سرخط خبرها

اکران «طلای ناپل» در پیش افتتاحیه جشنواره ونیز

  • کد خبر: ۲۴۷۶۰۸
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
اکران «طلای ناپل» در پیش افتتاحیه جشنواره ونیز
نسخه ترمیم شده فیلم «طلای ناپل» به عنوان فیلم پیش افتتاحیه هشتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز به روی پرده می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیلم کلاسیک ساخته ویتوریو دسیکا کارگردان مطرح ایتالیایی با عنوان «طلای ناپل» (۱۹۵۴) با بازی ادواردو دی فیلیپو، سوفیا لورن، سیلوانا مانگانو، پائولو استوپا و توتو، به عنوان فیلم پیش فتتاحیه جشنواره ونیز روز سه شنبه ۲۷ آگوست همزمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت ویتوریو دسیکا و هفتادمین سالگرد ساخت این فیلم، به روی پرده می‌رود.

نسخه دیجیتال ۴ K فیلم «طلای ناپل» که بخشی از برنامه کلاسیک ونیز است در تاریخ ۲۷ آگوست در سالن دارسنا جشنواره ونیز نمایش داده می‌شود، فیلمی که توسط Cinecittà ایتالیا و بر اساس نگاتیو ۳۵ میلی‌متری تحت نظارت هنری آندریا دسیکا ترمیم شده است.

این فیلم که در ۶ بخش روایت می‌شود، اقتباسی از مجموعه داستان کوتاه جوزپه ماروتا است که توسط کارگردان ویتوریو دسیکا به همراه چزاره زاواتینی نوشته شده و تهیه کنندگی آن نیز بر عهده کارلو پونتی و دینو دی لورنتیس بوده است.

این فیلم که در بخش رقابتی جشنواره کن در سال ۱۹۵۵ رونمایی شد، جوایز بهترین بازیگر زن برای سیلوانا مانگانو و بهترین بازیگر مرد را برای پائولو استوپا کسب کرد و به عنوان یکی از ۱۰۰ فیلم به یادماندمی سینمای ایتالیا انتخاب شده است.

مارتین اسکورسیزی در مستند «سفر من به ایتالیا» محصول ۱۹۹۹۰ درباره فیلم «طلای ناپل» نوشت: «این فیلم در آن زمان در نیویورک از تلویزیون پخش می‌شد و همه در محله هر بار آن را تماشا می‌کردند و واقعاً آن را دوست داشتند. فیلمی بود که طیف فوق‌العاده‌ای از سبک‌های کمیک را ارائه می‌کرد و چیزی را در خود جای داد که در سینمای ایتالیا بسیار آن را تمجید می‌کنم: روشی که بدون زحمت بین کمدی و تراژدی حرکت می‌کند».

هشتاد و یکمین دوره ونیز، به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود و امسال ایزابل هوپر بازیگر مطرح فرانسوی ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز را برعهده خواهد داشت و «جیمز گری» کارگردان و نویسنده آمریکایی، «اندرو هیگ» نویسنده و کارگردان بریتانیایی، «آگنیشکا هولاند» کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس لهستانی، «کلبر مندونسا فیلو» کارگردان برزیلی، «عبدالرحمان سیساکو» کارگردان و فیلمنامه‌نویس اهل کشور موریتانی، «جوزپه تورناتوره» کارگردانان سرشناس ایتالیایی به همراه «جولیا فون هاینز» کارگردان آلمانی و «ژانگ زی‌ئی» بازیگر فیلم‌های «خاطرات یک گیشا» و «ببر خیزان، اژد‌های پنهان» اعضای هیات داوران جشنواره ونیز ۲۰۲۴ را تشکیل می‌دهند.

طبق اعلام پیشین، «بیتل‌جوس ۲» ساخته تیم برتون، فیلم افتتاحیه هشتاد و یکمین دوره جشنواره ونیز خواهد بود. این فیلم با بازی «مایکل کیتون»، «مونیکا بلوچی»، «جنا اورتگا» و «ویلم دفو»، «وینونا رایدر»، «کاترین اوهارا» و «جاستین ترو»، ادامه فیلم کمدی-ترسناک کلاسیک به کارگردانی «تیم برتون» در سال ۱۹۸۸ است و قرار است در تاریخ ۲۸ آگوست در سالن اصلی جشنواره ونیز در بخش خارج از رقابت به نمایش درآید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->