آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید
سرخط خبرها

۵ کلان پروژه برای کاهش ترافیک مشهد

  • کد خبر: ۲۵۷۸۸
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
۵ کلان پروژه برای کاهش ترافیک مشهد
با وجود کاهش درآمد‌ها به دلیل شیوع کرونا امسال پروژه‌های حمل و نقلی بزرگی در مشهد به بهره برداری می‌رسد
علیرضا ظهیری/شهرآرانیوز - علی رغم محدودیت‌های مالی که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای دستگاه‌های مختلف ایجاد شده است، حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، پروژه‌های عمرانی بسیاری در دست اجرا دارد تا با کمک آن ها، بخشی از ترافیک سنگین مشهد در معابر پر تردد کاهش یابد.
از میان پروژه‌های در دست اقدام این معاونت که قرار است امسال به بهره برداری برسد، می‌توان به ۵ پروژه شاخص تقاطع مصلی در شرق مشهد، تقاطع مجیدیه- آیت ا... هاشمی رفسنجانی، فاز اول تقاطع آزادگان، تعریض پل مهندس پرتوی در سمت طرقبه- شاندیز به وکیل آباد در غرب مشهد، تقاطع اتصال ابوطالب جنوبی به شمالی در شمال مشهد اشاره کرد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه با تأکید شهردار مشهد و شورای شهر خوشبختانه همه وعده‌هایی که برای سال ۹۸ در این حوزه داده شد، در موعد مشخص خود محقق شده است، افزود: آخرین پروژه در دست احداث ما در سال گذشته، مربوط به تعریض پل مهندس پرتوی در انتهای بولوار وکیل آباد به سمت دوراهی طرقبه و شاندیز بود که این پروژه نیز در موعد مشخص زیر بار ترافیکی رفت و رضایت مردمی را هم به دنبال داشت.
خلیل ا... کاظمی افزود: پیش از بهره برداری این پروژه، چپ گرد شهید ناصری، جاده حسن آباد، دوربرگردان آیت ا...  هاشمی رفسنجانی و دوربرگردان ابوطالب همان گونه که وعده داده شده بود، در زمان تعیین شده دراختیار شهروندان مشهدی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه علاوه بر پروژه‌های بزرگ حمل و نقلی در شهر مشهد، طی سال ۹۸ اصلاحات هندسی معابر هم انجام شده است، ادامه داد: از شاخص‌ترین این اصلاحات می‌توان به اصلاح هندسی تقاطع جانباز-فرامرز، میدان آزادی، سه راه خیام، میدان جهاد و میدان غدیر اشاره کرد.
کاظمی با اشاره به اینکه «با شیوع کرونا انتظار می‌رفت به دلیل کمبود منابع مالی برای انجام پروژه‌های کوچک و بزرگ عمرانی در سال ۹۹ با مشکل مواجه شویم»، اضافه کرد: خوشبختانه با مدیریت مدیران ارشد شهری، شاهد آغاز اجرای برخی پروژه‌های بزرگ و ادامه روند دیگر پروژه‌ها در شهر هستیم.

تحقق مطالبه چندین ساله اهالی مصلی
معاون شهردار مشهد افزود: دراین راستا پروژه مصلی که از سال گذشته، عملیات احداث آن آغاز شده بود، طبق برنامه ریزی امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه احداث تقاطع مصلی، یکی از درخواست‌های چندین ساله مردم منطقه بوده است، افزود: با احداث این پروژه، به درخواست مردم منطقه به ویژه اهالی شهرک شیرین و محمدآباد پاسخ مثبت داده خواهد شد و علاوه بر این، این تقاطع، یکی از قسمت‌های اصلی اتصال به بهشت رضاست.
کاظمی درباره اعتبارات این پروژه نیز گفت: رقم درنظرگرفته شده برای زیرگذر و میدان همسطح این پروژه ۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

کاهش ترافیک میدان خیام
وی با بیان اینکه یکی دیگر از پروژه‌هایی که امسال به بهره برداری می‌رسد، تقاطع بخش‌های شمالی و جنوبی بولوار ابوطالب است، گفت: این پروژه نیز که عملیات احداث آن یک هفته است آغاز شده، به این دلیل اهمیت دارد که تقاطع خیام (سپاد) دیگر گنجایش ترافیکی ندارد و باید مسیری دیگر هم راستا با آن ایجاد می‌شد.
معاون شهردار مشهد افزود: برای این پروژه نیز که قرار است ده ماهه به بهره برداری برسد، اعتبار ۳۱ میلیاردتومانی درنظر گرفته شده است.
وی همچنین به ادامه روند اصلاح مسیر انتهای بولوار وکیل آباد اشاره کرد و گفت: مسیر رفت به سمت طرقبه و شاندیز سال گذشته به پایان رسید و از ۱۵ فروردین امسال، پروژه تعریض پل پرتوی از سمت طرقبه و شاندیز به بولوار وکیل آباد آغاز شده است و براساس برنامه این مسیر نیز تا تیرماه امسال زیر بار ترافیکی خواهد رفت.
کاظمی افزود: برای این پروژه اعتبار ۴ میلیاردتومانی درنظر گرفته شده است. البته درراستای کاهش بار ترافیکی انتهای بولوار وکیل آباد، احداث دوربرگردان بزرگراه برونسی نیز درصورت تأیید، در دستورکار امسال ما قرار دارد.

افتتاح فاز اول تقاطع آزادگان در بهمن ماه
وی در ادامه به بهره برداری از فاز اول تقاطع آزادگان (میدان نمایشگاه) در بهمن امسال اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی تقاطع چهارسطحی آزادگان، شامل سطح اول زیرگذر از بولوار آیت ا... هاشمی رفسنجانی به سمت بولوار وکیل آباد، به صورت همسطح، سطح دوم چپ گرد هدایت بار ترافیکی بولوار امام علی (ع) به بولوار نمایشگاه، سطح سوم پل بولوار امام علی (ع) به آزادراه چناران و سطح چهارم راست گرد چناران به بولوار آیت ا... هاشمی رفسنجانی، با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی از سال گذشته آغاز به کار کرده است و امسال بخشی از آن به بهره برداری خواهد رسید.

کاهش ترافیک میدان هفتم آذر
معاون شهردار مشهد همچنین گفت: یکی دیگر از نقاط پرترافیک بزرگراه آیت ا... هاشمی رفسنجانی، میدان هفتم آذر است که عملیات اجرایی تقاطع این محدوده نیز امسال آغاز خواهد شد و با اعتبار ۵۲ میلیاردتومانی ظرف ۱۰ ماه در پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی تأکید کرد: اجرای تقاطع در این محدوده نیز جزو درخواست‌های مردمی بوده است و درصورت تحقق این وعده، ترافیک سنگین این میدان هم کاهش خواهد یافت.
کاظمی در ادامه افزود: علاوه بر پروژه‌های کلانی که امسال قرار است به بهره برداری برسد، پروژه‌هایی نظیر اتصال مهدی آباد به شهرک رضوی، پایانه آزادی، اتصال کوشش به خلج و ادامه روند احداث تقاطع آزادگان به عنوان پروژه‌های مدت دار ما، در دست اقدام است. وی افزود: علاوه بر این ها، حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، پروژه‌های ریز و درشت بسیاری در دست دارد که هم راستا با پروژه‌های کلان، این پروژه‌ها را نیز اجرایی خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->