان باید به همهٔ وزرای پیشنهادی رأی بدهند.

اینجا ببینید:

اتباع در ایران هم تهدید هستند هم فرصت

موافق | نصرالله پژمان‌فر (نماینده مردم مشهد و کلات)
 
وزارت کشور یک جریان سیاسی نیست، یک جریان حاکمیتی است

اینجا ببینید:
 
اتباع در کشور هم فرصت است و هم اگر مدیریت نشود، تهدید است
 

منبع: ایسنا، ایرنا، فارس، هم میهن، مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->