تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گزارشی از بازرسی فروشگاه‌های مواد غذایی در مشهد: تشکیل ۲۰۰ پرونده تعزیراتی از آغاز طرح ضیافت

  • کد خبر: ۲۴۶۸۹
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
گزارشی از بازرسی فروشگاه‌های مواد غذایی در مشهد: تشکیل ۲۰۰  پرونده تعزیراتی از آغاز طرح ضیافت
طرح‎های نظارتی مختلف بر روی قیمت‌گذاری‌ها و نحوه عرضه موادغذایی در تمام ایام سال انجام می‌شود تا با کنترل‌های مداوم، خانواده‌ها با نگرانی کمتری مواجه شوند که ناشی از افزایش قیمت‌هاست.

تکتم جاوید- به گزارش شهرآرانیوز، ماه رمضان  از آن ایامی است که هرسال پیش از شروع آن با افزایش قیمت و گاه کمبود برخی موادغذایی همراه است. طرح ضیافت هرسال چند روزی پیش از آغاز ماه رمضان اجرا می‌شود و گروه‌های بازرسی با گشت‌های مداوم بازار را کنترل و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می‌‌کنند. امسال نیز این طرح به گفته رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی از ۳۱ فروردین‌ماه آغاز شده ‌است. ساعتی از امروز با یکی از مأموریت‌های این گروه از فروشگاه‌های بزرگ موادغذایی همراه بودیم.


افزایش قیمت حبوبات در بازار
مدیر فروشگاه اول خانمی است که درباره قیمت و اجناس موجود در فروشگاه توضیح می‌دهد. پس از بررسی بازرسان تیم همراه، مشخص می‌شود که نرخ امروز مرغ همان است و افزایش قیمت حبوبات هم در مجموع بازار رخ داده و نرخ ارائه شده درباره خرما نیز صحیح است. به گفته مدیر فروشگاه، این مرکز تنها شعبه فروش اینترنتی موادغذایی در مشهد است، به همین دلیل کمی خلوت‌تر از روزهای عادی است.


تفاوت قیمت خرما در فروشگاه‌های مختلف

در فروشگاه دیگر هم قیمت موادغذایی ماه رمضان یعنی خرما، شکر، حبوبات و مرغ کنترل می‌شود. قیمت شکر دولتی ۴۷۰۰ تومان است که ۵۰۰ کیلو به واحدهای صنفی و یک تن به فروشگاه‌های بزرگ ارائه ‌می‌شود. فروشگاه‌ها نیز برای فروش شکر دولتی از مشتری‌ها شماره تلفن می‌گیرند و سهمیه می‌دهند.
بازرسان طرح، قیمت جعبه‌های خرما را کنترل می‌کنند که با قیمت مصوب تفاوت دارد و فاکتورهای فروش را بررسی می‌کنند، اما به این دلیل که شرکت از تهران و به شکل سراسری قیمت‌گذاری می‌شود، فروشگاه‌های استان بر نرخ‌گذاری تأثیری ندارند.

موادغذایی با نرخ مصوب به فروش می‌رسد
تیم بازرسی گشت سیار در مرحله بعد به فروشگاه بزرگ دیگری سرمی‌زند و تمام مراحل سرکشی و کنترل قیمت‌ها انجام می‌شود. براساس قیمت‌گذاری روی محصولات، نرخ‌ها صحیح است و مشکلی دیده نمی‌شود.

تشکیل ۲۰۰ پرونده از آغاز طرح رمضان

رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی دراین‌باره می‌گوید: ۳۱ فروردین‌ماه امسال طرح نظارتی ضیافت ۹۹ تعزیرات حکومتی آغاز شد و براساس دستورالعمل سازمانی و کشوری در ۳ مرحله درحال انجام است. در این مدت حدود ۲۰۰ پرونده تخلف تشکیل شده است و بازرسی‌ها ادامه دارد.


قاضی امید جلیلی می‌افزاید: اقلامی همچون خرما، شکر، قند، حبوبات و تعدادی اقلام دیگر در طرح رمضان قرار دارد. بازار این روزها کشش چندانی ندارد و خریدها کمتر شده است، اما افزایش قیمت‌ها نسبت به سال‌های گذشته چندان زیاد نیست و بازار آرامی را داریم.
وی اضافه ‌می‌کند: مرحله اول بازرسی تعزیرات حکومتی، بازرسی کالاهای سلامت‌محور است که پیش از این در بحث ماسک، موادضدعفونی‌کننده و الکل از داروخانه‌ها و دیگر مراکز عرضه‌کننده بازرسی کردیم. موضوع دیگر بازرسی ماه رمضان است که

از ۳۱ فروردین‌ماه با همکاری اتاق اصناف و سازمان صنعت و معدن به این بخش هم وارد شدیم.
 
تخلفات را به ۱۳۵ اعلام کنید
 
رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی تأکید می‌کند: بخش سوم بازرسی درباره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که امروز با همراهی فرماندار و رئیس اتاق اصناف به مراکز سرزدیم و تا پایان برطرف‌شدن بیماری کرونا و همچنین انتهای ماه رمضان، اجرای این طرح‌ها را ادامه خواهیم داد.
جلیلی می‌گوید: شهروندان می‌تواند هرگونه شکایت و گزارش خود را به
سامانه اینترنتی ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کنند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی و نتیجه اعلام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->