هشدار روسیه به غرب به خاطر استفاده اوکراین از «سایه طوفان» نقض قوانین بین المللی؛ رژیم صهیونیستی پیکر شهدا را به خانواده‌ها نمی‌دهد پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی و افزایش محافظان فرزند نتانیاهو در آمریکا افشاگری عفو بین‌الملل درباره جنایت جنگی در غزه با بمب‌های آمریکایی از اشتباهات عملیاتی ارتش اسرائیل تا رخنه نیروهای قسام به پایگاه‌های اسرائیل کاخ سفید: ایران آماده حمله به اسرائیل است فیلم کامل صحبت‌های رئیس جمهور در نخستین دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب فیلم کامل بیانات رهبری در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت چهاردهم آمریکا علیه یک نفر به اتهام ارسال قطعات هواپیما به ایران اعلام جرم کرد انتقاد عارف از کیفیت خودرو‌های داخلی و شرایط پیش فروش خودرو جهاد اسلامی فلسطین: نتانیاهو به دلایل شخصی و سیاسی، مانع توافق آتش‌بس می‌شود سفیر اتریش به وزارت خارجه احضار شد تاکید استاندار خراسان رضوی بر تامین نیازمندی‌ها و خدمات اطراف حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر کاهش ساعت کار ادارات بوشهر فردا چهارشنبه (۷ شهریور ۱۴۰۳) پزشکیان: در مقابل هر ظلمی در هر نقطه‌ای می‌ایستیم آمار تازه از تلفات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی | قریب به ۶ هزار سرباز عراقچی: سیاست خارجی باید بتواند برای اقتصاد کشور کمک حال باشد حمله پهپادی مقاومت عراق به هدف حیاتی در حیفا (۶ شهریور ۱۴۰۳) «احمد علی موهبتی» معاون وزیر کشور شد نتانیاهو: برای بازگرداندن گروگان‌ها باید حضور نظامی در غزه داشته باشیم ادعای ارتش رژیم اسرائیل درباره آزاد کردن یک اسیر
سرخط خبرها

پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی و افزایش محافظان فرزند نتانیاهو در آمریکا

  • کد خبر: ۲۴۷۷۰۳
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸
پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی و افزایش محافظان فرزند نتانیاهو در آمریکا
گفته می‌شود که بنیامین نتانیاهو سخت به دنبال افزایش تدابیر امنیتی برای پسرش که در آمریکا به سر می‌برد، شده و در این زمینه نگرانی از پاسخ ایران را بهانه این درخواست خود کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، واللا نیوز در گزارشی که شامگاه سه شنبه منتشر کرد به نقل از دو منبع نزدیک به نتانیاهو خبر داد، مدیر کل دفتر نخست وزیری از کمیته مشورتی امنیت شخصیت‌ها درخواست کرده است تا شرایط حلقه امنیتی و حفاظتی پسر نتانیاهو را مورد بررسی قرار دهند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، یائیر نتانیاهو که مدت هاست در میامی آمریکا زندگی می‌کند از سوی دو نیروی حفاظت شخصیت‌های شاباک مورد حفاظت قرار می‌گیرد، اما بعد از ترور هنیه نتانیاهو نگران پاسخ ایران شده است، گرچه کمیته مذکور مدارک بیشتری در رابطه با این نگرانی درخواست کرده است.

واللا نیوز در ادامه گزارش خود آورده است، بنیامین نتانیاهو اخیرا خواستار افزایش تدابیر حفاظتی برای پسرش یائیر شده است، زیرا نگران آن است که پاسخ ایران و متحدانش نسبت به ترور اسماعیل هنیه در تهران علیه شخصیت‌ها و اهدافی در خارج از (فلسطین اشغالی) صورت بگیرد.

یک منبع نزدیک به نخست وزیر اسرائیل در این رابطه فاش کرد، یوسی شلی رئیس دفتر نخست وزیر طی چند روز اخیر با کمیته مربوطه نامه نگاری‌های داشته و از این کمیته مشورتی خواسته است تا تدابیر امنیتی برای پسر نخست وزیر که در ایالات متحده زندگی می‌کند، تشدید شود، اما کمیته مشورتی از دفتر نخست وزیری خواست تا اطلاعات و داده‌های امنیتی که بتواند این درخواست آنها را توجیه کند، ارائه شود.

کمیته مشورتی در پاسخ خود از نخست وزیر و دفترش خواست به صرف تکیه بر غریزه چنین درخواستی را نداشته باشند.

این خبر اولین بار در شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل منتشر شد، که دفتر نخست وزیری به سرعت آن را تکذیب و ادعا کرد، این دفتر و رئیس این دفتر هیچگاه چنین درخواستی را از سرویس امنیت عمومی اسرائیل شاباک نداشته است. (اما منابع آگاه در دفتر نخست وزیری اسرائیل بعد از آن، آنرا تایید کردند).

گفتنی است یائیر نتانیاهو ۳۳ ساله از آوریل ۲۰۲۳ در شهر میامی در ایالات متحده زندگی می‌کند و محافظت از وی توسط نیرو‌های شاباک سالانه ۲.۵ شیکل برای اسرائیل هزینه دارد.

تا سال گذشته مسئولیت حفاظت از خانواده نخست وزیر به عهده حراست نخست وزیری بود، اما بعد از تظاهرات گسترده‌ای که علیه کودتای قضائی در سال ۲۰۲۳ شکل گرفت، خانواده نتانیاهو خواهان تقویت تدابیر امنیتی خود شد و این مسئولیت به عهده واحد امنیت شخصیت‌های شاباک افتاد که مسئولیت حفاظت از مسئولین اسرائیلی را به عهده دارد.

در بخش دیگری از این گزارش واللا نیوز تاکید می‌کند: یائیر نتانیاهو در حالی توسط شاباک محافظت می‌شود که او اکثر ماه‌های جنگ را در میامی به سر برد، وی طی ماه‌های اخیر سفری به اسرائیل داشت، او به همراه هیئت همراه نخست وزیر و با استفاده از هواپیمای نخست وزیری در پایان سفر جولای گذشته پدرش به ایالات متحده، بازگشت و پس از یک هفته مجددا به میامی رفت.

به گفته منابع آگاه، پیش از بازگشت یائیر به میامی، رام شالی رئیس دفتر بنیامی نتانیاهو در نامه‌ای به کمیته مشورتی خواهان افزایش تدابیر امنیتی برای وی شد و علت آن را هم آمادگی ایران برای پاسخ به هنیه اعلام کرد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->