استعفای اعتراضی افسران رژیم صهیونیستی سردار سلامی: اسرائیلی‌ها طعم تلخ انتقام از شرارت‌هایشان را خواهند گرفت انهدام چندین پهپاد اوکراینی توسط روسیه (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) وعده مجدد وزیر برای پرداخت یارانه ۱۳ هزار معلول! گردان‌های القسام: عملیات تیراندازی قهرمانانه ماهر الجازی از نتایج طوفان الاقصی است تظاهرات هزاران صهیونیست در حمایت از امضای توافق تبادل اسرا (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) رئیس جمهور پزشکیان به اقلیم کردستان سفر می‌کند هیچ گزینه ای را معرفی نکردیم| این انتخاب از سوی دولت خواهد بود رهبر انقلاب: فداکاری جوان‌های یک ملت، پشتوانه عظیم برای پیشرفت آن ملّت است پزشکیان: مدیران بنگاه‌های دولتی غیر سودده باید در زیان سهیم باشند تظاهرات هزاران نفر در پایتخت پاکستان برای آزادی عمران‌خان جزئیات طرح جدید آمریکا برای آتش‌بس در غزه نوستراداموس آمریکا هریس را پیروز انتخابات خواند پزشکیان: کمک کنید که پاسخگوی مردم باشیم «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام ترور شده است؟ نماینده مردم زاهدان در مجلس: وزیر خارجه حقابه هیرمند را باجدیت پیگیری کند نتانیاهو به ارتش اسرائیل و تمام نیروهایش آماده باش داد ادعای اسرائیل درباره ترور فرمانده ارشد حماس دیده‌بان حقوق‌بشر: اسرائیل در یک ماه ۱۶ مدرسه در غزه را هدف قرار داده است رقابت نزدیک هریس و ترامپ در نظرسنجی‌های انتخابات آمریکا کدام مسافران از پرداخت عوارض فرودگاهی معاف هستند؟
سرخط خبرها

انهدام چندین پهپاد اوکراینی توسط روسیه (۱۸ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۹۸۸۷
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸
انهدام چندین پهپاد اوکراینی توسط روسیه (۱۸ شهریور ۱۴۰۳)
وزارت دفاع روسیه در چندین بیانیه جداگانه از انهدام پهپادهای اوکراینی بر فراز «کورسک» و حمله پهپادی شکست خورده اوکراین به «بلگورود» خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت دفاع روسیه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک پهپاد اوکراینی را بر فراز این منطقه در مرز اوکراین سرنگون کردند.

خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه گزارش کرد: «حدود ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر به وقت مسکو (۱۳:۳۰ به وقت گرینویچ) در ۸ سپتامبر ۲۰۲۴، حمله تروریستی رژیم کی‌یف به تاسیسات در خاک روسیه با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین ثابت خنثی شد. یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی سرنگون و بر فراز کورسک منهدم شد.»

از طرفی «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار بلگورود گفت: «چهار شهرک در منطقه مرزی بلگورود روسیه آماج حمله پهپادی اوکراینی قرار گرفتند. هیچ کسی آسیب ندیده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یگان‌های «مرکز»، کنترل شهرک «نووگرودوفکا» واقع در دونتسک را به‌دست گرفتند.

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به بیانیه وزارت دفاع روسیه گزارش کرد: واحد‌های یگان «جنوب» به پیشروی خود در عمق دفاع دشمن ادامه دادند و طرف اوکراینی حدود ۶۲۵ نیروی نظامی و ۶ انبار مهمات را از دست داد.

این وزارتخانه هم‌چنین افزود، پدافند هوایی روسیه ۴ بمب هدایت شونده هامر، ۴ موشک هیمارس و ۲۳ پهپاد اوکراینی را منهدم کرده است.

طبق آنچه که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده، طی شبانه روز گذشته کی‌یف تقریبا ۲۰۷۵ نیروی نظامی، ۱۹ خودروی زرهی شامل سه تانک، یک خودروی پیاده‌نظام و ۱۵ خودروی زرهی و هم‌چنین دو قبضه توپ را از دست داده است.

روسیه هم‌چنین نیرو‌های اوکراینی را در چندین شهرک منطقه‌ای از جمله آپاناسوفکا، بورکی، ویشنوکا و ونزاپنو شکست داده است.

ارتش اوکراین طبق آنچه تحلیلگران و رسانه‌های غربی درخصوص ضعف آن و کمبود نیرو و مهمات می‌گویند، حمله غیرمنتظره‌ای را در تاریخ ۶ اوت (۱۶ مرداد) به منطقه «کورسک» روسیه انجام داد و این درحالی است که ارتش اوکراین نه تنها قادر به حفظ مواضع خود نبوده، بلکه متحمل خسارات سنگینی در «کورسک» و هم‌چنین «دونباس» شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هفته گذشته در این خصوص و با اشاره به وضعیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین عنوان کرد: «در حال حاضر ما درباره پیشروی‌های ۲۰۰ الی ۳۰۰ متر صحبت نمی‌کنیم، بلکه نیرو‌های مسلح روسیه برحسب کیلومتر مربع پیشروی می‌کنند و ما تا به حال چنین سرعتی در دونباس نداشته‌ایم.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->