سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

گردش‌ میلیاردی روی هوا/ خبری از بازگشت پول مسافران هوایی نیست

  • کد خبر: ۲۵۶۵۴
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
گردش‌ میلیاردی روی هوا/ خبری از بازگشت پول مسافران هوایی نیست
با ادامه‌دار شدن اختلافات شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی، همچنان خبری از بازگشت پول مسافران نیست.
فرزانه شهامت/ شهرآرانیوز - آش نخورده و دهان سوخته حکایت مسافرانی است که با گذشت ۴۴ روز از ابتدای سال، همچنان در خم پس گرفتن پول خود از آژانس‌های مسافرتی هستند. شیوع کرونا و به دنبال آن لغو سفر‌های نوروزی، درخواست متقاضیان سفر برای بازگشت پولشان را موجب شد، اما برخی آژانس‌ها با بیان اینکه پول را برای رزرو خدمات داده‌اند، از پس دادن مبالغ به مردم خودداری می‌کنند. به گفته سخن‌گوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی، آژانس‌ها تاکنون توانسته‌اند چیزی حدود نیمی از بدهی خود به مردم را بپردازند. ادعای پرداخت ۹۵ درصد بدهی ایرلاین‌های داخلی را بابت بلیت‌های ابطال‌شده که از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام‌شده با  مجید فرقانی در میان می‌گذاریم و از او می‌خواهیم ضمن بیان میزان بدهی آژانس‌های مسافرتی استان به مردم، بگوید این پول دقیقا کجاست؟

او با بیان اینکه در حال گردآوری داده‌های ۵۰۰ دفتر خدمات مسافرتی استان هستیم، ارائه آمار هرچند تقریبی را به انتهای هفته جاری موکول می‌کند و می‌گوید: از دفاتر خواسته‌ایم آمار خود را با ارائه مستندات بگویند تا راستی‌آزمایی و اعلام کنیم.

او عمده بستانکاری آژانس‌های مسافرتی را مربوط به ایرلاین‌های خارجی و کارگزاری‌های واقع در کشور‌های ترکیه، امارات، مالزی و ... بیان می‌کند که پول‌های ریخته‌شده به حسابشان را بلوکه کرده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز با صحه گذاشتن بر این مسئله اضافه می‌کند: برخی طرف‌های حساب آژانس‌ها برای برگرداندن پول، جواب‌های نامعقولی می‌دهند. مثلا اعلام کرده‌اند بگذارید مبالغ نزد ما بماند و بعدا از ما بلیت بگیرید. از آنجا که طرف‌ها خارجی هستند، بخش خصوصی انتظار مداخله دولت و دفاع از حقوقشان را دارد. با دوستان مکاتبه کرده‌ایم تا مستندات طلب‌هایشان را به ما اعلام کنند و با تعامل وزارت میراث فرهنگی و امور خارجه موضوع پیگیری شود.

برآورد یوسف بیدخوری، از میزان کلی بستانکاری آژانس‌های مسافرتی استان از ایرلاین‌های خارجی، هتل‌ها، قطار‌ها و... چیزی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان است؛ با وجود این، ارائه آمار دقیق را به روز‌های آتی موکول می‌کند.

او تعطیلی مراکز اقامتی و مراکز خدمات تفریحی را باعث ناتوان شدن آژانس‌ها از ارائه خدمت به مردم و بی‌فایده بودن بازگشایی‌شان می‌داند و تأکید می‌کند: با‌این‌حال ما به آژانس‌ها اعلام کرده‌ایم که باید پاسخ‌گوی مردم باشند. تعطیلی دفاتر به مدت ۳ ماه البته با اعلام به اداره کل مانعی ندارد. بیدخوری این را هم می‌گوید که هرچند تاکنون هیچ‌کدام از آژانس‌ها اعلام ورشکستگی نکرده‌اند، در صورت ادامه روند کنونی، این سرنوشت گریبان بسیاری از آژانس‌ها را خواهد گرفت. به گفته وی با توجه به آسیب کرونا به مجموعه‌های ذیل این اداره کل، نیاز به تسهیلات کم‌بهره در استان ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که هنوز رقمی پرداخت نشده و متأسفانه تأمین اجتماعی نیز تا الان برای پرداخت بیمه بیکاری اقدام نکرده است.

به گفته سعید، ولی زاده، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی، تاکنون یک‌سوم آژانس‌های مسافرتی استان تعطیل شده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->