نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
سرخط خبرها

بفرمایید قلیان بهداشتی در طرقبه و شاندیز!

  • کد خبر: ۲۶۱۵۷
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
بفرمایید قلیان بهداشتی در طرقبه و شاندیز!
شاید باورتان نشود، اما برخی مجموعه‌ها در طرقبه و شاندیز همچنان قلیانشان براه است.

علیرضا ظهیری/ شهرآرانیوز - حدود ۲۰ روز از بازگشایی مجدد مسیر ییلاقات طرقبه و شاندیز می گذرد و با وجود الزام آور بودن اجرای برخی پروتکل‌های بهداشتی برای سفره خانه ها و رستوران ها در این دو شهرستان، برخی صاحبان مشاغل با زیر پا گذاشتن تمهیدات لازم در این زمینه، سلامت هم استانی هایمان را به خطر انداخته اند.

بازدید میدانی خبرنگاران شهرآرا از محدوده طرقبه و شاندیز از این حکایت دارد که شماری از سفره خانه ها که تعدادشان کم هم نیست و این روزها کاروکاسبی‌شان به شدت تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است، با ارائه سرویس‌های دخانی، به جذب مخفیانه مشتری های قلیانی خود اقدام می‌کنند؛ موضوعی که فقط به سفره خانه های اطراف مشهد خلاصه نمی‌شود و در پدیده ای جدید، برخی از اقامتگاه های بوم گردی حوالی این شهر هم به چرخه خدمات دهندگان قلیان اضافه شده اند.


برای بررسی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی به منطقه ییلاقی طرقبه می رویم. نیم ساعتی به اذان مغرب و موقع افطار مانده است که مقابل یکی از سفره خانه ها می ایستیم و از فردی که به دنبال جلب مشتری است، درباره سرو غذا سؤال می کنیم. می گوید: فقط غذای بیرون بر داریم.

با این حال پاسخ او به اینکه «قلیان چطور؟» این است: قلیان داریم؛ اگر می‌خواهید، بروید داخل سفره خانه تا برایتان بیاوریم. به مسیر خود ادامه می دهیم. مقابل یک رستوران دیگر، فردی ایستاده است و با اشاره دست می گوید که خودرو را پارک کنیم.

نزدیکش که می شویم، می گوید: چه می خواهید؟ غذا آماده است. اگر غذا می خواهید به داخل رستوران بروید و پس  از سفارش، غذای خود را بسته‌بندی شده تحویل بگیرید. قلیان هم داریم؛ اگر مایل به استفاده هستید، هدایتتان کنم.
به او می گوییم: مگر عرضه قلیان به ویژه در این روزهای کرونایی ممنوع نیست؟

می گوید: تمام قلیان های این رستورا، ضد عفونی می شود و خیالتان از این نظر راحت باشد، اما به دلیل اینکه نمی توانیم قلیان را بیرون عرضه کنیم، مشتریانی را که تمایل داشته باشند به داخل رستوران هدایت می کنیم.
در این میان هستند رستوران ها و سفره خانه هایی که به دلیل اهمیت دادن به سلامت مردم، پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را کامل رعایت می کنند.


پس  از بررسی وضعیت چند رستوران و سفره خانه در مسیر طرقبه به سمت ییلاقات شاندیز می رویم؛ وضعیت این منطقه نیز دست کمی از طرقبه ندارد.


برخی رستوران ها و سفره خانه های شاندیز هم به صورت پنهانی، قلیان عرضه می‌کنند و برخی دیگر، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، به مشتریان خود فقط غذای بیرون بر می دهند. البته پروتکل های بهداشتی در رستوران‌های بزرگ و بنام این مناطق بیشتر رعایت می‌شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->