ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل تراکتور | سورپرایز ویژه گاریدو کاروان پارالمپیک ایران فردا (جمعه ۲ شهریور) راهی پاریس می‌شود النصر موی دماغ بارسلونا شد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ملوان در لیگ برتر فوتبال ایران | ادامه سریال خانه به دوشی استقلال گاریدو از عدم میزبانی پرسپولیس شاکی است رد پای باشگاه متمول در پرسپولیسی نشدن قلی‌زاده| تلاش برای وسوسه ستاره و ایجنت پاداش ویژه برای شکست تراکتور با ستاره های پرسپولیسی حرف و حدیث در مورد هافبک پرسپولیس مجموعه شش‌هزارنفری ثامن‌الائمه(ع)؛ میزبان لیگ برتر والیبال «مهدی الفتی» پرچمدار کاروان ایران در المپیک، کارمند شهرداری گرگان شد ترکیب استقلال برای بازی با ملوان | غیبت رضاوند عالمی و نوازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارند | سقف قرارداد معضل استقلال تاج فیروز: میزبانی سرخابی‌ها در مشهد مستلزم تصمیم شورای تامین استان است | برگزاری مسابقه ذوب‌آهن _ هوادار در مشهد، بدون تماشاگر + فیلم تاریخ‌نگاری حضور تیم‌های مشهدی در مسابقات فوتبال باشگاهی کشور | شماره ۱۷۴ دوئل پررنج برای شطرنج! برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون پزشکی ورزشی در مشهد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) + فیلم تقابل دوستانه خبرنگاران و آتش‌نشانان در فوتسال اسبقیان: خراسان‌رضوی به کارگاهی برای توسعه و تجهیز اماکن ورزشی تبدیل شده است
سرخط خبرها

دوئل پررنج برای شطرنج!

  • کد خبر: ۲۴۶۶۳۵
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹
دوئل پررنج برای شطرنج!
انتخابات هیئت شطرنج استان خراسان‌رضوی هر روز به تعویق می‌افتد و چالش‌های زیادی متوجه آن است.

به گزارش شهرآرانیوز، حالا دیگر از روزی که دوران ریاست رضا پاشانجاتی بر هیئت‌شطرنج خراسان‌رضوی به پایان رسید، دوسال می‌گذرد. یعنی دو سال است که هیئت‌شطرنج استان با سرپرست اداره می‌شود و هربار به دلایلی برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت‌شطرنج به تعویق افتاده است. نکته جالب‌تر آنکه در نیمی از این مدت فدراسیون شطرنج هم رئیس نداشته و این بهانه‌ای برای برگزارنشدن مجمع استان بوده است. مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون شطرنج در آخرین وعده، قرار بود بیست‌وچهارم مرداد برگزار شود تا پس از آن نوبت به سروسامان‌گرفتن هیئت‌شطرنج استان‌ها و به‌خصوص خراسان‌رضوی شود که نزدیک به دو سال است با سرپرست اداره می‌شود. اما باز این مهم به تعویق افتاد و مشخص نیست چه زمانی فدراسیون سامان می‌گیرد تا به‌تبع آن نوبت به هیئت استان برسد. با انتخاب سرپرست جدید برای هیئت‌شطرنج استان، به نظر می‌رسد کشمکش‌های پشت پرده برای ریاست این هیئت بالا گرفته است و به احتمال فراوان حالا باید منتظر دوئلی جذاب در این هیئت باشیم.

ثبت‌نام چهارم به ثمر می‌نشیند؟

انتخابات هیئت‌شطرنج تا امروز چهاربار ثبت‌نام داشته است. یعنی نامزد‌ها چهارمرتبه برای تصدی پست ریاست ثبت‌نام کرده‌اند و هر بار به‌دلیل برگزارنشدن مجمع انتخاباتی، مجبور شده‌اند با حکم عجیب‌وغریب فدراسیون دوباره ثبت‌نام کنند. سروش پورآزاد، سرپرست سابق هیئت که در سه مرتبه اول ثبت‌نام شرکت نکرده بود، حالا در نوبت چهارم ثبت‌نام کرده و به همین دلیل است که مجبور شد پست سرپرستی هیئت را به دبیرش بسپارد. پورآزاد درحالی عزم صندلی ریاست هیئت را کرده است که هرسه بار قبلی از ثبت‌نام در انتخابات خودداری کرد. یکی دیگر از نامزد‌های جدی احراز این پست رضا پاشانجاتی است که در سه‌بار قبلی دوبار ثبت‌نام کرد، اما حالا می‌گوید برای نوبت چهارم ثبت‌نام نکرده و گویا قید ریاست هیئت را زده است. رئیس اسبق هیئت با حاشیه‌های زیادی عطای کار در شطرنج را به لقایش بخشید و اختلافات جدی‌اش با فدراسیون و اداره‌کل ورزش‌وجوانان در روز‌های پایانی حضورش در هیئت به اوج رسیده بود. از نام دیگرنامزد‌های تصدی این پست خبر دقیقی در دست نیست، اما گفته می‌شود برخی مدیران باشگاه‌های شطرنج در مشهد در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند و اگر هیئت تطبیق سوابقشان را تأیید کند، در انتخابات حاضر خواهند شد.

شطرنج در وضعیت بغرنج

رضا پاشانجاتی که نزدیک سی‌سال در شطرنج فعالیت کرده و خود از داوران بین‌المللی است، درباره وضعیت شطرنج و انتخاباتش به شهرآراورزشی گفت: شطرنج خراسان‌رضوی وضعیت خوبی ندارد. من دفعه اول در انتخابات ثبت‌نام کردم، اما این‌بار دیگر حاضر نشدم سمت انتخابات بروم. زمانی که من ریاست هیئت را به عهده داشتم، در همه رده‌های سنی قهرمان کشور بودیم، اما متأسفانه الان این‌طور نیست. من اهل بده‌بستان نبوده و نیستم و هیچ‌وقت کار سیاسی نکرده‌ام. فدراسیون همیشه از من گلایه داشت که چرا با آنها همسو نیستم. پاشانجاتی اظهار کرد: تصمیم گرفتم از شطرنج استان دور باشم و الان عضو کمیته مربیان فدراسیون هستم. امیدوارم شطرنج خراسان‌رضوی از این وضعیت خارج شود.

دوئل با خود!

سروش پورآزاد به‌ظاهر تنهانامزد جدی انتخابات هیئت‌شطرنج استان است؛ مردی که پس از یک‌سال سرپرستی بر این هیئت، حالا می‌گوید با نظر خانواده شطرنج وارد فضای انتخابات شده است. پورآزاد در این‌باره به شهرآراورزشی گفت: من در سه مرتبه اول برای انتخابات ثبت‌نام نکردم، اما آن‌قدر خانواده‌های شطرنج‌بازان نامه زدند و از من خواستند تا پای کار بیایم که سرانجام تصمیم گرفتم ثبت‌نام کنم. الان هم قول می‌دهم اگر رأی بیاورم، ان‌شاءا... سال آینده جام بزرگ بین‌المللی فردوسی را به باشکوه‌ترین شکل ممکن برگزار کنیم. پورآزاد که به‌ظاهر با ثبت‌نام‌نکردن رضا پاشانجاتی رقیب جدی ندارد، در پاسخ به اینکه دوئل شما برای تصدی پست ریاست با کیست، خنده‌ای می‌کند و می‌گوید شاید با خودم!

قهرمانان شطرنج، مؤثر در نتیجه انتخابات

انتخابات هیئت‌شطرنج خراسان‌رضوی درحالی قرار است پس از انتخاب رئیس فدراسیون برگزار شود که ورزشکاران نامی شطرنج خراسان می‌توانند نقش بسزایی در نتیجه این انتخابات داشته باشند. مسعود مصدق‌پور که چندسالی از فضای شطرنج استان دور شده و به‌دلیل تحصیل در تهران کمتر با هیئت استان ارتباط گرفته است، به‌تازگی در مسابقات شطرنج قهرمانی دانشجویان کشور از تیم دانشگاه تهران به مقام قهرمانی رسید. مرصاد خداشناس هم دیگرشطرنج‌باز مطرح خراسانی در همین مسابقات و از تیم دانشگاه فردوسی به مقام سومی رسید؛ دو چهره‌ای که به نظر می‌رسد می‌توانند با حمایت از نامزد مدنظرشان در انتخابات نقش بسزایی در رأی‌آوردنش داشته باشند. البته هنوز تکلیف ترکیب نامزد‌های انتخاباتی مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد این انتخابات هم قرار است تک‌کاندیدایی برگزار شود که اگر این‌گونه باشد، دوئل رنجی برای شطرنج است!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->