آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی:

سه حفار غیر مجاز در شهرستان چناران دستگیر شدند/کشف سنگ آسیاب ۴۰۰ ساله

  • کد خبر: ۲۵۷۴۲
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
سه حفار غیر مجاز در شهرستان چناران دستگیر شدند/کشف سنگ آسیاب ۴۰۰ ساله
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌رضوی گفت: سه حفار غیر مجاز آثار تاریخی و باستانی در بخش مرکزی شهرستان چناران دستگیر شدند.
به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ محمدعلی مدیر با اعلام این خبر افزود: این افراد در حال حفاری غیر مجاز در محوطه تاریخی یکی از روستا‌های بخش مرکزی چناران بودند که با همکاری پاسگاه انتظامی رادکان و نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این افراد که حین حفاری دستگیری شده‌اند، ادواتی شامل بیل، کلنگ، طناب و سطل همراه داشته‌اند که کشف و ضبط شده است.

مدیر با بیان این که افراد در مراحل اولیه حفاری دستگیر شده‌اند، اظهار کرد: یک سنگ آسیاب قدیمی کشف و ضبط شده است، براساس بررسی‌های اولیه به نظر می‌رسد این سنگ آسیاب مربوط به ۴۰۰ سال قبل است البته اعلام دقیق قدمت این اثر نیاز به بررسی‌های کاشناسی بیشتری دارد.

او تصریح کرد: حفاران با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی تحویل شدند تا رسیدگی لازم و قانونی به جرائم و تخلفات آن‌ها انجام شود.

مدیر به همکاری نیروی انتظامی، انجمن‌های میراث فرهنگی و نیرو‌های یگان حفاظت ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در راستای جلوگیری از دست‌درازی برخی سودجویان به آثار تاریخی نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری انجمن میراث فرهنگی و نیرو‌های انتظامی شهرستان در مکان‌های تاریخی گشت‌زنی‌های روزانه و شبانه را دارند که از تعرض با آثار تاریخی پیشگیری می‌کند.


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌رضوی یادآور شد: همچنین در این زمینه به مشارکت و همکاری دوست داران میراث فرهنگی را نیاز داریم و از مردم در خواست داریم در هر نقطه از شهرستان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به میراث فرهنگی شهرستان گزارش دهند تا برخورد لازم و به‌موقع در این زمینه انجام شود.


مدیر تأکید کرد: برخورد شدید و قانونی با حفاران و سوء‌استفاده‌کنندگان از میراث فرهنگی باعث می‌شود که محوطه‌های تاریخی برای افراد سودجو ناامن باشد.

گفتنی است، شهرستان چناران که در فاصله ۴۵ کیلومتری مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد، دارای ۱۲۰ اثر شناسایی شده استو تاکنون ۲۲ اثر آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->