استفاده از سامانه تعیین اجاره‌بها در مشهدمقدس الزامی است مبادلات مالی اصناف باید از طریق سامانه وصول مطالبات صنفی و سامانه نوین اصناف انجام شود قاچاق روزانه ۴۰ میلیون لیتر بنزین از کشور | سود قاچاق ساعتی چند میلیارد تومان جرایم بیمه‌نامه شخص ثالث به مدت ۳۰ روز با بخشودگی ۱۰۰ درصدی خواهد بود گزارش وضعیت بازار سهام (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) | بورس سبز پوش ماند تشدید نظارت‌ها بر عرضه و ذبح دام‌ها در کربلا و نجف زمان واریز یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۳ اعلام شد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) مدیرعامل شرکت برق خراسان: سیاست‌گذاری اعمال محدودیت در توزیع برق بر عهده استان‌ها نیست نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (چهاشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) افزایش نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی شهروند خبرنگار | هر لحظه امکان انفجار در این جایگاه سوخت مشهد وجود دارد! (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) + ویدئو بیش از هزار تن عسل در سال ۱۴۰۲ صادر شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) غارت آب در دل دشت خشک مشهد | تشدید بحران آب با کاشت هندوانه مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی: کنترل قاچاق، رونق و جهش تولید را به همراه دارد + ویدئو مشکلات ارزی، بانکی و ناترازی انرژی، ۳ چالش مهم واحد‌های تولیدی صنعتی در خراسان رضوی کشف یک بمب ۵۰۰ پوندی در محل احداث پروژه ریلی شلمچه_بصره قیمت ارز اربعین ۱۴۰۳ در مرکز مبادله و بازار آزاد امروز (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) خراسان‌رضوی رتبه دوم کشور را در شمار بازنشستگان صندوق بیمه کشاورزان دارد افزایش ۳۸ درصدی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در خراسان‌رضوی واردات لوازم خانگی از شش سال پیش ممنوع شده است | فروش لوازم خانگی ساخت داخل با نشان خارجی گزارش وضعیت بازار سهام (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) | شاخص‌های بورسی پس از سه روز منفی شدند قیمت بلیت پروازهای مشهد به شهرهای نجف، اهواز و بندرعباس (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) | مشهد-نجف ۷۸ میلیون تومان منابع دولتی بخش مسکن باید به اقشار ضعیف اختصاص یابد | تا سال ۱۴۱۰ باید ۱۲ میلیون واحد مسکونی جدید بسازیم منطقه آزاد دوغارون فرصت رشد برای تجار خراسانی است | ظرفیت بالای خراسان‌رضوی در فراوری معادن و صادرات دانش فنی‌مهندسی قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

استفاده از سامانه تعیین اجاره‌بها در مشهدمقدس الزامی است

  • کد خبر: ۲۴۶۶۲۲
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
استفاده از سامانه تعیین اجاره‌بها در مشهدمقدس الزامی است
دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت: استفاده از سامانه تعیین اجاره بها برای مشاوران معاملات املاک در این شهر الزامی است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسن قانع درخصوص سامانه تعیین اجاره بها اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۷ بنگاه مشاوره معاملات املاک در مشهد به دلیل تخلفات، عدم استفاده از نرم افزار تعیین اجاره بها به صورت آنلاین، عدم درج حق الزحمه در قولنامه و مبایعه نامه، عدم استفاده از هولوگرام و دریافت حق‌الزحمه مازاد مهر و موم شدند.

وی افزود: میزان سقف افزایش اجاره بها برای واحد‌های مسکونی مشهد در سال ۱۴۰۳ به میزان ۲۰ درصد مصوب شده است.

دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات استان ادامه داد: در این صورت مستاجرانی که برای آنان حکم تخلیه گرفته شده است، برای ابطال آن می‌توانند به اتحادیه مشاوران املاک مشهد مراجعه تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

قانع به غیرمجاز بودن تعدادی از واحد‌های مشاور معاملات املاک در مشهد اشاره و بیان کرد: در این راستا تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد صنفی بنگاه مشاور املاک نیز به دلیل غیر مجاز بودن (نداشتن پروانه کسب) در این شهر پلمب شدند.

وی افزود:اولین و مهم‌ترین مؤلفه، قیمت منطقه‌ای است که معمولا به طور سنواتی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی برای اراضی شهری اعلام می‌شود، همچنین در این زمینه با تعدادی خبره و کارشناس محلی برای قیمت گذاری در هر پهنه مشورت شده است.

دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات استان ادامه داد:یکی از مزایای این سامانه تعیین دقیق حق کمیسیون معاملات املاک و سهم موجر و مستأجر از آن است. بر اساس فرمول تعیین شده در این سامانه، مستأجر هزینه پنج روز ماه و موجر هزینه هشت روز ماه را به عنوان حق کمیسیون پرداخت می‌کند. قانع تاکید کرد در هر صورت حداکثر هزینه پرداختی از سوی هریک از موجر و مستاجر یک میلیون و ششصد هزار تومان می‌باشد؛ و اضافه بر آن تخلف صنفی است.

قانع بیان کرد:بر این اساس هر مالکی که بخواهد قرارداد جدید تنظیم کند، باید میزان اجاره بها را بر اساس قیمت تعیین شده در این سامانه در نظر بگیرد و هیچ بنگاهی اجازه ندارد با بیش از این مبلغ قرارداد تنظیم کند. بدیهی است هر موجری بخواهد، می‌تواند اجاره بهای ملک خود را کمتر از مبلغ اعلام شده در این سامانه اجاره بدهد، اما مبلغ بیشتر ممنوع است.

وی افزود: بر اساس قانون ابلاغی جدید، چنانچه قرارداد بلند مدت اجاره واحد مسکونی برای دوساله منعقد شود، تا ۷۰ درصد مالیات متعلقه و اگر ۳ ساله و بیشتر منعقد شود، مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف مالیات بر درآمد اجاره می‌گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->