انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود
سرخط خبرها

نامه استاندار خراسان رضوی به وزارت بهداشت برای بازگشایی حرم امام رضا(ع)

  • کد خبر: ۲۵۹۶۷
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
نامه استاندار خراسان رضوی به وزارت بهداشت برای بازگشایی حرم امام رضا(ع)
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: برای بازگشایی حرم مطهر حضرت امام رض(ع) ۲ پروتکل بهداشتی خاص تهیه و به وزارت بهداشت فرستاده شده است.

به گزارش  شهرآرانیوز، حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی، گفت: برای بازگشایی حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) ۲ پروتکل بهداشتی خاص تهیه و ابلاغ شده و در نامه‌ای از سوی استاندار خراسان رضوی به وزیر بهداشت فرستاده شده است.

 

او ادامه داد: بازگشایی این حرم مطهر نیازمند تأمین آمادگی کامل استان خراسان رضوی است و این سیاست باید به صورت گام‌به‌گام براساس شواهد پزشکی و توجه به ابعاد مختلف موضوع اتخاذ شود.



او افزود: اگر در نوروز امسال با جمعیت ۹ میلیون نفر مواجه بودیم، فاجعه انسانی رخ می‌داد که با پیگیری مستمر و مداوم، حرم مطهر رضوی تعطیل شد و از بروز فاجعه جلوگیری شد.



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در نشست شورای اطلاع‌رسانی خراسان رضوی در مشهد با اشاره به شایعه‌سازی برخی شبکه‌های ضد انقلاب در فضای مجازی ادامه داد: دشمنان به دنبال بحرانی جلوه‌دادن اوضاع هستند که رسانه‌ها باید با دعوت مردم به آرامش واقعیت‌ها را به نحو شایسته به آنان اطلاع دهند.


جعفری بیان کرد: شبکه‌های معاند هر از چندگاهی خدمات‌رسانی مجموعه‌های پزشکی را زیر سؤال می‌برند و با القای اینکه آمار‌های ارائه شده در خصوص ویروس کرونا از سوی مسئولان صحت ندارد در جامعه تنش‌آفرینی می‌کنند که شورای اطلاع‌رسانی وظیفه دارد در این زمینه اطلاع‌رسانی شفاف داشته باشد.

 

او تصریح کرد: شورای اطلاع‌رسانی با ارائه ضعف‌هایی که ممکن است در حوزه بهداشتی وجود داشته باشد، باید خدماتی را که جامعه پزشکی به مردم ارائه می‌کند نیز اطلاع‌رسانی کند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: در ۲ ماه قبل، حدود ۵۴ دستگاه تخت آی‌سی‌یو به تخت‌های درمانی خراسان رضوی افزوده شده است این استان هیچ مشکل و دغدغه‌ای در زمینه اقلام، لوازم و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا ندارد و حتی مازاد تولیدات در این زمینه را صادر می‌کند.

 

جعفری اظهار کرد: ۲۵ هزار تخت نقاهتگاهی نیز برای بیماران مبتلا به کرونا در این استان طراحی شده که ۵۰۰۰ تخت از این تعداد آماده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین ۳۰ پزشک، ۲۰۰ پرستار و هزار نیروی خدماتی به صورت داوطلبانه برای ارائه خدمت اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت نیاز دانشگاه علوم پزشکی از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

 

جعفری بیان کرد: شرایط خراسان رضوی شرایط خاص و ویژه‌ای است و از همان ابتدا با مسئولان مختلف کشوری مکاتبات بسیار برای افزایش اختیارات استان در حوزه‌های مختلف صورت گرفت.

 

او ادامه داد: از اسفند پارسال ۴۴ هزار نفر در سامانه بیکاری به علت کرونا در این استان ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون شرایط ۱۷ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری تأیید شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->