در سفر اربعین، از کودکان خود مراقبت کنید ویدئو | لحظه واژگونی مرگبار اتوبوس زائران پاکستانی در ابرکوه یزد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) تفاوت آبله میمونی و آبله مرغان را می‌دانید؟ برای سوراخ کردن گوش کودکان این نکات را بدانید بیش از ۱۸۸ هزار زائر خارجی از مرزهای ایران وارد عراق شدند آبله میمونی در استان خوزستان شناسایی نشده است پدرانی که سلامت کودکان را به خطر می‌اندازند سلامت زائران اربعین تا ۲ هفته پس از بازگشت از سفر پیگیری می‌شود ۱۶۰ مرکز همسرگزینی در ۲۷ استان کشور مجوز فعالیت گرفتند نقش خانواده در پرستاری از بیماران مزمن در خانه خشکیدگی دائمی یا فصلی ۷۰ درصد تالاب‌های کشور تقویت هوش مالی فرزندان با تربیت اقتصادی در خانواده ضرب و شتم کارشناسان اورژانس در خراسان‌شمالی + عکس دلیل تاخیر پرواز مشهد - بغداد هواپیمایی سپهران چه بود؟ (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) هتل های نزدیک میدان امیر چخماق یزد ۴ بیماری در کمین زائران اربعین | آماده‌سازی اتاق‌های سرما برای زوار گرمازده فکر کردن زیاد به جای آن که کمک کننده باشد، ما را سردرگم می‌کند سرقت مرگبار طلا‌های زن مسن در چناران خراسان رضوی + عکس ایران یکی از بزرگترین کشور‌های جهان در میزبانی از پناهندگان علائم بالینی بیماری التهاب یا گاستریت معده چیست؟ بار دیگر کمبود انسولین در داروخانه‌ها سلامتی بیماران دیابتی را نشانه گرفته است
سرخط خبرها

در سفر اربعین، از کودکان خود مراقبت کنید

  • کد خبر: ۲۴۶۶۱۶
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
در سفر اربعین، از کودکان خود مراقبت کنید
مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه والدین باید قبل از رفتن به سفر اربعین، از سلامت کامل کودکان خود اطمینان یابند، بر رعایت توصیه‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و تنفسی و پرهیز از گرمازدگی تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فرشید وفا درمورد توصیه‌ها درباره سفر اربعین به افراد با شرایط خاص، اظهار کرد: کودکان از جمله افراد حساس هستند؛ لذا خانواده‌هایی که به همراه کودکان خود به سفر اربعین مشرف می‌شوند، باید توصیه‌های بهداشتی را برای کودکان به صورت ویژه‌تر رعایت کنند.

وی افزود: والدین باید قبل از عزیمت، از سلامت کامل کودکان خود اطمینان یابند و در طول سفر به تأمین آب بدن کودک توجه ویژه داشته باشند تا کودک دچار گرمازدگی نشود.

وفا بیان کرد: در طول سفر نیز پیاده‌روی را به ساعاتی موکول کنند که از گرمای هوا کاسته شده است، ضمن اینکه به تغذیه کودک در مسیر توجه کرده و از مواد غذایی استفاده کنند که در دمای بیش‌از ۶۳ درجه طبخ شده‌اند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی افزود: از آنجا که در اربعین تجمعات در کشور عراق زیاد است، احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی و تنفسی بالاست؛ لذا استفاده از ماسک توصیه می‌شود و افرادی که کودک همراه دارند، بهتر است از حضور در تجمعات خودداری کنند.

وی در خصوص تمهیدات بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های کشور‌های همسایه گفت: زائران افغانستانی که از مرز دوغارون وارد ایران می‌شوند و قصد عزیمت به سفر اربعین را دارند، در صورت وجود علائم سندرومیک توسط تیم پزشکی مستقر در مرز بررسی می‌شوند.

وفا با بیان اینکه با عنایت به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در خصوص زائران اربعین نیز ضرورت دارد افراد بالای ۶۵ سال و زیر ۱۵ سال نسبت به تکمیل واکسیناسیون سرخک اقدام کنند و در صورتی که سابقه واکسیناسیون سرخک دارند، نسبت به تکمیل آن اهتمام ورزند، گفت: اگر فردی در سفر به مواردی از جمله تب، اسهال و استفراغ مبتلا شد، هنگام بازگشت به ایستگاه سلامت مرزی که تیم پزشکی در آن مستقر است، مراجعه کند تا در صورت ابتلا به بیماری، مداوا شود.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی در کشور عراق، گرمازدگی بزرگ‌ترین تهدید برای زائران به ویژه افراد با شرایط خاص است؛ لذا مصرف مایعات، استراحت کافی، استفاده از لباس مناسب، کلاه و نقاب در مسیر به زائران توصیه می‌شود.

وی گفت: افرادی که داروی خاص مصرف می‌کنند، باید توجه داشته باشند به تعداد روز‌هایی که در عراق هستند داروی خود را تهیه و سپس اقدام به عزیمت کنند.

منبع:ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->