ستار هاشمی در مراسم معارفه‌اش: فیلترینگ حاکمیت ما را نقض کرده و امنیت سایبری ما را زیر سؤال برده است رئیس جمهور پیگیر رفع فیلتر و حذف اینترنت طبقاتی است توکن راکی ربیت به‌زودی لیست می‌شود + تاریخ نتایج یک تحقیق جدید: اگر در طول هفته کم خوابیده‌اید، آخر هفته جبران کنید تا به بیماری قلبی مبتلا نشوید کارت‌های امروز راکی ربیت (شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳) + آموزش کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر کارت‌های امروز راکی ربیت (جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳) + راهنمای کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر با این ویدئو آب را از گوشی‌ خیس‌شده خارج کنید! + ویدئو جزئیات جدیدی از طراحی کنسول پلی استیشن ۵ پرو فاش شد + عکس ستاد توسعه زیست فناوری از توسعه فرایندهای رباتیک در حوزه ژن‌درمانی حمایت می‌کند گوشی‌های ریلمی ۱۳ پرو و پرو پلاس رونمایی شد + مشخصات و قیمت کارت‌های امروز راکی ربیت (پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳) + آموزش کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر صعود قیمت نات کوین و تون‌کوین بعد از آزاد شدن مالک تلگرام پاول دورف، مدیر تلگرام، آزاد شد جزئیاتی جدید از شیوه دستگیری پاول دورف، مدیر تلگرام آموزش اضافه‌کردن متن و عکس به عکس‌‌های اینستاگرام تاریخ رسمی لیست‌شدن همسترکامبت اعلام شد + عکس
سرخط خبرها

رئیس جمهور پیگیر رفع فیلتر و حذف اینترنت طبقاتی است

  • کد خبر: ۲۴۸۳۹۷
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
رئیس جمهور پیگیر رفع فیلتر و حذف اینترنت طبقاتی است
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با اعلام مخالفت خود با اینترنت طبقاتی از پیگیری رفع فیلتر از سوی رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین افشین در نشست خبری دومین دوره‌ی جایزه ملی فناوری نکست ۱۴۰۳ درباره اینترنت طبقاتی و فراهم کردن اینترنت بدون فیلتر برای اعضای پارک فناوری پردیس اعلام کرد: «اجرای اینترنت طبقاتی در پارک پردیس و برای برخی فناوران و شرکت‌ها بدسلیقگی بود و شخصا با اصل اینترنت طبقاتی مخالف هستم.

اینکه اینترنت بدون فلیتر فقط به پارک فناوری پردیس اینترنت تعلق گرفته و برای سایر پارک‌ها لحاظ نشده به این دلیل است که پارک پردیس تنها پارک زیر مجموعه معاونت علمی است. به نظر من اجرای اینترنت طبقاتی در پارک پردیس و برای برخی فناوران و شرکت‌ها بدسلیقگی بود و اصلاً لزومی نبود که نه به‌طور طبقاتی در این پارک اجرا شود. نباید چنین چیزی اعلام می‌شد. خود من با اینترنت طبقاتی موافق نیستم؛ اگر اینترنتی هست همه باید استفاده کنند.

او با این گفته‌ها ادامه داد: «خوشبختانه رئیس جمهور در حال پیگیری موضوع رفع فیلتر است و با این پیگیری‌ها و تحقق آن، دیگر اینترنت طبقاتی وجود نخواهد داشت.»

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در بخش دیگری از این نشست وضعیت هوش مصنوعی در ایران را نسبت به منطقه و دنیا نامناسب دانست.

او با اشاره به اینکه هوش مصنوعی در دوره‌ی قبلی جایزه نکست جزو عناوین بود، ادامه داد: «در دوره‌ی دوم نمی‌خواستیم عناوین و موضوعات تکراری باشد. البته اهمیت این موضوع در دور اول مسابقه مشخص شده و در این دوره هم یک نشست تخصصی درباره هوش مصنوعی و سیاست‌ها خواهیم داشت.»

افشین هوش مصنوعی را موضوع مهمی دانست و گفت: «امروز در هوش مصنوعی نسبت به منطقه در وضعیت خیلی مناسبی نیستیم. اول باید واقعیت‌ها را پذیرفت. در حال حاضر در حوزه‌های مختلف مثل دانش، انتشار دانش، بازار، کسب‌و‌کار، مشروعیت، قانون‌نویسی، اسناد و ... خیلی روند همگون و مناسبی نداریم؛ بنابراین ابتدا باید نقشه راه دقیقی ترسیم کنیم و مشخص کنیم چقدر می‌خواهیم بودجه داشته باشیم، تا چه حد می‌خواهیم به توسعه زیرساخت‌ها وارد شویم، چه مقدار به نرم‌افزار بپردازیم و اهمیت هوش مصنوعی را در نظر گرفتیم.»

معاون علمی رئیس جمهور همچنین تحقیق و توسعه را کلید پیشران کشور خواند و توجه به آن را ضروری دانست.

اینکه از بخش خصوصی انتظار داشته باشیم تا به‌تن‌هایی و بدون پشتیبانی دولت تحقیق و توسعه را پیش بگیرد، بی‌انصافی است. معاونت علمی به‌عنوان نماینده دولت در کنار بخش خصوصی توسعه‌گر قرار دارد تا به او کمک کنیم که هزینه‌های خود را کم کند تا رشد مورد نظر را در صنایع هایتک داشته باشد.

او با اشاره به اینکه مبلغ جایزه نکست می‌تواند بالاتر هم برود، این جایزه را نماد اعتماد دولت و صنعت به دانشگاه و علم تعریف کرد و از ضرورت حمایت از تحقیق و توسعه کسب‌وکار‌های نوآور گفت: «ما کشوری در حال توسعه هستیم و هزینه‌های آر. اند. دی (تحقیق و توسعه) زیاد است. عموماً دولت‌ها در همه‌جای دنیا این حمایت‌ها را انجام می‌دهند و ما هم اگر ظرفیت شرکت، تیم یا فردی را شناسایی کردیم، حتماً باید حمایتش کنیم.»

دومین دوره جایزه ملی نوآوری نکست، که یکی از جوایز بزرگ حوزه علم و فناوری است، روز‌های ۲۸ و ۲۹ آذرماه ۱۴۰۳ با هدف شناسایی و حمایت از این ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور برگزار می‌شود.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->