تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم
سرخط خبرها

«محمد علی نجفی» فردا ۲۱ اردیبهشت محاکمه می‌شود

  • کد خبر: ۲۶۳۲۶
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
«محمد علی نجفی» فردا ۲۱ اردیبهشت محاکمه می‌شود
محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، که به علت قتل میترا استاد، همسر دومش، در بازداشت به سر می‌برد، فردا (یکشنبه) محاکمه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی، با اعلام این خبر گفت که جلسه رسیدگی به شکایت الیاس قالیباف از نجفی در شعبه ۱۰۵۹ مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در این پرونده، الیاس قالیباف و شرکت شمس‌الشموس از شهردار وقت منطقه ۲، رسول کشت‌پور، مدیر وقت حراست شهرداری منطقه ۲، و همچنین از موکل به عنوان شهردار وقت تهران، تحت عنوان نشر اکاذیب و گزارش خلاف واقع شکایت کرده و پرونده مزبور در دادسرای کارکنان دولت مطرح رسیدگی است.

 

ماجرا از این قرار است که حراست منطقه ۲ شهرداری تهران در ۱۷ بهمن سال ۹۶ گزارشی درباره تخلفات مؤسسه نوآوران آموزشی شمس‌الشموس متعلق به الیاس قالیباف مبنی بر تخلفات و جرائم تهیه و آن را به شهردار وقت منطقه ۲ یعنی رسول کشت‌پور اعلام می‌کند.

 

کشت‌پور هم در همان تاریخ گزارش حراست را به انضمام اسناد و مدارکی برای نجفی، شهردار وقت تهران، می‌فرستد و نجفی نیز گزارش حراست و شهرداری منطقه ۲ را در نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال کرده و می‌نویسد «به پیوست، گزارش شهردار منطقه ۲ در خصوص احتمال وقوع جرائم و تضییع حقوق شهرداری تهران در ارتباط با مؤسسه شمس‌الشموس تقدیم می‌شود و خواهشمند است به موضوع رسیدگی کرده و نتیجه را به شهرداری اعلام دارید.»

 

پس از آن قالیباف از افراد یادشده تحت عنوان نشر اکاذیب، افترا و انتشار مطالب خلاف واقع شکایت می‌کند که این شکایت پس از صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

 

گودرزی، وکیل نجفی، پیش از این گفته بود: وقتی مطالبی را حراست یا شهرداری مناطق به شهردار تهران مبنی بر وقوع جرائم یا تخلفاتی اعلام می‌کنند، شهردار تهران خود حق رسیدگی به جرائم نداشته و راهی غیر از اعلام موضوع به مرجع قضایی ندارد و موکل هم موضوع را به مرجع قضایی اعلام کرده و در متن نیز نوشته احتمال وقوع جرائم وجود دارد. اولاً در باب این مطالب و جرایمی که اعلام شده پرونده در مرجع قضایی در دست رسیدگی است و هنوز حکم آن اعم از برائت یا مجرمیت صادر نشده بنابراین فعلا نمی‌شود بحث نشر اکاذیب، افترا و گزارش خلاف واقع را مطرح کرد. ثانیاً برخلاف آنچه از سوی وکیل الیاس قالیباف اعلام شده، توطئه‌ای در کار نبوده و موکل در آن زمان شهردار تهران بوده و مطابق وظیفه قانونی خود، موضوع را به مرجع قضایی اعلام کرده و در متن هم گفته احتمال چنین مسائلی وجود دارد و وظیفه قانونی خود را انجام داده و اگر اعلام نمی‌کرد می‌گفتند چرا اعلام نکردید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->