گلایه خانواده‌ها از اعمال سلیقه در واگذاری کودکان بی‌سرپرست شنبه آخرین مهلت ثبت‌نام سرویس مدارس راه اندازی شعبات دانشگاه تهران در تفلیس و نجف اشرف در حال حاضر ۱۱۵ نفر در رشته داروسازی سنتی مشغول به تحصیل هستند ۱۴۰۰ نوزاد نارس زیر پوشش غربالگری شبکیه چشم قرار گرفتند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۶ شهریور) | آغاز روند کاهش دما از امروز تا پایان هفته واژگونی پژو ۲۰۶ در میدان آزادی مشهد + عکس(۶ شهریور ۱۴۰۳) پلیس مشهد به دنبال جنایتکاران روستای زاک خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران: بخش اول جبران مطالبات پرستاری پرداخت شد وزیر علوم به دیدار استاد شفیعی کدکنی رفت تاخیر در اجرای احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | جداول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز ابلاغ نشده‌است (۶ شهریور ۱۴۰۳) ویروس خطرناک ناشی از نیش پشه در ماساچوستِ آمریکا؛ پارک‌های عمومی تعطیل شد تاثیرات تلویزیون بر کودکان را جدی بگیرید بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها به نقطه بحرانی رسیده است ۱۸۶ مرکز خدمات جامع سلامت مجری برنامه پزشک خانواده روستایی است مشهد، نیازمند توجه درمانی بیشتر
سرخط خبرها

بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها به نقطه بحرانی رسیده است

  • کد خبر: ۲۴۷۵۰۹
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها به نقطه بحرانی رسیده است
رئیس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی خواستار رسیدگی به وضعیت بدهی بیمه‌ها به این صنف شد.

بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها موضوع جدیدی نیست و هر بار عدد و رقم‌های متفاوتی اعلام می‌شود؛ بهمن ماه سال گذشته بود که رئیس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی به شهرآرا اعلام کرد: «بسیاری از داروخانه‌های مشهد نیز همانند دیگر‌نقاط کشور در آستانه ورشکستگی هستند.» حال سیدعلی جعفری‌نژاد وضعیت داروخانه‌ها را این‌طور توصیف کرده است که به نقطه بحرانی رسیده‌اند و معوقات بیمه‌ها به داروخانه‌ها بیش از هزار‌میلیارد تومان است.

رئیس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه اکنون به‌دلیل بدعهدی سازمان‌های بیمه‌گر، داروخانه‌ها دیگر امکان ادامه ارائه‌خدمت به بیمه‌شدگان را ندارند، ادامه داد: باید به وزیر بهداشت جدید فرصت بدهیم که مشکلات داروسازان را بررسی کند و راهکار‌های خود را ارائه دهد؛ زیرا این مشکل اساسی است و اکنون داروخانه‌ها به نقطه بحرانی رسید‌ه‌اند.

افزایش داروخانه‌ها، بیش از نیاز

سیدعلی جعفری‌نژاد در نشست خبری انجمن داروسازان خراسان‌رضوی، با اشاره به اینکه اکنون به تعداد کافی داروخانه داریم و حتی شاید تعدادشان بیشتر از نیاز هم باشد، بیان کرد: دسترسی مردم به داروخانه‌ها تسهیل شده است، اما اینکه دارو نیست یا در حوزه برخی دارو‌ها کمبود داریم، مشکل جای دیگری است؛ زیرا داروخانه عرضه‌کننده است؛ ضمن اینکه باید گفت طی دو سال قبل، برابر پنج سال گذشته داروخانه اضافه شده است.

وی اظهار کرد: طی مراحل دارو -از تولید تا عرضه و زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد- مشخص است و دارویی که در غیر از این شبکه و مراحل توزیع شود، قاچاق محسوب می‌شود. اکنون در این حوزه کنترل داریم، اما هرچه بیشتر مسیر کنترل تقویت شود، سلامت مردم نیز بیشتر تأمین خواهد شد.

بهانه‌هایی برای توبیخ و برخورد

جعفری‌نژاد بیان کرد: اگر داروخانه‌ها با شرکت‌های بیمه‌گر قرارداد نبندند، توبیخ می‌شوند؛ اگر شیر خشک نگیرند، با آنها برخورد می‌شود و‌...؛ اما اگر بگوییم چرا هزینه شیرخشک را به داروخانه پرداخت نمی‌کنید، پاسخ درستی دریافت نخواهیم کرد. وی با اشاره به فعالیت ۱۲۵۰‌داروخانه در استان گفت: در مشهد ۴۵‌داروخانه دولتی و ۸۵۰‌داروخانه خصوصی داریم که حدود ۵۰‌درصد از نقدینگی این حوزه در اختیار داروخانه‌های دولتی و بقیه برای داروخانه‌های خصوصی است.

مسیر غیرشفاف ثبت دارو در داروخانه‌های دولتی

رئیس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی اضافه کرد: ثبت دارو‌ها در سامانه «تی‌تک» توسط داروخانه‌های خصوصی حدود ۱۰۰ درصد است؛ اما ببینید که این درصد در داروخانه‌های دولتی به چه میزان است. درواقع مسیر ارائه دارو در داروخانه‌های خصوصی شفاف، اما در داروخانه‌های دولتی غیرشفاف است.

وی با اشاره به اینکه دارو یک کالای رقابتی نیست؛ بنابراین نباید شورای رقابت در این حوزه تأثیرگذار باشد، گفت: با وجود اینکه مشهد سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر است، سهمیه اضافی دریافت نمی‌کند و زائران از سهمیه دارویی مجاوران استفاده می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->