سریال پلیسی «بارانداز» در راه تلویزیون + زمان پخش ۱۵ کشور وارد رقابت اسکار ۲۰۲۵ شدند ویژه‌برنامه‌های تلویزیون برای روز‌های پایانی ماه صفر ۱۴۰۳ برگزاری شصت‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «مهروشید» در مشهد پایان مهلت ثبت‌نام جشنواره سینماحقیقت اعلام شد رقابت «آنجلینا جولی» و «نیکل کیدمن» در جشنواره ونیز زمان تشییع پیکر محمدعلی بهمنی اعلام شد اعلام ویژه‌برنامه‌های رادیو در سالروز رحلت رسول‌اکرم(ص) + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ «گردن‌زنی» به نمایش خانگی می‌آید + زمان پخش آلبوم «سکوت ماهنی» وارد بازار موسیقی شد آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته گذشته (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) تیم برتون «بیتل‌جوس ۳» را نمی سازد + علت رقابت ۱۱ فیلم در بخش مسابقه جشنواره لندن ۲۰۲۴ پیام تسلیت «محمدرضا عارف» برای درگذشت استاد محمدعلی بهمنی پیمان معادی با «بی سروصدا» در راه سینما نگاهی به رمان «سمفونی مردگان» عباس معروفی به مناسبت سالروز درگذشتش
سرخط خبرها

رقابت «آنجلینا جولی» و «نیکل کیدمن» در جشنواره ونیز

  • کد خبر: ۲۴۸۳۰۷
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
رقابت «آنجلینا جولی» و «نیکل کیدمن» در جشنواره ونیز
دو فیلم جدید با بازی آنجلینا جولی و نیکل کیدمن در بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیلم «ماریا» ساخته جدید پابلو لارین با بازی آنجلینا جولی در نقش ماریا کالاس خواننده سرشناس اپرا مورد تمجید جمعی از منتقدان قرار گرفت و با تشویق هشت دقیقه‌ای تماشاگران در جشنواره ونیز همراه شد، هر چند برخی منتقدان هم علاقه چندانی به این کار نداشتند و این فیلم را خسته‌کننده توصیف کردند.

با این حال، «جادا یوان» در واشنگتن پست نوشت که انجلینا جولی برای بازی در این فیلم تقریباً شانس بالایی برای نامزدی شاخه بهترین بازیگر زن برای جوایز اسکار ۲۰۲۵ دارد.

داستان فیلم «ماریا» درباره اسطوره اپرا ماریا کالاس و هفته‌های پایانی زندگی اوست و بازی آنجلینا جولی پس از سال‌ها دوری از کانون توجه با بازی در این فیلم در حال بازگشت بزرگ خود به سینما است.

برایان وینر منتقد دیلی میل به فیلم «ماریت» تنها دو ستاره داد، اما از بازی جولی تمجید کرد و کایل بوکانن از نیویورک تایمز نیز عنوان کرد این فیلم می‌تواند بازگشت اسکاری جولی باشد.

آنجلینا جولی در سال ۲۰۰۰ برای فیلم «دختر، از هم گسیخته» برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و در سال ۲۰۰۹ برای فیلم «بچه جایگزین» نامزد بهترین بازیگر زن شد.

از سویی دیگر، فیلم «بیبی‌گرل» ساخته هالینا رین نیز با بازی نیکل کیدمن با رونمایی در بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز، توجهات زیادی را به خود جلب کرد و تماشاگران با تشویق بیش از ۶ دقیقه‌ای از این فیلم استقبال کردند، گرچه تشویق طولانی مدت در جشنواره‌های ونیز و کن به نوعی ادای احترام به سازندگان فیلم محسوب می‌شود و نمی‌توان بر این اساس فیلمی را از نطر کیفی ارزیابی کرد.

در فیلم «بیبی‌گرل»، کیدمن نقش یک مدیر اجرایی قدرتمند را بازی می‌کند که با شروع یک رابطه رسواگرانه با کارآموز بسیار جوان‌ترش با بازی هریس دیکینسون، کار و خانواده‌اش را به خطر می‌اندازد.

واکنش‌های اولیه منتقدان در ونیز درباره نقش‌آفرینی کیدمن بسیار مثبت است و این فیلم ظرفیت پنجمین نامزدی اسکار را برای این بازیگر استرالیایی دارد.

نیکلاس باربر منتقد بی‌بی‌سی گفت کیدمن «شجاعانه‌ترین و بهترین عملکرد خود را در چندین سال اخیر در این فیلم ارائه می‌کند در حالی که ایندی‌وایر نقش‌افرینی او را بی پروا توصیف کرد.

کیدمن در سال ۲۰۰۲ برای فیلم «ساعت‌ها» برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد و آخرین بار در سال ۲۰۲۲ برای فیلم «ریکاردو بودن» به نویسندگی و کارگردانی آرون سورکین نامزد دریافت این جایزه شد.

هشتاد و یکمین دوره ونیز، به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->