وسوسه‌ای که ممکن است به قیمت جانمان تمام شود | مثلث خطر صورت کجاست؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۱۳ تیر ١۴٠٣) | افزایش دو تا چهاردرجه‌ای دما در سطح استان حوالی یک استخر پر ماجرا | روایت شهرآرانیوز از چالش‌های پیرامون بوستان کوهسنگی پیش‌بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین ۱۴۰۳ اهدای ۴۰ هزار بسته معیشتی به محرومان خراسان‌رضوی به‌مناسبت چهلم شهدای خدمت شهید رئیسی ویترین خدمت به محرومان بود آمادگی بیمارستان شهید کامیاب مشهد برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران استعمال سالانه بیش از ۲۰ پاکت سیگار فرد را در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار می‌دهد «گیسو»؛ یوزپلنگ جدید در پارک ملی توران ۶ نکته کاربردی که در خرید سیسمونی باید رعایت کنیم ماه خودمراقبتی: بیدارکردن توانایی بالقوه افراد برای مراقبت از خود اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق آینده‌ساز | سه میلیون تومان علی‌الحساب پرداخت شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) اوقات گران‌قیمت فراغت | چطور کلاس‌های تابستانه ارزان پیدا کنیم؟ راز تیغ زنی مامور قلابی از دلالان ارز خیابان امام خمینی(ره) مشهد سفر به مشهد گران‌تر از قبل شد! در نشست هم‌اندیشی با کارشناسان تغذیه در مشهد مطرح شد: ۵۰ درصد بیماری‌ها با رژیم غذایی مرتبط هستند بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش برنامه خطرسنجی بیماری‌های قلبی‌وعروقی قرار گرفتند اژه‌ای: در انتخابات نقد جای خودش را به تخریب داده است
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بفرمایید قلیان بهداشتی در طرقبه و شاندیز!

  • کد خبر: ۲۶۱۵۷
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
بفرمایید قلیان بهداشتی در طرقبه و شاندیز!
شاید باورتان نشود، اما برخی مجموعه‌ها در طرقبه و شاندیز همچنان قلیانشان براه است.

علیرضا ظهیری/ شهرآرانیوز - حدود ۲۰ روز از بازگشایی مجدد مسیر ییلاقات طرقبه و شاندیز می گذرد و با وجود الزام آور بودن اجرای برخی پروتکل‌های بهداشتی برای سفره خانه ها و رستوران ها در این دو شهرستان، برخی صاحبان مشاغل با زیر پا گذاشتن تمهیدات لازم در این زمینه، سلامت هم استانی هایمان را به خطر انداخته اند.

بازدید میدانی خبرنگاران شهرآرا از محدوده طرقبه و شاندیز از این حکایت دارد که شماری از سفره خانه ها که تعدادشان کم هم نیست و این روزها کاروکاسبی‌شان به شدت تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است، با ارائه سرویس‌های دخانی، به جذب مخفیانه مشتری های قلیانی خود اقدام می‌کنند؛ موضوعی که فقط به سفره خانه های اطراف مشهد خلاصه نمی‌شود و در پدیده ای جدید، برخی از اقامتگاه های بوم گردی حوالی این شهر هم به چرخه خدمات دهندگان قلیان اضافه شده اند.


برای بررسی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی به منطقه ییلاقی طرقبه می رویم. نیم ساعتی به اذان مغرب و موقع افطار مانده است که مقابل یکی از سفره خانه ها می ایستیم و از فردی که به دنبال جلب مشتری است، درباره سرو غذا سؤال می کنیم. می گوید: فقط غذای بیرون بر داریم.

با این حال پاسخ او به اینکه «قلیان چطور؟» این است: قلیان داریم؛ اگر می‌خواهید، بروید داخل سفره خانه تا برایتان بیاوریم. به مسیر خود ادامه می دهیم. مقابل یک رستوران دیگر، فردی ایستاده است و با اشاره دست می گوید که خودرو را پارک کنیم.

نزدیکش که می شویم، می گوید: چه می خواهید؟ غذا آماده است. اگر غذا می خواهید به داخل رستوران بروید و پس  از سفارش، غذای خود را بسته‌بندی شده تحویل بگیرید. قلیان هم داریم؛ اگر مایل به استفاده هستید، هدایتتان کنم.
به او می گوییم: مگر عرضه قلیان به ویژه در این روزهای کرونایی ممنوع نیست؟

می گوید: تمام قلیان های این رستورا، ضد عفونی می شود و خیالتان از این نظر راحت باشد، اما به دلیل اینکه نمی توانیم قلیان را بیرون عرضه کنیم، مشتریانی را که تمایل داشته باشند به داخل رستوران هدایت می کنیم.
در این میان هستند رستوران ها و سفره خانه هایی که به دلیل اهمیت دادن به سلامت مردم، پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را کامل رعایت می کنند.


پس  از بررسی وضعیت چند رستوران و سفره خانه در مسیر طرقبه به سمت ییلاقات شاندیز می رویم؛ وضعیت این منطقه نیز دست کمی از طرقبه ندارد.


برخی رستوران ها و سفره خانه های شاندیز هم به صورت پنهانی، قلیان عرضه می‌کنند و برخی دیگر، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، به مشتریان خود فقط غذای بیرون بر می دهند. البته پروتکل های بهداشتی در رستوران‌های بزرگ و بنام این مناطق بیشتر رعایت می‌شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->